پوست و مو

لکهای قرمز پوست | چگونه لکه های قرمز و قهوه ای پوست را از بین ببریم؟

لکهای قرمز پوست : چگونه لکه های پوستی را از بین ببریم ؟ علل لکه های قرمز و قهوه ای پوست چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، راهکارهای از بین برنده لکه های پوستی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

لکه های قهوه ای قارچی روی پوست

لکه های قهوه ای روی پوست کودکان ، لکهای قرمز پوست

 

 

نحوه ی از بین بردن لک های قرمز و قهوه ای

 

لکهای قرمز

برای از بین بردن لکهای قرمز رنگ از روغن ماهی استفاده کنید. به این شکل که ابتدا پوست را تمیز کنید و بعد با مقداری روغن ماهی لایه ای از چربی روی آن بنشانید. یکی دو ساعت بعد، پوست را با آب نیمگرم بشویید.

 

راه دیگر از بین بردن این نوع لکها، استفاده از محلول اسید بوریک است. مقدار کمی اسید بوریک را درکمی آب جوش بریزید و بگذارید کمی سرد شود، سپس به مدت چند لحظه محلول را روی لکها بریزید و بشویید.

 

بوراکس نیز در از بین بردن اینگونه لکها می تواند موثر باشد. محلولی به نسبت یک ( بوراکس) و ۱۶ آب تهیه کنید، یک تکه پنبه در آن فرو برید و روی لکها بگذارید.

 

لکهای قهوه ای

این نوع لکها را لکهای کبدی نیز می گویند. هر چند ارتباط آن با بیماریهای کبدی ثابت نشده است، گاه در اثر نارسایی کبد و کمبود ویتامین، به ویژه ویتامینهای E و C و ریبوفلاوین بروز می کند.

 

یکی از کارشناسان برجسته پوست، استفاده از روغن کرچک را در این مورد توصیه می کند. به اعتقاد او باید تا زمانی که لکهای قهوه ای باقی است، درمان با روغن کرچک ادامه یابد.

 

افزون بر این، مواد از بین برنده لکه های سفید نیز در این مورد تا حدی موثر است.

 

آب خیار یا برگ شاهی خرد شده یا آب آن در از بین بردن اینگونه لکها بی اثر نیست.

 

آب خیار یا آب برگ شاهی را به مدت ۱۵ دقیقه تا چندساعت می توانید روی لکه های پوست بزنید و در صورت امکان بگذارید از شب تا صبح بماند.

 

لکه‌های قهوه‌ای روی پوست را چگونه از بین ببریم؟

بدن برای محافظت پوست از اشعه ماورای بنفش نور خورشید رنگ‌دانه ملانین را می‌سازد. یکی از عوارض نور خورشید ایجاد رنگ‌دانه (ملانین) اضافی در پوست است. با گذشت زمان این رنگ‌دانه‌ها زیاد شده و لکه‌های کبدی ایجاد می‌شود که این لکه‌ها در پشت دست، ساعد، صورت و شانه‌ها ایجاد می‌شوند. لکه‌های صاف، قهوه‌ای، سیاه و سفید که اثر نور آفتاب، بارداری و یا در اثر پیری بر روی پوست ایجاد می‌شوند.

 

 

لکه های قهوه ای قارچی روی پوست بدن

لکه های قهوه ای روی گردن

 

 

لکه‌های کبدی یا پیری البته جای نگرانی ندارند اما اگر متوجه تغییر رنگ آن‌ها شدید، بهتر است آن را با پزشک خود در میان بگذارید. علاوه بر تغییر رنگ، برخی نکات دیگر نیز مهم هستند که در صورت مشاهده آن‌ها بهتر است با پزشک در میان بگذارید: بزرگ شدن لکه‌های کبدی؛ قرمز شدن، خون آمدن، خارش و محکم شدن این لکه‌ها؛ رنگ غیرطبیعی؛ عدم داشتن حاشیه مشخص یا به عبارتی پراکنده شدن نامنظم آن.

 

درمان لکه‌های کبدی

این لکه‌ها معمولا توسط روش انجماد، لیزر، کرم و استفاده از مواد شیمیایی از بین می‌روند. با این حال بهتر است پیش از این موارد از روشی که ما به شما معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

 

دکتر دوگ ویلن، مولف کتاب کوانتوم پالئو، روشی طبیعی و البته سریع را برای از بین بردن لکه‌های کبدی معرفی کرده است. یک خانم اهل تگزاس آمریکا نیز این روش را امتحان کرده و از نتایج شگفت انگیز آن، نهایت استفاده را برده است.

 

پیاز حاوی مقادیر فراوان آنتی اکسیدان است که آثار رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. در ادامه با روش تهیه این ترکیب طبیعی آشنا خواهید شد.

 

روش تهیه

یک پیاز متوسط را از وسط نصف کرده و به کمک یک هاون آن را کاملا بسائید.

 

پیاز را در مخلوط کن ریخته و سپس سرکه سیب را به آن اضافه کنید. حواستان باشد که حتما از سرکه طبیعی استفاده کنید.

 

این دو ماده را کاملا هم بزنید تا ترکیبی یکدست ایجاد شود.

 

سپس ترکیب به دست آمده را به کمک پنبه بر روی لکه‌های کبدی بمالانید.

 

در نهایت نیز به یاد داشته باشید که از کرم ضد آفتاب هنگام خروج از منزل استفاده کنید.

 

 

لکه های قهوه ای روی پوست پا

درمان لکه های پوستی

 

لکهای قرمز پوست | چگونه لکه های قرمز و قهوه ای پوست را از بین ببریم؟

 

 

منبع: فرادید/ فردا نیوز/ مه شو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا