زیبایی و تناسب اندام

اراده در لاغری | راه های تقویت اراده در کاهش وزن

اراده در لاغری : راه های تقویت اراده در کاهش وزن چیست ؟ چگونه اراده خود را تقویت کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره زیبایی و تناسب اندام ، راه های تقویت اراده در لاغری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

چگونه اراده لاغری پیدا کنم

کتاب تقویت اراده در کاهش وزن ، اراده در لاغری

 

 

تاثیر جادویی تقویت اراده در کاهش وزن

 

    تدریجی بودن تقویت اراده :

برای به دست آوردن اراده ای قوی و محکم، باید به تدریجی بودن آن و نیاز آن به تمرین توجه داشت. گمان نکنید می توانید به طور ناگهانی و بدون تلاش به آن دست یابید.کسی که سال ها عادت های غذایی غلط و بی تحرکی داشته، یک شبه نمی تواند کاملاً عوض شود بلکه باید از تغییرات کوچک شروع کند تا به نتایج بزرگ دست یابد. بنابراین، به راهکارهای عملی زیر توجه کرده، به آنها پای بند باشید :

 

هر روز صبح حداقل بیست دقیقه، به طور مرتب و در ساعتی معین، ورزش کنید.

 

صبح گاهان، هر زمان که بیدار شدید، بی درنگ برخیزید و از رختخواب بیرون روید، حتی اگر خواب آلودگی مزاحمتان است، از اتاق بیرون روید و قدری نرمش کنید تا خواب آلودگی از بین برود.

هرگز در برنامه غذایی و تحرک خود، ناامید نشوید و با حالتی تهاجمی، برای پی گیری و به انجام رساندن رژیم های ناقص و ناموفق، تلاش کنید.

 

برنامه کاهش وزن خود را که شروع می کنید، ناتمام رها نکنید و آن ها را به نحو احسن و تا رسیدن به نتیجه مطلوب، ادامه دهید و از پراکنده کاری و آشفتگی در کارها که موجب به هم ریختگی نظام فکری می شود، بپرهیزید و به فعالیت های خود، تمرکز و انسجام ببخشید.

 

 راههای تقویت انگیزه برای لاغر شدن

آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بعد از مدت کوتاهی از رژیمتان از آن خسته شده و آن را رها می‌کنید برای آنکه انگیزه خود را برای لاغر شدن تقویت کنید، با ما همراه باشید.

 

راهکارهایی برای شروع تغذیه صحیح

آموزش لازم و مشاوره با متخصص تغذیه و شناخت گروههای غذایی:

 

با مشاوره صحیح، فرد شناخت خوب و درستی از گروههای غذایی پیدا می‌کند و این امر جلوی بسیاری از اشتباهات غذایی را می‌گیرد. شخص می‌آموزد که مثلا وقتی پنیر می‌خورد گروه گوشت را مصرف کرده؛ یا وقتی گردو می‌خورد، سهم چربی را استفاده کرده است. تنها با آموزش و مشاوره صحیح می‌توان به این اطلاعات دست یافت.

 

تفکر درباره تغییرات کاربردی مثبت:

وقتی که مسئله شناخت درباره گروههای غذایی پیش می‌آید، فرد یاد می‌گیرد که چه گروههایی سبب چاقی و اضافه وزن می‌شود؛ مثل چربیها و قندها. پس با شناخت خوب و کافی می‌تواند درست تصمیم گیری کند و تغییرات لازم را آگاهانه انجام دهد.

 

آغاز تدریجی:

انجام دادن تغییرات باید آهسته و تدریجی باشد و نباید منتظر اتفاقی غیر منتظره در برنامه غذایی باشیم. یکباره تغییر دادن عادتها مشکل است، ولی اگر این تغییرات به آهستگی و بتدریج باشد، ممکن می‌شود؛ مثلا تصمیم بگیریم که ابتدا با تصحیح وعده‌های صبحانه شروع کنیم، یا تصمیم بگیریم ابتدا هفته‌ای نیم کیلو وزنمان را کم کنیم و انتظار هفته‌ای ۱۰ کیلو کاهش وزن نداشته باشیم.

 

آگاهی از گزینه‌های مطلوب در ترکیبات غذایی:

با شناخت کافی (در نتیجه شرکت در دوره‌های آموزشی یا مشاوره)، شخص گزینه‌های بهتر و مطلوبتری را براحتی بر می‌گزیند. مثلا از بین کربوهیدرات‌ها، نمونه‌های دیرجذب را انتخاب کند و از بین چربیها روغنهای مایع و غیر اشباع را انتخاب کند.

 

 

انگیزه قوی برای لاغری

انگیزه لاغری ندارم .

 

 

 تقویت انگیزه:

 

استفاده نکردن از برنامه غذایی پیچیده:

بعضی‌ از افرادی که آگاهی خوب غذایی ندارند مدام منتظر برنامه غذایی پیچیده و خاصی اند، در صورتی که با توجه به توضیحات داده شده شخص مطلع براحتی سهم خود را از گروههای غذایی یاد می‌گیرد و به این ترتیب براحتی می‌تواند برای تنظیم برنامه غذایی خود درست تصمیم‌گیری کند.

 

در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت:

پس از کاهش تدریجی وزن، در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت برای تغذیه صحیح شروعی تدریجی است؛ مثل کاهش وزن تدریجی یا انجام شدن تغییرات کوچک در وعده‌های روزانه.

 

یادداشت کردن تغییرات:

این کار را برای افرادی توصیه می‌کنیم که می‌خواهند قند خونشان را هم تنظیم کنند؛ یادداشت کردن تغییرات مثبت و مرور آنها به شخص انرژی مجدد می‌دهد و سبب تشویق او به ادامه راه می‌شود. این مسئله برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند نیز کمک خوبی است.

 

تشویق کردن خود:

با مرور یادداشت‌ها، تشویق هم نیاز است. البته به شرطی که این تشویق روی آوردن مجدد به خوراکیها نباشد!

 

پیدا کردن رقیب یا الگوی مقایسه در این راه:

این مسئله در ایجاد انگیزه برای شخص بسیار نتیجه بخش است. بنابر این، با توجه به مطالب گفته شده امید است انگیزه‌های کوچکی برای افراد ایجاد شده باشد.

 

 

دانلود کتاب تقویت اراده دکتر کرمانی

تقویت عزم و اراده برای کاهش وزن

 

اراده در لاغری | راه های تقویت اراده در کاهش وزن

 

منبع : بیتوته / مه شو

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا