زیبایی و تناسب اندام

تاثیر مواد غذایی بر سفیدی دندان | خوراکی های موثر

تاثیر مواد غذایی بر سفیدی دندان : تاثیر مواد غذایی بر رنگ دندان چیست ؟ چه بخوریم تا دندان هایی سفید داشته باشیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره زیبایی و تناسب اندام ، تاثیر مواد غذایی بر رنگ دندان ها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

نکاتی برای سفیدی دندان

زغال برای سفیدی دندان ، تاثیر مواد غذایی بر سفیدی دندان

 

 

با این مواد غذایی دندان های خود را سفید کنید

بسیاری از مردم کمتر لبخند می زنند و به سختی می خندند زیرا از نمایان شدن دندان های خود هراس دارند. خیلی ها بر این باورند که دندان های سفید و زیبایی ندارند و بنابراین با نخندیدن، قصد پنهان کردن دندان های خود را دارند. در این مقاله به غذاهایی اشاره خواهیم کرد که باعث سفید شدن دندان می شوند.

 

عوامل متعددی موجب تغییر رنگ دندان می شوند مانند سیگار، برخی از داروها مانند تتراسایکلین، برخی از پوسیدگی های دندان، پیری، نازک شدن مینای دندان و برخی از مواد غذایی.

 

راه های سفید کردن دندان به کمک برخی از مواد غذایی:

مواد غذایی وجود دارند که موجب سفید شدن و از بین رفتن لکه های تیره دندان می شوند. این مواد غذایی مفید عبارتند از:

 

۱- توت فرنگی، پرتقال، آناناس:

مالیک اسید موجود در میوه های ترش مزه مانند توت فرنگی می تواند موجب کمرنگ شدن لکه های تیره دندان ها شود. بدین منظور چند عدد توت فرنگی را کاملا له کرده و به مدت ۵ دقیقه روی دندان ها قرار دهید. سپس دهان خود را بشویید و مانند همیشه مسواک بزنید.

 

خوردن میوه هایی مانند پرتقال و آناناس نیز می تواند باعث تولید بزاق بیشتر دهان و در نتیجه شستشوی طبیعی و تمیز کردن آنها بشود. مراقب باشید در میان میوه های ترش از لیمو به طور مستقیم بر دندان های خود استفاده نکنید زیرا حالت اسیدی بسیار زیاد آن به دندان ها آسیب جدی وارد می آورد.

 

۲- جوش شیرین، نمک، سرکه سیب

جوش شیرین، یک ساینده ملایم است که دندان ها را به خوبی سفید می کند. نمک نیز یکی دیگر از تمیز کننده های خوب دندان ها می باشد، اما می تواند لثه ها را تحریک کند. شما می توانید با کمک مسواک و نمک دندان های خود را بشویید اما دقت کنید که کاملا نمک موجود در دهان را با آب بشویید و آن را قورت ندهید تا سدیم اضافی وارد بدن نکنید. سرکه سیب یکی دیگر از سفید کننده های طبیعی دندان می باشد که در بیشتر خانه ها یافت می شود. با قرقره کردن سرکه سیب می توانید علاوه بر از بین بردن باکتری ها، آنها را سفید کرده و لکه های تیره موجود بر آنها را از بین ببرید.

 

۳- سیب، هویج، کرفس

بعضی غذاها مانند مسواک عمل می کنند و زمانی که آنها را مصرف می نمایید دندان های شما را تمیز می کنند. یکی از بهترین این غذاها سیب است. سبزیجات خام و ترد مانند هویج و کرفس نیز بخوبی سیب عمل می کنند. اینگونه مواد غذایی موجب افزایش بزاق شده و در نتیجه باعث تمیز شدن دهان و دندان ها می گردند. این مواد غذایی لکه بر می توانند بوی بد دهان و باکتری های موجود در آن را نیز از بین ببرند. البته توجه داشته باشید که سبزیجات پخته دیگر این اثر پاک کنندگی را ندارند.

 

۴- ماست، شیر و پنیر:

محصولات لبنی به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک به محافظت از دندان در مقابل پوسیدگی کمک می کنند. براساس تحقیقی که بر عده ای از کودکان انجام شد، بچه هایی که در هفته ۴ بار ماست می خوردند دندان های پوسیده کمتری نسبت به بچه هایی که کمتر ماست می خوردند، داشتند. محققان بر این باورند که پروتئین موجود در ماست، دندان ها را از اسیدهای مضری که موجب ایجاد حفره در دندان می شوند، حفظ می کند. پنیر سفت از بهترین راه های سفید کردن دندان است زیرا ذرات غذایی موجود بر دندان ها را بر می دارد.

 

 

راز سفیدی دندان بازیگران

سفید کردن دندان با جوش شیرین و لیمو

 

 

در کمتر از ۳ دقیقه دندان‌های خود را سفید کنید

بیشتر افراد از داشتن دندان‌های زرد خجالت می‌کشند و حتی برخی از این افراد به این دلیل در جمع صحبت نمی‌کنند. علت زردی دندان‌ها همیشه بهداشت ضعیف دهان و دندان نیست بلکه‌، مصرف دخانیات، برخی داروها، نوشیدنی‌ها، مواد غذایی رنگی، بیماری، سن، محیط زندگی، تروما و ژنتیک تنها برخی از دلایلی است که باعث تغییر رنگ دندان می‌شود.

 

در تحقیقات نشان داده شده که دندان‌های سفید و لبخند زیبا باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتر و دید مثبت فرد نسبت به خود خواهد شد. اغلب توجه افراد بسیاری به سمت فردی جلب خواهد شد که دندان‌های سفید و تمیز داشته باشد.

 

خمیر دندان‌های سفید کننده، شستشو و استفاده از ژل های سفید کننده در برخی موارد سهل و آسان نیست یا هزینه‌‌های زیادی را برای استفاده از آنها باید پرداخت کرد.

 

ما یک راهکار شگفت انگیز و ساده را به شما توصیه می‌کنیم که به کمک آن بتوانید در ۳ دقیقه  ۱۰۰ درصد طبیعی دندان‌های خود را سفید کنید. مواد مورد نیاز شما جوش شیرین و لیمو ترش است‌. فقط کافی است که یک قاشق جوش شیرین را در ظرفی ریخته و آن را در ته ظرف پخش کنید‌.

 

لیموها را برش زده و کم کم قطره قطره به جوش شیرین اضافه کرده و با هم ترکیب کنید در ابتدا مخلوط کف می‌کند تا جای ممکن مخلوط لیمو و چوش شیرین را هم بزنید که یک مخلوط بی رنگ و تقریبا یک دست مایع بدست آید. پس از آماده شدن ترکیب را با انگشت یا پد بر روی دندان‌های خود بمالید. با این دستور العمل دندان‌های شما سفید و زیبا خواهند شد.

 

سفید کردن دندان به روش سنتی

سفیدی دندان ها

 

تاثیر مواد غذایی بر سفیدی دندان | خوراکی های موثر

 

منبع: losingweightdone / باشگاه خبرنگاران جوان / مه شو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا