پوست و مو

پوست درخشان | رازهای داشتن پوستی صاف و درخشان

پوست درخشان : چگونه پوستی درخشان و صاف داشته باشیم ؟ کسانی که پوستی درخشان دارند چه کار میکنند ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، رازهای پوستی صاف و درخشان در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 علت تمیز بودن پوست کره ای ها

محصولات مراقبت از پوست کره ای ، پوست درخشان

 

 

نکاتی که باید برای داشتن پوستی درخشان رعایت کنید

گاهی به نظر می رسد تمام عوامل در جنگ با سلامت پوست شما هستند : استرس ، کمبود خواب ، دما و میزان رطوبت هوا و هورمون ها . بعضی اوقات جوش های سر سفید درست روی پوست صورت اولین اتفاقی هستند که اول صبح می بینیم ! و چین و چروک هایی که در اثر فشار روحی و استرس به وجود آمده اند نیز تنش را در ذهن شما افزایش می دهند . خوشبختانه لیستی از راهکارهای بسیار ساده اما موثر وجود دارد که کاربرد تمام موارد آن پس از بارها تجربه ثابت شده است . برای دانستن این راهکارها با این مطلب همراه شوید .

 

زیاد آب بنوشید

با این حال که نوشیدن آب باید بخشی کاملا عادی و روتین از زندگی انسان ها باشد ، بسیاری از ما میزان آبی را که بدن به آن نیاز دارد دریافت نمی کنیم . سلامت پوست شما مستقیما با میزان رطوبت بدنتان در ارتباط است و همچنین نوشیدن میزان مناسبی از آب خالص در روز بهترین راه تامین رطوبت بدن محسوب می شود . همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و هر چند وقت یک بار حتما آب بنوشید .

 

مرطوب کننده

اصلا مهم نیست شما شانزده ساله هستید یا شصت ساله . استفاده ی روزانه از یک مرطوب کننده برای سلامت و درخشندگی پوست ضروری است . مرطوب کننده های زیادی را می توانید در بازار پیدا کنید و یکی از آنها را با توجه به نوع پوست خود انتخاب نمایید . بعد از شست و شو ی صورت ، مرطوب کننده بزنید . البته برای استفاده از مرطوب کننده بهتر است پوست کاملا خشک نشده باشد . در این صورت کرم رطوبت را در پوست اسیر می کند و ظاهری شاداب به آن می بخشد .

 

ضد آفتاب بزنید

نه تنها در ساحل و مسافرت ، استفاده ی روزانه از ضد آفتاب را فراموش نکنید. این نکته ی ساده از مشکلات عمده ی پوستی مثل چین و چروک ها ، لکه های پوستی ، خال و غیره پیشگیری می نماید . علایم سالخوردگی در برخی حتی از بیست سالگی نمایان می شوند و استفاده از این نکات برای به تعویض افتادن سالخوردگی ضروری است .

 

رتینول خود را بیابید

رتینول یک ترکیب شیمیایی از مشتقات ویتامین A است . این ترکیب برای استفاده در کرم های ضد چروک محبوبیت بالایی دارد و فواید آن برای مبارزه با سالخوردگی به اثبات رسیده است . رتینول در واقع تولید سلول های جدید پوستی را تحریک می کند و موجب جوانسازی آن می گردد . رتینول حتی در ایجاد تعادل در رنگ پوست موثر می باشد .

 

لایه برداری

یکی دیگر از نکات مهم در  حفظ زیبایی استفاده از لایه بردار شیمیایی است .اما چرا شیمیایی ؟ اگر از لایه بردارهای فیزیکی استفاده کنید ، ممکن است پارگی های ریزی در سطح ظریف پوست بوجود آید و رطوبت طبیعی آن از بین برود . به این ترکیب آکنه ها و چین و چروک ها برای خودنمایی فرصت پیدا می کنند . لایه بردارهایی با نام آلفا هیدروکسی اسید مثل اسید لاکتیک منافذ پوست را از سلول های مرده پاک می کنند و درخشندگی را به پوست باز می گردانند .

 

مصرف ویتامین ها

ویتامین ها برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند . اما تمام ویتامین ها یکسان نمی باشند . اگر بخواهیم تنها به ویتامین های مناسب برای درخشندگی پوست بپردازیم ، ویتامین A ، بیوتین ، ویتامین C و ویتامین B در صدر هستند و در مواد غذایی همچون بادام ، بادام زمینی و سبزیجات سبز وجود دارند . می توانید این ویتامین ها را به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار دهید .

 

خواب

بزرگسالان معمولا بین ۷ تا ۸ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند . اما اکثرا از خواب کافی بهره نمی برند . در طول خواب بدن ما خود را بازسازی می کند و به همین دلیل نیاز بدن به خواب در دوران بیماری افزایش می یابد . ترمیم پوست شامل این بازسازی می شود . اگر در شبانه روز  خواب کافی نداشته باشید ، پوست بیش از هر اندام دیگری متضرر خواهد شد . باید میان تمام مشغله های خود زمان کافی برای خواب در نظر بگیرید .

 

حتما ارایش خود را قبل از خواب پاک کنید

بیایید با هم صادق باشیم ! همه ی ما حداقل یک شب را بدون پاک کردن آرایش خود به رختخواب رفته ایم . این کار اما موجب گرفتگی منافذ پوست می شود ، جوش ها را بجود می آورد و رطوبت طبیعی پوست را از بین می برد . حتی برای تنبل ترین خانم ها هم پاک کردن آرایش قبل از خواب واجب است .

 

انجام منظم تمرینات ورزشی

بله ، تمرینات ورزشی منظم علاوه بر سلامت جسم و روح ،  سلامت پوست را نیز بهبود می دهد . ورزش از استرس شما می کاهد و همچنین شما را به مصرف هر چه بیشتر آب آشامیدنی تشویق می کند که هر دو در جهت سلامت پوست می باشند .

 

اگرپوست درخشان و زیبا می خواهید این ۶ کار را فراموش نکنید

اگر شما پوستی چرب و روغنی داشته باشید نیاز دارید که صورت تان را هر روز بعد از ظهر با یک پاک کننده کرم مانند و آب ولرم بشویید. به پاک کننده زمان بدهید تا کار خودش را انجام دهد.

 

 

 ماسک کره ای ها

ماسک صورت کره ای

 

 

خانم هایی که پوستی درخشان و زیبایی دارند هر روزه ۶ کار زیر را انجام می دهند :

 

۱ – آنها روزی یکبار صورتشان را تمیز می کنند

اگر شما پوستی چرب و روغنی داشته باشید نیاز دارید که صورت تان را هر روز بعد از ظهر با یک پاک کننده کرم مانند و آب ولرم بشویید. به پاک کننده زمان بدهید تا کار خودش را انجام دهد. به جای ساییدن صورت تان ، اجازه دهید پاک کننده روی صورت تان بنشیند و چند ثانیه ای به آن مهلت دهید تا بتواند تمامی آرایش شما را از روی صورت تان پاک کند و آن را از هر گونه مواد خارجی ، کثیفی و چربی مبرا کند. صبح ها صورت تان را با آب ولرم بشوئید. اگر صورتی چرب و روغنی دارید از یک پاک کننده مخصوص صبح ها و عصر ها استفاده کنید.

 

۲ – آنها از کرم ضدآفتاب استفاده می کنند

شما می دانید که نکته مهم برای جلوگیری از پیری زود رس پوست استفاده از کرم ضدآفتاب است، البته باید قبل از آن از یک مرطوب کننده صبحگاهی با حداقل ۳۰SPF استفاده کنید. آنچه که زنان با پوست های زیبا و درخشان انجام می دهند این است : هر چند ساعت یکبار کرم ضد آفتاب صورت شان را تجدید می کنند. مواد موجود در کرم های ضدآفتاب تنها برای دو ساعت موثر می باشد – تنها برای مدت زمانی کافی است که شما برای قدم زدن به خیابان بروید اما تا بعد از ظهر دوام نمی آورد. زنان شهر نیویورک کرم های ضدآفتاب خود را در کیف دستی شان می گذارند تا راحت بتوانند روی صورت شان آن را تجدید کنند. آنها فراموش نمی کنند که از کرم ضدآفتاب برای پوشاندن پشت دستهایشان نیز استفاده کنند تا در طول روز اشعه مضر آفتاب به آنها نیز صدمه ای وارد نکند.

 

۳ – آنها هر شب از کرم رتینوئید دار استفاده می کنند

اولین باری که من شخصی را ملاقات می کنم فورا می فهمم که آیا از کرم رتینوئید استفاده می کند یا نه. چرا که رتینوئید پوست را صاف و درخشان می کند. رتینوئید با ویتامین آ مشتقاتی دارد که از از بین رفتن کلاژن پوست جلوگیری می کند. از بین رفتن کلاژن پوست باعث ایجاد خط های عمیق در پوست شده و باعث مرگ زودرس سلول های پوستی می شود. رتینوئید ها با نسخه در دسترس شما هستند مانند تریتینیون ، آداپلین ،و تازاروتن. بخاطر اینکه رتینوئید می توانند در ابتدا باعث ایجاد حساسیت شود یک متخصص پوست و زیبایی توصیه می کند که قبل از بکار بردن رتینوئید از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید و اجازه دهید حداقل سی دقیقه روی صورت تان بماند سپس از کرم رتینوئید دار استفاده کنید.

 

۴ – آنها سالمون و همچنین مقادیر زیادی آنتی اکسیدان استفاده می کنند

سالمون دارای مقادیر زیادی امگا ۳ می باشد که به هیدراته کردن پوست از درون و بیرون و کاهش التهاباتی که منجر به قرمزی پوست می شود جلوگیری می کند. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و نوشیدنی هایی نظیر بلوبری ، سبزیجات پهن برگ ، چای سبز و قهوه می تواند به کاهش رادیکال هایی که ساختار پوستی را بر هم می زند کمک کند و با پیری زودرس پوست نیز مبارزه کند.

 

۵ – آنها از شیرینی کمتری استفاده می کنند

بالا بردن سرعت تپش قلب تان می تواند باعث درخشندگی بیشتر پوست تان شود. به همین خاطر ورزش و تمرینات ورزشی می تواند به بالا بردن سرعت گردش جریان خون و اکسیژن در رگ ها کمک کند و باعث درخشندگی پوست شما شود. همه ما می دانیم که پوست گیرنده های آندرفین دارد که می تواند اثر مثبت تمرینات ایروبیک را روی پوست توضیح دهد.

 

۶ – آنها حداقل ۷ ساعت در شبانه روز می خوابند

کورتیزول ، هورمون استرس پوست را پیر می کند و می تواند باعث بروز آکنه شود. خواب سطح کورتیزول را در بدن کاهش می دهد. پس یک معادله ساده وجود دارد.خواب کافی = پوست تمیزتر و جوان تر

 

 

پوست خوب

پوست درخشان

 

پوست درخشان | رازهای داشتن پوستی صاف و درخشان

 

منبع :ileev.com / بیتوته / مه شو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا