پوست و مو

بوتاکس | نکات مهم قبل و بعد از تزریق ژل و بوتاکس

بوتاکس : قبل از انجام تزریق ژله و بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، مراقبت های قبل و بعد بوتاکس در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

نقاط تزریق بوتاکس

مراقبت تزریق بوتاکس

 

 

اگر قصد استفاده از فیلرها (تزریق ژل) و بوتاکس دارید حتما بخوانید!

ولی اگر قصد استفاده از فیلرها و بوتاکس را برای رفع چین و چروک های پوست یا زیباتر شدن چهره تان می خواهید انجام دهید ابتدا مقاله امروز را بخوانید.

 

با نگاه به آینه و دیدن چین و چروک ها تقریبا کسی دوست ندارد بالا رفتن سنش را باور کند. چروک های پیشانی، دور لب و حتی لب ها، افتادگی عضلات صورت و لکه های پوستی همه حکایت از پیر شدن پوست و بالارفتن سن است.

 

شاید پیش از این زنان بیشتر به دیدن چین و چروک ها حساس بودند ولی امروزه حتی مردان نیز به فکر جراحی های زیبایی یا استفاده از بوتاکس و حتی پرکننده ها هستند تا هر چه بیشتر آثار پیری را کمتر و کمتر کنند. خیلی ها که از تیغ جراحی می ترسند بیشتر به سراغ درمان هایی مثل بوتاکس یا فیلرها می روند.

 

در نت نوشت امروز از عوارض فیلرها بدانید تا در صورتی که قصد دارید آن را انجام دهید انتخاب درستی داشته باشید.

 

نگاهی دقیق تر به فیلرها

کریستینو استینال Cristino Estinal اهل نیوجرسی آمریکا ۴۹ ساله بود که برای رفع چین و چروک های صورتش نزد یکی از متخصصان زیبایی رفت. هر چند او چندین فیلر را در کناره های لب و اخم پیشانی او انجام داد ولی نقاطی که سوزن در آنها فرو رفته بود برجسته و سفت شد.

 

کریستینو تقریبا از همه جمع ها گریزان بود تا توانست یک جراح پلاستیک را پیدا کند و پس از سه بار جراحی پزشک جراح توانست فیلرهای سفت شده را از  صورت او خارج و بافت های از بین رفته را با کمک بافت های قسمت های دیگر صورتش ترمیم کند.

 

پروسه ای که ۹ سال طول کشید و تقریبا ۰۰۰ر۲۶ دلار برای این مرد ۴۹ ساله هزینه در بر داشت.

 

این اتفاق برای خیلی ها ممکن است بیفتد. استفاده از فیلرها طی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۶۰ درصد حداقل در جامعه آمریکا افزایش نشان می دهد. بسیاری از جراحان پلاستیک فیلرها را برای از بین بردن چین و چروک بدون عارضه می دانند.

 

ولی گاهی در بعضی افراد حتی خطر کوری و سکته وجود دارد. هر چند این عوارض بسیار نادر است ولی فیلرها یا پرکننده ها باید با دقت و توسط یک پزشک متخصص انجام شود تا در صورتی که فرد مناسب این نوع جراحی سرپایی نباشد خطری تهدیدش نکند.

 

۱۰ سال تحقیق

طی ۱۰ سال تحقیق از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ و بررسی افراد مراجعه کننده برای درمان چین و چروک ها با فیلرها هزاران شکایت پزشکی و مشکلات بوجود آمده ناشی از فیلرها گزارش شده است که شامل موارد زیر است:

 

عفونت

التهاب

حساسیت های گسترده و شدید

بیماری های قلبی و عروقی

سفت شدن محل تزریق و برآمدگی غده مانند

تزریق اشتباه فیلرها

اثرات تزریق فیلرها

 

اگر به دقت به تصاویر نگاه کنید کاملا محل تزریق را به دلیل برآمدگی ایجاد شده مشاهده می کنید. بین ابرو و کناره های لب نزدیک به ریش کریستینو کاملا برآمدگی ها دیده می شود. هر چند او علیرغم زمان و هزینه زیادی که برای بازسازی تزریق های اشتباه صرف کرد جزو افراد خوش شانس بود که حداقل چهره اش به حالت عادی برگشت.

 

چرا که طی ۱۰ سال تحقیق صدها مورد سکته و کوری در نتیجه استفاده از مواد پرکننده یا فیلرها گزارش شده است.

 

در صورتی که تزریق به عروق یا رگ های خونی برخورد کند آن ها را بسته و با ایجاد لخته باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شود. کوری که بیشتر پس از تزریق در ناحیه خط اخم و گونه ها عارض می شود باز هم خطر بروز سکته دارد.

 

بیشتر این فیلرها حاوی مواد زیر است:

هیالورونیک اسید hyaluronic acid یا Juvederm Voluma XC

لاکتیک اسید – پولی وان poly-1-lactic acid یا Scykptra

هیدروکسی لاپاتایت کلسیم calcium hydroxylapatite یا Radiesse

با نگاهی دقیق تر به آمار سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ محققان متوجه شدند که نزدیک به ۲۰۰۰ نفر پس از استفاده از فیلرها به دلیل مشکلات زیر به متخصصان جراحی حرفه ای مراجعه کرده اند:

 

عرق کردن غیرعادی

عفونت

نابینایی

مرگ بافت محل تزریق

 

در همه این موارد فیلرهایی تحت نام های تجاری Juvederm, Restylane, Belotero, Scuptra, Radiesse, Artefill, Bellafill  و Juvederm Voluma دیده می شد. حتی مواردی مشاهده شد که کوری در نتیجه تزریق فیلر در بینی رخ داده بود.

 

محققان چه می گویند.

بسیاری از تحقیقات نشان می دهد برخی از پزشکان جراحی پلاستیک به هیچ وجه از این مواد استفاده نمی کنند. این دسته از جراحان و متخصصان زیبایی اعتقاد دارند برای داشتن یک پوست خوب استفاده از پیلینگ های شیمیایی با توجه به نوع پوست توسط پزشک با چند جلسه درمان روشی بدون خطر با نتیجه مطلوب است.

 

دکتر برنت مولکن Dr. Brent Moelleken که در بورلی هیلز مطب دارد از این دسته از جراحان پلاستیک محسوب می شود.

 

او اعتقاد دارد کمترین عارضه تزریق فیلرها یا بوتاکس بالارفتن ابروها و باد کردن لب ها است که حتی اگر خیلی کم باشد باز هم چهره فرد را از حالت طبیعی خارج می کند و از آن جا که استفاده از آن ها موقتی است پس از مدت کوتاهی دوباره چهره فرد به حالت اولیه برمی گردد.

 

این جراح پلاستیک اعتقاد دارد از آن جا که تزریق فیلرها و بوتاکس با بافت و عروق خونی سروکار دارد امکان خطر همیشه وجود دارد.

 

صنایع دارویی چه می گویند.

شرکت آلرگان Allergan تولید کننده فیلر Juvederm طی بیانیه ای اعلام کرد حاضر است تمام موارد مربوط به استفاده از محصول تولیدی شرکت را مورد بررسی قرار دهد و در صورت بروز هر گونه مشکلی برای درمان بیماران کمک کند.

 

هر چند آمارها بسیار دقیق نیست ولی این شرکت ۳۷۱۱ بیمار را تحت درمان قرار داد. بقیه شرکت های تولید کننده فیلرهای زیبایی حتی پاسخگوی شکایات هم نبودند.

 

متخصصان زیبایی چه می گویند.

بیشتر پزشکان و متخصصان زیبایی معتقدند برای داشتن یک پوست خوب کافی است موارد زیر را رعایت کنید:

 

پوست صورت را در معرض آفتاب قرار ندهید.

حتما از ضد آفتاب خوب استفاده کنید.

سیگار نکشید.

یک رژیم غذایی پر از سبزی و میوه جات داشته باشید.

آب زیاد بنوشید.

از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

 

در صورتی که قصد استفاده از فیلرها را دارید حتما به یک متخصص کارآزموده مجرب که تاکنون چندین کار او را دیده اید مراجعه کنید.

 

 

 آموزش کامل تزریق بوتاکس

قیمت بوتاکس

 

 

هر چند با توجه به این که هر فرد شرایط خاص خود را دارد باز هم امکان خطر وجود دارد. ضمن آن که قبل از هر تزریقی بهتر است پزشک معالج در مورد مشکلی که شما دارید و این که چرا می خواهید از فیلرها استفاده کنید بررسی های دقیق را انجام دهد تا ضمن حفظ زیبایی ظاهری تان تغییر نامطلوبی بوجود نیاید و خطری سلامتی تان را تهدید نکند.

 

+ بوتاکس برای درمان چه مناطقی به کار میرود ؟

کاربرد زیبایی بوتاکس در صورت اغلب ،برای برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو)،خطوط پیشانی و خطوط دور چشم است. تزریق در این مناطق بر لبخند بیمار هیچ اثری ندارد.احساس پوست در این مناطق کاملا طبیعی است و تزریق بر عضلات نواحی دیگر هیچ اثری ندارد. نکته ای که باید توجه کرد این است که بوتاکس حتما باید برای چینهای فعال که نتیجه حرکت عضله است استفاده شود تا موثر واقع شود. بطور کلی از تزریق بوتاکس در امر زیبائی برای رفع چین بین دو ابرو ، خطوط و چین های پیشانی ، بالا بردن ابرو ، خطوط پنجه کلاغی لبه خارجی دور چشم ، چین های گردن ، خطوط شعاعی دور لب ، خطوط و چین های مارونت گوشه های دهان ، خطوط خشن چانه ، بالا بردن نوک بینی، بالا بردن دم ابروها استفاده می شود.

 

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

با استفاده از بیحسی موضعی یا کمپرس یخ به مدت چند دقیقه محل تزریق تقریبا بیحس میشود بنابراین بیمار موقع تزریق فقط سوزش مختصری احساس میکند.بعد از تزریق هم با گذشتن کمپرس یخ درد بیمار کاهش میابد.

 

آیا تزریق بوتاکس عوارض جانبی دارد؟

از سال ۱۹۹۱ تاکنون از تزریق بوتاکس استفاده میشود. اول از همه باید گفت که اگر پزشک از داروی خوب استفاده کند و تکنیک دقیق تزریق را رعایت کند تزریق بوتاکس کم عارضه یا بی عارضه است. شایعترین عارضه درد مختصر در ناحیه تزریق و کبودی در محل ان می باشد که ان نیز در درصد کمی از افراد اتفاق می افتد .بدلیل تزریق مقدار بسیار کم، سم بوتولینوم در بدن پخش نمیشود. تزریق بوتاکس در مطب انجام میشود و بیمار بلافاصله به سر کار برمیگردد.

 

مزایای تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس روش سریع و موثر برای رفع چروک است.مدت تزریق بوتاکس بین ۲۰-۱۰ دقیقه طول میکشد.شروع اثر بوتاکس بین۷-۴ روز است.مزیت دیگر این روش برگشت سریع به سر کار است،حتی در اگثر مواقع هنگام خروج بیمار از مطب نیز اثری از کاری که بر روی بیمار انجام شده مشاهده نمیشود.اثرات تزریق بوتاکس بسته به تعداد تزریق قبلی بین ۴ الی ۶ ماه طول میکشد.اگر هر سه ماه به مدت یک سال تزریق بوتاکس انجام شود،به تدریج فواصل تزریق های بعدی بیشتر میشود یعنی عملاً با تزریق بوتاکس کمتر اثرات طولانیتری حاصل می گردد .به طور کلی تزریق بوتاکس روشی ایمن و غیر جراحی برای جوانسازی پوست است.

 

بعد از تزریق بوتاکس چگونه دیده میشوم ؟

بعد از تزریق بوتاکس فرد ظاهری شاداب ، سرحال و زیباتر از گذشته خواهد داشت . بسیاری از بیماران نگرانند که بعد از تزریق بوتاکس تمامی عضلات صورتشان فلج شده و قیافه ای منجمد و بیحرکت پیدا کنند نگران هیچ چیزی نباشید ! زیرا با تکنیک های صحیح و داروی خوب نتیجه کار عالی و صورت شما زیباتر از گذشته خواهد بود .

 

بوتاکس روی کدام نوع چروکها اثر دارد؟

چروکهای صورت به دودسته تقسیم میشوند :

۱ – چروکهای فعال ( Dynamic Wrinkles ) که بدلیل انقباض عضله در زیر آنها به وجود میآید و این خطوط بعلت خندیدن،اخم کردن و تغییر فرم عضلات صورت ایجاد میشود

۲ – چروکهای غیر فعال ( Static Wrinkles ) که بدلیل پروسه پیری و تغییرات محتویات درم پوست ایجاد میشود.

تزریق بوتاکس میتواند چروکهای فعال را به شدت کم کند و به فرد چهره ای آرام و جوانتر بدهد.

 

قبل از تزریق بوتاکس به چه نکاتی باید توجه داشت ؟

  • مصرف بعضی از داروها و ویتامین ها میتواند بعد از تزریق بوتاکس موجب کبودی در محل تزریق این ماده شود . اگر فرد قصد تزریق بوتاکس را دارد ، باید ۱ الی ۲ هفته قبل از مراجعه به پزشک از مصرف این داروها خودداری کند :

 

_ آسپیرین و داروهای مشابه

_ وارفارین

_ ویتامین E

_ Ginko Biloba

 

بعضی از داروها نیز موجب تضعیف بیش از حد و انتظار عضلات شده و از اینرو مصرف آنها توصیه نمیشود .

این داروها بدین قرارند :

_ داروهای بلوکر کانال های کلسیم ( دیلتیازم ، نیفیدیپین ، وراپامیل)

_ کینین

_پنیسیلامین

افرادی که این داروها را مصرف مینمایند ، باید قبل از تزریق بوتاکس حتما اطلاع دهند

 

در چه مواردی تزریق بوتاکس ممنوع است ؟

در صورت وجود موارد ذیل تزریق بوتاکس ممنوع بوده و توصیه نمی شود :

۱ – اگرد فرد بیماری اختلالات انعقادی داشته باشد.

۲ – استفاده از داروهای ضد انعقاد خون

۳ – دوران حاملگی

۴ – سن کمتر از ۱۸ سال و همچنین سن بالاتر از ۷۵ سال

۵ – بیماری MS ، میاستنی گراویس،نفروپاتی و نارسایی کلیه

۶ – بیماریهای قلبی و عروقی حاد

۷ – ضعف ایمنی

۸ – واکسیناسیون در دو هفته اخیر

 

بعد از تزریق بوتاکس باید به چه مواردی دقت نمود ؟

_ ۲۰ دقیقه بعد از تزریق بوتاکس باید با حرکات عضلات صورت ، بوتاکس را بیشتر در عضلات منتشر کرد .

_ حداقل تا ۷ ساعت بعد از تزریق بوتاکس نخوابید .

_ برای عدم انتشار بوتاکس در نواحی ناخواسته تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق استحمام نفرمایید و همچنین از نو شیدنی های خیلی داغ پرهیز کنید.

_ تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق ورزش نکرده و از برداشتن اجسام سنگین پرهیز کنید .

_ اگر بعد از تزریق بوتاکس متوجه کبودی در محل آن شدید با قطعه یخی کوچک محل را کمپرس نمائید .

 

فرآیند بوتاکس چگونه رخ می‌دهد؟

دریافت بوتاکس فقط چند دقیقه زمان می‌برد و به بیهوشی نیازی ندارد. بوتاکس با سوزن به ماهیچه‌های مشخص شده تزریق می‌شود.

 

اثر کامل بوتاکس به سه تا هفت روز زمان نیاز دارد و بهتر است حداقل یک هفته قبل از آغاز فرآیند، از مصرف الکل اجتناب کنید. همچنین باید مصرف آسپیرین و داروهای ضدالتهاب را دو هفته قبل از درمان متوقف کنید تا مانع کبودی شود.

 

تزریق بوتاکس چقدر دوام دارد؟

تأثیر بوتاکس چهار تا شش ماه ماندگار است. به مجرد اینکه فعالیت ماهیچه کم‌کم به حالت عادی برگردد، خطوط و چین و چروک‌ها شروع به‌ظاهر شدن می‌کنند و درمان مجدد لازم خواهد شد. با گذشت زمان، خطوط و چروک‌ها اغلب کمتر می‌شوند، زیرا ماهیچه‌ها به استراحت عادت داده می‌شوند.

 

عوارض جانبی بوتاکس چیست؟

کبودی موقت شایع‌ترین عارضه جانبی بوتاکس است. سردردهایی نیز که ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت تمام می‌شوند ممکن است اتفاق بیفتند، اما این به‌ندرت پیش می‌آید. درصد کمی از بیماران ممکن است دچار افتادگی پلک شوند. این مورد نیز به‌طور معمول ظرف سه هفته پایان می‌یابد. افتادگی پلک‌ها به‌طور معمول هنگامی رخ می‌دهد که بوتاکس به اطراف حرکت می‌کند، بنابراین، محل تزریق شده را تا ۱۲ ساعت بعد از تزریق نمالید و برای ۳ تا ۴ ساعت دراز نکشید.

 

به چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کرد؟

افراد باردار، شیرده یا کسانی که بیماری‌های دستگاه عصبی دارند نباید بوتاکس دریافت کنند. از آنجا که بوتاکس برای همه چین و چروک‌ها کاربرد ندارد، اول باید با یک پزشک مشورت کنید.

 

 

قبل و بعد بوتاکس

فواید بوتاکس برای بدن

 

بوتاکس | نکات مهم قبل و بعد از تزریق ژل و بوتاکس

 

منبع : shabegharib.blogfa / سلامتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا