پوست و مو

شستن صورت | نحوه مراقبت و شست و شوی صحیح پوست صورت

شستن صورت : نحوه شست و شوی صحیح پوست صورت چیست ؟ چگونه صورت را بشوریم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، نحوه شست و شوی صحیح پوست صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

بهترین مارک ژل شستشوی صورت

نحوه شستن صورت

 

 

نحوه ی مراقبت و شست و شوی پوست

پوست صورت ما به دلیل نقشی که در زیبایی دارد و همچنین به علت آسیب پذیری شدید خود ، همیشه نیاز به مراقبت بیشتری نسب به بقیه بدن دارد. صابون زدن و شستن پوست صورت یکی از اقدامات بهداشتی مراقبتی برای حفظ سلامت و شادابی آن است. اما همین اقدام در صورت غیر اصولی بودن باعث گسترش جوش ها ، آکنه ها و ضایعات عفونی پوست صورت می شود.

 

نکته مهم در هنگام شستن پوست صورت توجه به نرمی و لطافت این بافت است. در موقع خشک کردن نیز باید به نرمی و لطافت این بافت توجه کرد. در موقع خشک کردن نیز باید توجه داشته باشیم که رد صورت کشیدن حوله روی پوست ، میکروب ها و عوامل بیماری زای موجود در یک چوش کوچک را با دست خود روی پوست صورت پخش کرده ایم که احتمال افزایش جوش ها را در صورت به وجود می آورد.

 

شستشوی صحیح صورت

برای شستشوی صورت ، نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنید. هرگز یک صابون را تصادفی و ندانسته به صورت خود نزنید. پس از شستشو ، صورتتان را با حوله خشک کنید. برای خشک کردن نباید حوله را به صورت خود بکشید ، بلکه فقط کافیست حوله را با پوست صورت خود تماس دهید و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید .

 

یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست ، خشک کردن آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت ، یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود. مصرف بیش از اندازه ی هیچ ماده آرایشی برای پوست مفید نیست. حتی داروهای پوستی هم فاقد عوارض جانبی نیستند. بنابراین باید مصرف ماده آرایشی و دارویی کم و در حد لزوم باشد . یکی از عوارض این مواد پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است.

 

برای تمیز کردن مواد آرایشی از پوست می توانید از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کن و یا آب و صابون استفاده کنید.

 

روش شستشوی صحیح صورت

شما صورتتون رو درست میشورید ؟ حتما شما هم میگید این چه سوالیه ؟! باور کنید که خیلیا خبر ندارن شیوه اصولی شستشوی صورت چه جوریه و رعایت نکردن این موارد چه بلایی در دراز مدت سر پوست صورتشون میاره.اگر تا حالا صورتتون رو درست نشستید ، کشیدگی و خشکی ودر دراز مدت چین و چروک رو برای صورتتون قطعی بدونید

 

به استقبال حال خوش صورت

پوست خوب داشتن تلفیقی از چند تا چیزه. عامل ژنیتیکی،  تغذیه مناسب،  مراقبت از پوست در مقابل آفتاب ، استفاده به جا  از مکمل هایی مثل کرم و سرم و البته شستشوی صحیح. کاری که هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دین شستشوی صورته و اگه اشتباه این کار رو بکنین، قطعا مشکلات زیادی مثل افتادگی پوست صورت  براتون به وجود میاد. با ما همراه باشین تا بتونین صورتتون رو حرفه ای بشورید.

 

برای شستشو آماده اید ؟

۱ اول از همه دستاتون رو بشورید و اگر آرایش دارید حتما آرایشتون رو کامل پاک کنید ؛ قبل از هر کاری باید موهاتون رو با یک کش پشت سرتون ببندین تا موهاتون موقع شستن صورتتون خیس نشه. اگر موهاتون کوتاهه استفاده از یک تل یا هد بند مساله رو حل میکنه .  بعد آب رو ملایم ( ولرم ) کنین و برای شستشوی صورت تون آماده بشین. آب داغ  باعث خشکی بیش از حد پوست میشه و آب سرد هم نمیتونه پوستتون رو عمقی پاک کنه. برای مرطوب کردن پوست­تون می تونین آب رو با مشت روی صورت بپاشین یا با حوله خیس ولرم صوتتون رو کاملا مرطوب کنین.

 

 

بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست چرب

پن شستشوی صورت

 

 

صورتتون رو خیس کنید

۲٫یک مقداری آب  روی چهارتا انگشت جفت دستاتون بریزین. آب رو روی گون­تون به سمت بیرون به شکل دورانی ماساژ بدین. این کار رو تا سی ثانیه انجام بدین. بعد نوبت پیشانی و چانه می رسه. چانه و پیشانی رو به سمت بالا بشویین. از اونجایی که شما هر روز به دفعات ممکنه صورتتون رو بشویین اگه به شکل اشتباه و با پایین کشیدن پوست تون این کار رو انجام بدین قطعا صورت تون فرم می گیره و افتاده میشه.

 

شوینده  به اندازه کافی

۳٫شوینده صورت رو به اندازه کافی روی دستتون بریزید و کمی با آب مرطوبش کنید . بعد خیلی آروم با نوک انگشت به صورت دورانی روی  پیشونی، گونه ها  ، بینی ، چونه و اگر لازمه گردنتون شوینده رو ماساژ بدید.  حدود یک دقیقه تمام بخش های صورت رو بشورید و در واقع اجازه بدین تا شوینده از سطح پوسستون بگذره و بتونه صورتتون رو تمیز کنه . حواستون باشه که  هیچوقت نباید از شوینده بدن یا دست به صورتتون بزنین، این کار باعث خشکی و تحریک پوست صورت می شه. پس قبل از هر چیز، شوینده ی مناسب رو انتخاب کنین و مطمئن باشین فرمولی که برای ساختش استفاده شده با پوست شما همخونی داره . شوینده مناسب باید به اندازه کافی پوست صورتتون رو مرطوب کنه  و وظیفه آبرسانی رو به بهترین شکل انجام بده .

 

ترجیحا حوله بر ندارید

  1. وقتی شستشوی صورت تون تموم شد . با آب سرد کار شستشو رو تمام کنید . استفاده از آب سرد به گردش جریان خون توی صورتتون کمک میکنه و باعث باز شده منافذ برای جذب بهتر مرطوب کننده یا مواد تقویتی میشه که میخواین حال پوستتون رو باهاش خوب کنید . . بهتره بذارین پوست تون خودش خشک بشه، اگه دوست ندارین به این حالت پوست تون خشک بشه، بهتره حوله ی لطیف و نرمی روی صورتتون بذارین و بردارین فقط تا حدی که آب صورت تون گرفته بشه. برای خشک کردن صورت نباید حوله یا دستمال رو روی صورت تون بکشید، این کار هم پوست تون رو به مرور زمان دچار افتادگی می کنه هم باعث کدر شدن پوست صورتتون می شه.

 

مرطوب کننده یادتون نره

۵٫بعد از اینکه شستشوی صورتتون کامل شد بهترین زمانه که از مرطوب کننده و کرم های شب و روزتون استفاده کنین. البته اگر پوست مختلط دارید حتما با استفاده از تونر پوستتون رو پاک کنید تا چربی ها رو کنترل کرده باشید و بعد از اون حتما کرم مرطوب کننده بزنید ، البته حتما میدونید که استفاده از کرم مرطوب کننده برای همه پوست ها واجبه .

 

چند نکته مهم :

* هیچوقت با لیف و صابون قالبی به جون پوست صورتتون نیفتید . این کار پوست صورتتون رو حسابی خشک میکنه.

*از مصرف شوینده هایی که دارای مواد شیمیایی و الکل هستند اجتناب کنید.

*مقدار مواد شوینده صورت رو به اندازه استفاده کنید.

*برای لایه برداری سلول های مرده پوستتون هر هفته و یا هر دو هفته یک بار لایه برداری سطحی انجام بدین . البته با رعایت اصول که در این مطلب براتون توضیح دادیم .

 

 

بهترین شوینده صورت

نحوه شست و شوی صورت

 

شستن صورت | نحوه مراقبت و شست و شوی صحیح پوست صورت

 

منبع : خانومی / مه شو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا