زیبایی و تناسب اندام

پرپشت شدن ابرو | راه کارهایی طبیعی و موثر در رشد و زیبایی ابرو

پرپشت شدن ابرو : چگونه ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشیم ؟ درمان های خانگی ابروهای پرپشت چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره زیبایی و تناسب اندام ، راه کارهای طبیعی و سنتی پرپشت شدن ابروها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

پرپشت شدن ابرو با سیر

ابرو ، پرپشت شدن ابرو

 

 

چطور ابروهایی پر پشت و زیبا داشته باشید

ابروهای پر پشت خواسته ی همه مخصوصا خانم ها است . این ابروها می توانند تاثیر چشمگیری در ظاهر شما داشته باشند ، اما ابروهای نازک و پراکنده شما را مسن تر از آنچه که هستید نشان می دهند .

 

بسیاری بخاطر استفاده بیش از حد از موچین، وکس و دیگر وسایل اصلاح صورت ، ابروهایی نازک و کم پشت دارند . گاهی هم کم پشتی ابروها در اثر کمبود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن ، استفاده از وسایل آرایشی نامرغوب ، برخی از بیماری ها و مصرف داروهای خاص بوجود می آید .

 

اگر ابروهای شما کم پشت هستند ، می توانید با چند راه حل ساده این مشکل را برطرف کنید . در این قسمت ده مورد از موثر ترین راهکارها را با شما در میان می گذاریم .

 

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از موثرترین و بهترین درمان ها برای ابروهای کم پشت محسوب می شود . این روغن سرشار از پروتئین ، انواع ویتامین ها ، اسید چرب های مفید و آنتی اکسیدان است که به تغذیه ی فولیکول های مو و در نتیجه رشد بیشتر موها کمک می کند . علاوه بر این ، کرچک ریز جاندارهایی که مانع رشد مو می شوند را از بین می برد .

 

یک تکه پنبه را به روغن کرچک خالص آغشته نمایید و روی ابرو قرار دهید . خیلی ملایم ابروها را دو تا سه دقیقه ماساژ دهید . روغن باید حداقل سی دقیقه و ترجیحا تمام شب روی ابرو بماند . روغن کرچک را با آب ولرم و یک پاک کننده ی ملایم از پوست پاک کنید . برای مدت چند هفته هر روز از این روغن استفاده کنید تا نتیجه ی مثبت آن را ببینید .

 

روغن نارگیل

برای آنکه ابروهایی پر پشت و خوش حالت را تجربه کنید ، به روغن نارگیل نیاز دارید . انواع پروتئین های موجود در روغن نارگیل ، در کنار مواد مغذی مثل ویتامین E و آهن، رشد موهای سالم ابرو را افزایش می دهد . روغن نارگیل همچنین در تیره تر شدن رنگ ابروها موثر خواهد بود .

 

چند قطره از روغن نارگیل گرم را روی نوک انگشتان خود بریزید و به ابرو بزنید ، چند دقیقه روغن را روی ابروها ماساژ دهید تا جریان خون در این ناحیه افزایش یابد . اجازه دهید روغن تمام شب روی ابروها بماند . صبح روز بعد روغن را با آب گرم از پوست خود پاک کنید . برای مدت یک تا دو ماه هر روز از روغن نارگیل استفاده نمایید .

 

روغن زیتون

روغن زیتون هم برای رشد ابروها مفید است . با وجود مقادیر بالای ویتامین E ، این روغن به رشد ابروها سرعت می بخشد و رنگ آنها را تیره تر می کند .

 

ابروهای خود  را با روغن زیتون گرم برای مدت پنج دقیقه قبل از رفتن به رختخواب ماساژ دهید و اجازه دهید روی ابروها بماند . صبح روز بعد پوست خود را با آب گرم شست و شو دهید .

می توانید یک ترکیب از نصف قاشق چایخوری روغن زیتون و چند قطره عسل تهیه کنید . این ترکیب را به ابروهای خود بزنید و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید . بعد از سی دقیقه ابروها را با آب گرم بشویید .

 

آب پیاز

آب پیاز هم به به رشد سریع تر و بیشتر ابروها کمک می کند . در آب پیاز گوگرد وجود دارد که تولید کلاژن مورد نیاز برای رشد ابروها را افزایش می دهد . پیاز همچنین فولیکول های مو را تقویت می کند .

 

یک پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید . آب پیاز را به ابروها بزنید و پنج دقیقه ماساژ دهید . اجازه دهید آب پیاز خود به خود روی پوست خشک شود و سپس پوست خود را با ی شوینده ی ملایم و آب گرم شست و شو دهید .

 

زرده ی تخم مرغ

موهای ابرو از کراتین ساخته شده اند ، و زرده ی تخم مرغ یکی از بهترین منابع این نوع از پروتئین محسوب می شود . زرده سلامت موهای ابرو را بهبود می بخشد و در دراز مدت ابرو ها را پر پشت می نماید .

 

یک زرده ی تخم مرغ را هم بزنید تا خامه ای شکل شود ، سپس آن را با یک تکه پنبه به ابروها بزنید . بعد از پانزده تا بیست دقیقه پوست را با آب سرد بشویید . از زرده ی تخم مرغ  برای رشد موهای ابرو یک یا دو بار در هفته استفاده کنید .

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از آنزیم ها و خاصیت مرطوب کنندگی است که فولیکول های مو می توانند از آن تغذیه کنند و رشد بیشتر و سریعتر داشته باشند . آلوئه ورا حتی روی پوست اطراف ابرو تاثیر مثبت خواهد داشت .

ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کنید و به آرامی روی ابرو ماساژ دهید و بعد از سی دقیقه ابروها را با آب ولرم بشویید .

 

لیمو

لیمو همیشه در زمینه ی زیبایی کاربرد های فراوانی دارد و یکی از این کاربرد ها رشد موهای ابرو است . ویتامین های موجود در لیمو ، فولیک اسید و دیگر مواد مغذی می توانند رشد موهای ابرو را افزایش دهند .

یک قطعه از برش های لیمو را روی ابروها بمالید و بعد از پانزده تا بیست دقیقه ابروها را با آب گرم بشویید .

 

توجه : بعد از استفاده از لیمو پوست نباید تا حداقل دو ساعت در معرض تابش نور آفتاب قرار بگیرد .

 

شیر

پروتئین های موجود در شیر ، در کنار دیگر مواد مغذی هم به رشد ابروها کمک می کند .

یک تکه پنبه را به کمی شیر آغشته نمایید و به ابروها بزنید . صبر کنید تا شیر روی ابروها خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید .

 

 

تاثیر وازلین بر ابرو

برای رشد ابرو چی خوبه؟

 

 

۱۱ راهکار جادویی برای پرپشت کردن ابروها

برگرداندن ابروها به دوران نوجوانی و پرپشت کردن آنها، آرزوی بسیاری از خانم‌هاست. لکه‌های سفید پوست که از وسط ابروها دیده‌می شوند، برای بسیاری از خانم‌ها عذاب آور است. بعضی‌ها مدام مداد به دست جلوی آینه هستند تا این نقاط خالی را پر کنند و انواع سایه‌های ابرو را می‌توان در کیف آرایشی آنها دید. درست است که استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند ابروهای شما را پرپشت کند اما استفاده طولانی مدت از این مواد شیمیایی، عوارضی را به همراه دارد.

 

می‌توان به تاتو و کاشت ابرو نیز پناه برد که هزینه خاص خودش را دارد. می‌توان از راه‌های ساده‌تری هم استفاده کرد و سراغ مواد طبیعی رفت. روغن‌های طبیعی که به سادگی در منزل یا مغازه نزدیک منزل وجود دارند، می‌توانند ابروهای شما را به دوران نوجوانی بازگردانند. فقط باید کمی حوصله کنید و درمان‌هایی که در اینجا برای‌تان آورده ایم قدم به قدم بخوانید و ۴ تا ۷ هفته صبر کنید تا ابروها دوباره جوانه بزنند. فراموش نکنید که ابروها نقش مهمی در چهره شما دارند. ابروهای خوش‌حالت می‌توانند، چشمان شما را زیباتر نشان داد و حالت چشمان شما را تغییر دهند.

 

احتمالا تا به حال زیاد درباره فواید روغن زیتون شنیده‌اید ولی شاید ندانید این روغن می‌تواند در رشد ابروهای شما نیز تاثیر داشته باشد. کافی است یک شیشه روغن زیتون بخرید؛ طریقه استفاده از آن نیز خیلی راحت است؛ مقدار بسیار کمی از آن را روی ریشه‌های قسمتی که می‌خواهید رشد کند بمالید، البته حواس‌تان باشد که فقط روی قسمت‌های خالی و جاهایی که می‌خواهید مو رشد کند روغن بگذارید، استفاده از یک گوش پاک‌کن می‌‌تواند بسیار کمک کنند. باشد، بعد موهای ابرو را با یک مسواک مخصوص شانه کنید. توصیه می‌شود هر شب این کار را انجام دهید و صبح روغن‌ها را بشویید.

 

برای پرپشت کردن ابرو، موی ابرو را تقویت کنید

شاید جالب باشد بدانید وازلین ماده دیگری است که می‌تواند در رشد ابروها موثر باشد. استفاده از وازلین نیز تقریبا همانند روغن زیتون است با این تفاوت که شاید مجبور باشید ۲بار در روز از آن استفاده کنید. البته روغن زیتون رشد ابروها را سریع‌تر می‌کند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن‌ها را ضخیم‌تر می‌کند و در نتیجه ابروها پرتر به‌نظر خواهند رسید. وازلین بیشتر برای کسانی مناسب است که ابروهای باریک را ترجیح می‌دهند ولی دوست دارند ابروهای‌شان پر و یکدست به‌نظر برسد.

 

ابرو های تان را نازک کاری نکنید

بسیاری از متخصصان زیبایی اعتقاد دارند که زیاد برداشتن ابرو با موچین می‌تواند به مرور ابروهای شما را بسیار کم کند به همین دلیل اگر می‌خواهید دوباره ابروهای گذشته خود را به‌دست بیاورید قبل از هرکاری موچین و بند را دیگر کنار بگذارید، باید از کندن موها دست بکشید تا ابروها فرصت داشته باشند کم‌کم رشد کنند.

 

شانه ابرو را فراموش نکنید

موادی وجود دارند که هم می‌توانند موی ابروها را ضخیم کنند و هم سرعت رشد آن‌ها را افزایش دهند؛ روغن کرچک از همین‌ گونه مواد است یعنی مجموعه‌ای از خواص روغن زیتون و وازلین را دارد، کافی است مقدار خیلی کم از آن را روی ریشه ابروها بمالید و کمی ماساژ دهید و بعد ابروها را با مسواکی شانه کنید. حواس‌تان باشد، فقط روی ابروها را با این روغن ماساژ دهید چون اگر به‌طور مداوم این روغن روی قسمتی از پوست بریزد ممکن است دچار مشکل موی زائد بشوید.

 

زمانی که ابروها مجدد شروع به رشد می‌کنند کاملا بستگی به‌علتی دارد که موی ابروها از دست رفته‌اند؛ اگر فقط به‌دلیل موچین و تیغ، موی ابروهای خود را از دست داده‌اید،  می‌توانید انتظار داشته باشید در عرض ۲ هفته مجدد شروع به رشد کنند‌، البته اگر زیاد ابروها را با تیغ بزنید یا منطقه خاصی را مرتب با موچین بردارید دیگر نباید انتظار داشته باشید که زود رشد کنند اما اگر به خاطر بیماری خاصی ابروهای‌تان را از دست داده باشید احتمالا به این زودی‌ها ابروها رشد نخواهند کرد و حتی شاید نیاز به راهکارهای درمانی هم باشد. اگر هم به خاطر استرس ابروها ریخته باشند باید اول به نوعی عامل استرس را در خود از بین ببرید تا دوباره ابروها به حالت اول بازگردند.

 

مکمل بخوریم؟

اگر دوست دارید ابروهای‌تان سریع‌تر رشد کنند باید ویتامین‌های بیشتری به بدن‌تان برسانید. مولتی ویتامین‌هایی وجود دارند که می‌توانند رشد موهای بدن را افزایش دهند و سطح هورمون‌های بدن را در حد نرمال نگه دارند، مثلا می‌توانید با خوردن روزانه کپسول ویتامین‌ E می‌تواند کمک فراوانی بکند. البته ویتامین‌های B3، A و C هم می‌توانند بسیار موثر باشند. علاوه بر این‌ها ویتامین۶ B هم می‌تواند در تقویت موها، پوست و ناخن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد، مصرف روزانه ویتامین ب‌کمپلکس که حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم ۶ B  باشد می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

مراقب آهن‌تان باشید

با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید خود را چک کنید. آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول‌ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک می‌کند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص‌های آهن می‌تواند بسیار کمک‌‌کننده باشد.

 

طریقه استفاده از مداد ابرو

اگر می‌خواهید برای بهتر مدل دادن ابروهای‌تان از مداد استفاده کنید اول از همه باید مطمئن شوید که رنگ مداد با ابروهای شما هماهنگی کافی دارد و به‌خوبی با رنگ موهای شما ترکیب می‌شود در غیر این‌صورت ابروهای شما را مصنوعی نشان می‌دهد، علاوه بر این‌ها حواس‌تان باشد، مداد نوک مناسبی داشته باشد. اول از همه از ضخیم‌ترین جای ابرو، کنار بینی شروع کنید؛ با زدن ضربه‌های مختصر با مداد روی قسمت‌های خالی؛ ابروی‌تان را پر کنید، بعد با نوک انگشت آرام از ضخیم‌ترین جای ابرو روی ضربه‌های مداد بکشید تا رنگ آن را پخش کرده و حالتی طبیعی به ابروها بدهید.

 

با یک برس مخصوص، ‌ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید، علاوه بر این می‌توانید با نوک انگشت‌ها با حرکاتی دوار به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید، ‌می‌توانید این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل ۱۵ دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین‌ E، کلسیم،  ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌توانند به رشد ابروها کمک کنند.

 

ماینوکسیدیل بزنیم؟

برای رشد موی ابروها، روزانه از محلول ۵ درصد ماینوکسیدیل استفاده کنید؛ به این روش که روزی یک‌بار مقداری از این ماده را روی خط ابرو بمالید،  پیشنهاد می‌شود ماینوکسیدیل را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید که مبادا روی قسمت‌های دیگر پوست سرایت کند. حواس‌تان باشد که قطع یک‌باره این ماده می‌تواند موجب ریزش بیشتر ابروها شود. این روزها مواد تقویتی بسیاری برای ابرو در داروخانه‌ها موجود است که استفاده از  آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

 

 

پرپشت شدن ابرو نی نی سایت

پرپشت شدن ابرو

 

پرپشت شدن ابرو | راه کارهایی طبیعی و موثر در رشد و زیبایی ابرو

 

منبع : سیمرغ/ سیب سبز/ مه شو

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا