پوست و مو

روغن کرچک برای پوست | فواید و عوارض آن برای زیبایی صورت و مو

روغن کرچک برای پوست : خواص روغن کرچک برای زیبایی و پوست صورت چیست ؟ عوارض مصرف بیش از حد روغن کرچک برای صورت چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، تاثیرات روغن کرچک برای زیبایی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

عوارض روغن کرچک روی پوست

خواص کرچک برای دور چشم ، روغن کرچک برای پوست

 

 

معجزه ی روغن کرچک برای زیبایی پوست و مو

استفاده دارویی از روغن کرچک خصوصا در نواحی افریقا ، هند و سرزمین هایی که این گیاه اصالتا پرورش داده می شده ، قدمتی طولانی دارد . این روغن در واقع اولین روغنی بود که برای مصارف صنعتی ، به دلیل چسبندگی زیاد و چربی بالا ، مورد استفاده قرار گرفت .

 

اما این روغن خارق العاده فوایدی بسیار بیشتر از این موارد دارد ، به طوری که هر یک از ما برای سلامت و زیبایی خود در منزل به آن احتیاج پیدا می کنیم .

 

افزایش رشد موها

البته ماساژ همه ی قسمت های بدن با این روغن منجر به افزایش رشد موهای آن ناحیه نمی شود ، اما قطعا برای بهبود رشد موهای سر و روی پوست این ناحیه موثر خواهد بود . این روغن گرم با افزایش جریان خون کف سر ، رشد هرچه بیشتر موها را تحریک می نماید .

 

روغن را تا حدی گرم کنید که برای پوست انگشت قابل تحمل نباشد . سپس اجازه دهید کمی سرد شود ، اما نه کاملا . با نوک انگشتانی که به روغن کرچک آغشته شده کف سر خود را ماساژ دهید . اگر هر شب از این روغن استفاده کنید ، تنها در عرض دو هفته متوجه تفاوت در موهای خود خواهید شد . روغن کرچک برای ابروها و مژه های کم پشت نیز کاربرد دارد . به این منظور بهتر است کرچک را با یک برس تمیز ریمل به ابرو و یا مژه ها بزنید .

 

بهبود رنگ موها

می توانید با استفاده از روغن کرچک رنگ طبیعی مو را افزایش داده و به آنها جلوه ی سالم و حجیم ببخشید . این روغن آبرسان بسیار خوبی است که رطوبت را در پوست و مو حفظ می کند . اگر روغن کرچک را به موهای خود بزنید ، هر تار مو تیره تر و سالم تر خواهد ماند .

 

بهتر است بعد از حمام ، موها را با حوله خشک کنید . انگشتان خود را به روغن کرچک گرم آغشته نمایید و انگشتان را در میان موها بچرخانید تا روغن به تمام موها برسد . اگر موهای شما بلند است ، موها را به دو بخش تقسیم کنید و کمی روغن روی کف دست ها بریزید و هر بخش را با دست ها ماساژ دهید .

 

ساخت ریمل خانگی

ریمل جلوه ای بسیار جذاب تر به چشم ها می بخشد . گذشتگان برای حجیم تر کردن مژه ها ، روغن های گیاهی مثل نارگیل را در حال سوختن و در ترکیب با دیگر روغن ها و عصاره ها می ساختند. آنها دوده های ناشی از این سوختن را جمع و با روغن کرچک ترکیب می کردند . اگر چه انجام این مراحل کمی سخت و دردسرساز به نظر می رسد ، اما استفاده از محصولات دست ساز و طبیعی همیشه بهتر است .

 

اگر به دنبال راهکاری برای ساخت ریمل خانگی هستید ، از کرچک و موم عسل استفاده کنید . برای رنگ ریمل هم ذغال شارکول به رنگ سیاه و یا پودر کاکائو به رنگ قهوه ای مناسب هستند . یک قاشق غذاخوری موم را روی بخار آب کنید و دو قاشق غذاخوری روغن کرچک به آن اضافه نمایید . سپس رنگ دلخواه خود را به آنها بیافزایید .

 

مرطوب کننده ی قوی پوست

می توانید برای پوست های خشک از روغن کرچک به عنوان مرطوب کننده استفاده نمایید . این روغن بسیار چسبناک است ، اما به عمق پوست نفوذ می کند و به تغذیه ی آن با بهترین اسید چرب ها می پردازد . بسیاری از مرطوب کننده های تجاری گران قیمت حاوی این روغن هستند . پس چرا مستقیما از فواید روغن کرچک بهره نبرید .

 

بهتر است یک قاشق چایخوری روغن کرچک را کف دست ها بریزید و سپس به پوست بزنید . باید روغن لایه ای نازک روی پوست صورت تشکیل دهد . شاید در ابتدا روغن روی پوست صورت بیش از حد چسبناک به نظر برسد ، اما معمولا به سرعت جذب می شود . برای استفاده بهتر و روانی روغن می توانید کمی روغن نارگیل به آن بیافزایید .

 

درمان اختلالات پوستی

برای درمان آکنه ها، زگیل، لکه های پوستی و همچنین تیرگی های پوست ،از روغن کرچک استفاده کنید .با یک تکه پنبه روغن کرچک را به ناحیه ای از پوست که دچار اختلال شده بزنید . روغن کرچک ضد میکروب و ضد التهاب است و این مشکلات را از بین می برد .

 

از بین بردن درد ماهیچه ها

همانطور که پیش تر هم گفتیم ، روغن کرچک روغنی گرم است که جریان خون را در پوست افزایش می دهد . این روغن یکی از بهترین ها برای ماساژ محسوب می شود و درد ماهیچه ها که ناشی از ورزش و کار زیاد است کاهش می دهد .

 

 

روغن کرچک برای لک صورت

قیمت روغن کرچک

 

 

فواید روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک روغنی گیاهی است که طیف مصرفی گسترده‌ای دارد؛ از لوازم آرایشی گرفته تا کاربردهای طبی. معمولا افراد از روغن کرچک به عنوان ملین استفاده می‌کنند اما این روغن، فواید بالقوه‌ای برای پوست دارد. در این مطلب به این فواید می‌پردازیم.

 

روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک (ricinus communis) گرفته می‌شود که بومی نواحی گرمسیری آسیا و آفریقاست. این روغن را معمولا به طور مستقیم و با استفاده از پنبه روی پوست استفاده می‌کنند. روغن کرچک، نسبتا بی‌خطر است اما برخی از افراد ممکن است بعد از مصرف آن روی پوست، دچار عوارض جانبی بشوند. گفته می‌شود روغن کرچک، خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و مرطوب کنندگی دارد.

 

روغن کرچک چیست؟

از نظر ظاهری، روغن کرچک یک مایع شفاف با ته مایه‌ای از رنگ زرد است. این روغن ماده‌ای است که در بسیاری از چیزها وجود دارد؛ از شوینده‌ها گرفته تا رنگ‌ها. از روغن کرچک برای درمان بیماری‌های زیادی نیز استفاده می‌شود که عموما مشکلات گوارشی هستند. روغن کرچک در روده‌ی کوچ به اسید ریسینولئیک تجزیه می‌شود که پروسه‌ی گوارش را در روده‌ها تسریع می‌کند. گفته می‌شود روغن کرچک دارای فواید بالقوه‌ای برای پوست است.

 

روغن کرچک و اسید ریسینولئیک، توسط پوست به خوبی جذب شده و گاهی برای درمان مشکلات گوناگون پوستی به کار می‌روند، مانند پسوریازیس و آکنه. همچنین این باور از قدیم وجود داشته که روغن کرچک موجب تقویت رشد مو می‌شود، اما تاکنون هیچ گونه شواهد علمی برای تائید این ادعا وجود ندارد.

 

روغن کرچک با دارا بودن اسید ریسینولئیک و چند اسید چرب دیگر، خواصی دارد که آن را محصول مناسبی برای مراقبت از پوست، مخصوصا پوست صورت می‌کند.

 

پنج فایده‌ی روغن کرچک برای پوست صورت

  1. آکنه: خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن کرچک باعث شده در کاهش آکنه موثر باشد. اسید ریسنولئیک تولید شده توسط روغن کرچک می‌تواند رشد باکتری‌های مولد آکنه را مهار کند.

 

  1. بافت پوست: روغن کرچک، سرشار از اسیدهای چرب دیگری است که می‌تواند نرمی و لطافت پوست صورت را افزایش بدهد.

 

  1. رنگ پوست چهره: اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک همچنین می‌توانند رشد بافت سالم پوست را تقویت کرده و برای یکنواخت کردن رنگ پوست مفید باشند.

 

  1. پوست حساس: روغن کرچک، تقریبا غیر کومدوژنیک است، یعنی احتمال اینکه چربی آن باعث مسدود شدن حفره‌های پوستی شود بسیار پایین بوده و به همین دلیل برای استفاده‌ی پوست‌های حساس که مستعد ابتلا به

جوش‌های سر سیاه هستند، مناسب است.

 

  1. ارزانقیمت بودن: محصولات مراقبت از پوست و بویژه کرم‌ها و لوسیون‌های مخصوص صورت، معمولا گرانقیمت هستند. اما روغن کرچک نسبتا ارزانقیمت است و از نظر خاصیت و تاثیرگزاری با بسیاری از این محصولات، برابری می‌کند.

 

  1. ضد التهابی: هم روغن کرچک و هم اسید ریسینولئیک دارای خواص ضد التهابی هستند که باعث می‌شود برای درمان پوست‌های حساس و ملتهب مفید باشند.

 

  1. ضد میکروبی: روغن کرچک می‌تواند با کمک به دور کردن پاتوژن‌های مهاجم (باکتری‌های بیماریزا)، از پوست در برابر عفونت‌های باکتریایی محافظت کند.

 

  1. مرطوب کنندگی: روغن کرچک حاوی تریگلیسرید است که به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و برای درمان خشکی پوست مناسب است.

 

  1. آبرسانی: روغن کرچک خاصیت نم نگه‌دار دارد، یعنی می‌تواند رطوبت را از هوا گرفته و به پوست برساند و در نتیجه پوست را هیدراته نگه دارد.

 

  1. پاک کنندگی: تریگلیسرید موجود در روغن کرچک برای زدودن آلودگی‌های روزمره از روی پوست مناسب است.

 

چطور از روغن کرچک برای پوست استفاده کنیم

جذب کامل روغن کرچک توسط پوست کمی زمانبر است، اما می‌توانید با رقیق کردن آن، جذبش را سریع‌تر کنید. می‌توانید روغن کرچک را با روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون یا روغن بادام زمینی به نسبت نصف فه نصف رقیق کنید.

 

عوارض جانبی

هر چند روغن کرچک، خواص زیادی دارد اما باید بدانید که بسیاری از آنها، هنوز پشتوانه‌ی علمی نداشته و معمولا تجربی هستند. ممکن است استفاده از روغن کرچک برای بعضی از افراد ایجاد راش‌های پوستی، تورم و خارش کند. کسی که به روغن کرچک واکنش آلرژیک نشان داده باید فورا به پزشک مراجعه کند.

 

 

روغن کرچک برای مژه

تاثیر روغن های گیاهی بر پوست

 

روغن کرچک برای پوست | فواید و عوارض آن برای زیبایی صورت و مو

 

منبع : برترین ها  / مه شو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا