زیبایی و تناسب اندام

آرایش ماندگار | رازهای آرایش ماندگار صورت در تابستان و راه های طبیعی تثبیت کننده آن

آرایش ماندگار : چگونه آرایش صورت خود را ماندگار کنیم ؟ راه های طبیعی تثبیت کننده آرایش چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره زیبایی و تناسب اندام ، رازهای آرایشی ماندگار و زیبا در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

تثبیت کننده آرایش صورت

آرایش پوست چرب ، آرایش ماندگار

 

 

چطور ماندگاری آرایش خود را افزایش دهید؟

خیلی از خانم ها تمامی ترفند ها و نکات آرایشی را رعایت می کنند و صبح ها بعد از یک آرایش بی نقص منزل خود را ترک می نمایند . اما با گذشت چند ساعت چهره ی بی نقص آنها به یک چهره ی در هم ریخته و خسته تبدیل می شود . اگر شما هم تجربه ای مشابه داشته اید این مطلب را بخوانید تا آرایش خود را در طول روز حفظ کنید .

 

پوست باید برای آرایش آماده باشد

شما باید قبل از آرایش پوست را با لایه بردارهای ضعیف و از بین بردن سلول های مرده ی پوست آماده کنید . یک اسکراب ملایم می تواند این کار را به راحتی انجام دهد و یا تنها کمی از پاکننده ی همیشگی خود را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتن ترکیب کنید و با لیف و یا یک پارچه ی مشابه آغشته به این ترکیب پوست خود را به آرامی ماساژ دهید . دقت کنید که ماساژ در لایه برداری باید به شکل دورانی باشد .

 

قبل از هر چیز مرطوب کننده بزنید

یکی از قدیمی ترین ترفندها برای آنکه آرایش خود را در طول روز حفظ کنید ، استفاده از مرطوب کننده است . قبل از استفاده از هر وسیله ی آرایشی پوست خود را مرطوب کنید . این کار به پوست جلوه ای صاف و بی نقص می بخشد و آن را برای استفاده از فاندیشن آماده می سازد .

 

از یک پرایمر استفاده کنید

برای افزایش ماندگاری آرایش ، همیشه قبل از فاندیشن به فکر پرایمر باشید . این کار پایه ی آرایش شما را مستحکم می کند و آن را برای حفظ آرایش در طول روز آماده می سازد .

 

محصولات ضد آب

اگر بخواهید آرایش خود را در طول روز مثل دقیقه ی اول بی نقص و زیبا حفظ کنید ، شاید محصولاتی با قیمت بیشتر ارزش خرید داشته باشند . خصوصا برای ریمل و خط چشم همیشه قبل از خرید برای پیدا کردن بهترین محصولات تحقیق کنید . اما برای ماندگاری هر چه بیشتر ریمل روی مژه ها ، نوع ضد آب آنها کاربردی تر خواهد بود .

 

فرمژه را قبل از ریمل بزنید

اگر برایتان امکان دارد قبل از استفاده فرمژه را به کمک سشوآر کمی گرم کنید . ( گرما نباید زیاد باشد ، در واقع فرمژه نباید داغ شود .) سپس فرمژه را روی مژه ها سه بار متوالی و در قسمت های مختلف مژه فشار دهید : یکبار ریشه ، یکبار ساقه و یکبار نزدیک به نوک مژه ها . این کار به ایجاد جلوه ای طبیعی از فر مژه ها کمک می کند  . در این صورت فر مژه نیز برای مدت زمان بیشتری باقی می ماند .

 

چطور مژه های ضخیم ترری داشته باشید ؟

البته یک راه حل خرید ریمل حجم دهنده است ، اما شما همچنین می توانید ترفند دیگری را برای جلوه ای پر پشت از مژه ها  بکارگیرید . قبل از استفاده از ریمل کمی پودر صورت یا همان پنکیک به مژه ها بزنید . برای این کار می توان از یک برس ریمل تمیز استفاده کرد . فقط حتما حین استفاده از پودرچشم ها را ببندید . سپس به مژه ها ریمل بزنید . این راهکار ساده حجم مژه ها را افزایش می دهد .

 

آرایش چشم ماندگار

یکی از بهترین کارها برای افزایش ماندگاری آرایش چشم ها استفاده از پرایمر و کانسیلر روی پلک ها قبل از سایه و خط چشم است . این کار همچنین جلوه ی زیباتری به سایه می بخشد .

 

به جای انگشتان از براش استفاده کنید

استفاده از براش به جای انگشتان ماندگاری آرایش را افزایش میدهد . زیرا براش ها لایه ی ظریف تر از کرم و یا کانسیلر روی پوست ایجاد می کنند و لایه های نازک ، کمتر باعث تجمع چربی روی پوست می شوند .

 

افزایش ماندگاری آرایش لب ها

به عنوان راهکار اول می توانید قبل از رژ به لب ها کانسیلر بزنید و سپس روی آن را با رژ لب یا برق لب بپوشانید .

 

اما به عنوان راهکار دوم ، ابتدا کانسیلر را به تمام قسمت های لب بزنید ، بعد روی آن را با مداد لب پر کنید و سپس رنگ رژ دلخواه خود را بزنید . بعد از مدتی باز هم لب ها را با یک لایه ی دیگر از رژ لب بپوشانید . مطمئن باشید که رژ تمام طول روز باقی خواهد ماند .

 

آرایش اندازه

فکر نکنید هر چه مواد آرایشی مورد استفاده بیشتر باشد ، آرایش ماندگار تری خواهید داشت . آرایش به اندازه  همیشه ماندگاری بیشتری دارد . خصوصا درباره ی استفاده از فاندیشن ، کانسیلر و کرم پودر ، هرچه از این محصولات بیشتر استفاده کنید ، آرایش غیر طبیعی و ماسک گونه تر خواهد . فاندیشن را به همه ی قسمت های پوست نزنید ، تنها قسمت های مورد نیاز مثل جوش و کک و مک  و قرمزی ، آن هم با براش ، نه دست ! پودر ها هم تنها برای قسمت هایی هستند که چرب می شوند ، مثل پیشانی و روی بینی .

 

 

علت ماسیدن کرم روی صورت

ماندگاری ارایش روی پوست چرب

 

 

۸ راه برای ماندگاری آرایش روی پوستهای خشک

اگر پوست شما خشک است و می خواهید آرایشتان تمام روز خوب به نظر برسد، باید پوستتان را تغذیه کنید. و به این معنی است که شما باید در انتخاب نوع لوازم آرایش خود دقت کنید وهمچنین قبل از آرایش به پوست خود برسید. این ۸ روش که از سوی یک هنرمند آرایشگر و متخصص پوست ارائه شده است، به شما می گوید که چه باید بکنید و چگونه انجامش دهید.

 

دنبال مایعات و کرم های آرایشی باشید.

اگر پوست شما مستعد پوسته پوسته شدن است یا پینه های خشک می زند، کرم زیرسازی مایع یا روغن دار استفاده کنید. اگر به پوشش بیشتری نیاز دارید، از مرطوب کننده های رنگ دار استفاده کنید که مانند کرم زیرسازی نازک عمل می کند.

بنابراین اگر پوست شما از نوع خشک است، باید توجه کنید که نباید کرم مرطوب کننده رنگ دار خود را جایگزین کرم مرطوب کننده متداول خود ، بسازید.

 

نکته بعدی کرم مرهم زیبایی است. این کرم محصولی است که چندین کار را با هم انجام می دهد و نه تنها پوشش دهنده و پنهان کننده قسمت های مختلف پوست است، بلکه حاوی مواد مفید آب رسان به پوست مانند اسید هیلارونیک و ویتامین ب نیز، می باشد.

 

لبان خود را صاف و صیقلی کنید.

پوستهای خشک و مرده، یا رژ لب مایع ، نمی توانند رطوبت را نگه دارند. لبان خود را هفته ای یکبار با محلول خانگی شکر و عسل ، شاداب کنید. شکر بافت های مرده پوست را ، می اندازد در عین حال عسل نیز به پوست لب ، برای جذب آب کمک می کند. همچنین می توانید با یک مسواک مرطوب بدون خمیردندان ،پوست لب را به آرامی آب رسانی کنید.

 

یک فرمول درست برای لبان خود انتخاب کنید.

اگر لبان شما به راحتی خشک می شوند، از رژلبهای مات و یا رژ لب با ماندگاری طولانی استفاده نکنید. چون باعث می شود لبانتان خیلی سریع خشک شوند. بجای آن از رژلب مایع یا یک لایه نازک ماتیک استفاده کنید که لبانتان را شادابتر نشان می دهند و خودتان نیز حس شادابی می کنید.

 

پودرهای آرایشی را کنار بگذارید.

بدون توجه به آنچه فروشنده های فروشگاه های آرایشی به شما می گویند، اگر پوست شما مستعد خشکی و پوسته پوسته شدن است، به گفته هنرمند آرایشگر بوستون “دانا توماس” نباید از پودرهای آرایشی استفاده کنید.

 

اگر پوست شما خشک است ولی در نواحی پیشانی، بینی و چانه براق است، می توانید کمی از پودرهای آرایشی فقط در همین نواحی استفاده کنید. در غیر این صورت اصلا از این پودرها استفاده نکنید.

 

جلا دهنده ی پوست را هم به آرایش خود اضافه کنید.

اگر متوجه شدید که آرایش شما، پس از دو ساعت ،در حال پوسته و لایه لایه شدن است، به دلیل زیاد شدن پوستهای خشک و مرده در صورت شماست. در این صورت از یک کرم مرطوب کننده ی ملایم به طور روزانه استفاده کنید. به گفته خانم دکتر الیزابت تازی متخصص پوست و زیبایی باید لایه های مرده پوست را از صورت بردارید و سپس از مواد آب رسان پوست در زیر آرایش تان استفاده کنید.

 

یک شاداب کننده پوست همراه خود داشته باشید.

برای اینکه به مرطوب بودن پوستتان در طول روز کمک کنید، یک آب افشان آرایشی کوچک ، همراه خود داشته باشید. کمی آب افشانی به صورت ،می تواند به معتدل شدن پوست خشک کمک کند و از پوسته شدن آرایشتان ، جلوگیری می کند.

 

از مرطوب کننده ها مضایقه نکنید.

پوست های خشک ،چربی خیلی کمی تولید می کنند، بنابراین استفاده از مرطوب کننده ها به معتدل شدن پوست تان خیلی کمک می کنند. بجای لوسیون، از کرم غلیظی استفاده کنید که نیاز پوست خشک شما را مرتفع سازد. مرطوب کننده ها یا سرمی که حاوی اسید هیلارونیک باشد از جمله مواد آبرسان پوست هستند که استفاده از آنها مفید است.

به گفته خانم توماس، کسانی که پوست خشک دارند، باید مرطوب کننده ها را به تمام صورت حتی به گردن و ناحیه سرو سینه بمالند.

 

آب زیاد بنوشید.

اگر لب ها و پوست شما خشک است، می تواند به رژیم غذایی شما مربوط باشد. آیا به اندازه کافی در طول روز آب می نوشید؟ رژیم غذایی که شامل کافئین و الکل به مقدار زیاد باشد، پوست را به راحتی در معرض خشکی قرار می دهد.

 

 

پرایمر سیلیکونی

رازهای آرایش ماندگار

 

آرایش ماندگار | رازهای آرایش ماندگار صورت در تابستان و راه های طبیعی تثبیت کننده آن

 

منبع: مجله پزشکی مادر / بیتوته / مه شو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا