دوران بارداری

بهترین زمان بارداری | زمان تخمک گذاری |بهترین زمان برای بارداری پسر و دختر

بهترین زمان بارداری

بهترین زمان تخمک گذاری برای بارداری,بهترین زمان نزدیکی برای بارداری

بهترین زمان بارداری بعد از پریود, بهترین زمان تخمک گذاری برای بارداری  

اگر بطور مرتب مقاربت داشته باشیم حاملگی رخ می‌دهد؟ خیر برنامه‌ریزی زمانی در امر بارداری بسیار مهم است. اسپرم قادر است ۵ ۳ روز درون بدن زن زنده باقی بماند. بهترین زمان مقاربت هنگام تخمک گذاری زن میباشد (معمولا ۱۲ تا ۱۵ روز پیش از آغاز قاعدگی بعدی). توصیه میشود که این آمیزش جنسی یک روز درمیان صورت گیرد.

فرض کنیم زمان شروع قاعدگی یک خانم روز هفدهم ماه باشد و باز فرض کنیم دوره پریود این خانم ۵ روز طول بکشد و این خانم در روز بیست و یکم ماه پاک شده و غسل حیض نمایند. روز سوم پس از پاک شدن این خانم می شود بیست و چهارم ماه (بیست و یکم ماه: روز پاک شدن – بیست و دوم ماه می شود روز اول پس از پاک شدن – بیست و سوم ماه می شود روز دوم پس از پاک شدن و بیست و چهارم ماه می شود روز سوم پس از پاک شدن). پس این زوج می توانند از روز بیست و چارم ماه شروع به آمیزش برای بارداری کنند.

اگر دوره های قاعدگی شما نامنظم و بیش از ۳۵ روز یا طولانی تر است باید نزد پزشک متخصص بروید. شاید علت این بی نظمی سندروم تخمدان پلی کیستیک، عدم کارکرد تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن شدید و یا بالا رفتن سطح پرولاکتین باشد.

بهترین زمان برای بارداری پسر,بهترین فصل برای بارداری,بهترین روز برای بارداری

بهترین زمان بارداری از نظر اسلام,زمان بارداری بعد از پریود,بهترین زمان نزدیکی برای پسردار شدن

از کجا بفهمیم زمان تخمک گذاری است؟

برخی زنان می توانند بگویند زمان تخمک گذاری آن ها کی است. اما بیشتر زنان متوجه هیچ تغییری نمی شوند. اگر به باردارشدن فکر می کنید چند ماه سیکل قاعدگی خود را یادداشت کنید. برخی علائم تخمک گذاری عبارت اند از:

کمی افزایش در دمای پایه ی بدن . می توانید یک تا دو روز پس از تخمک گذاری هر روز صبح با اندازه گیری دمای بدن قبل از بلند شدن از تختخواب آن را بسنجید. اگر برای چند ماه نمودار دمای بدن را بررسی کنید می توانید به زمان تخمک گذاری خود برسید.

۱)باردار شدن سهل است. خیر اینطور نیست شانس حاملگی در یک زوج بارور تنـها ۲۵% در هر ماه است.
۲) اگر بطور مرتب مقاربت داشته باشیم حاملگی رخ میدهد. خیر برنامه ریزی زمانی در امر بارداری بسیار مهم است. اسپرم قادر است ۵ ۳ روز درون بدن زن زنده باقی بماند. بهترین زمان مقاربت هنگام تخمک گذاری زن میباشد (معمولا ۱۲ تا ۱۵ روز پیش از آغاز قاعدگی بعدی). توصیه می‌شود که این آمیزش جنسی یک روز درمیان صورت گیرد.
۳) ناباروری مشکل زنان است. ثابت گردیده ۳۵% زنان ، ۳۵% مردان،۲۰% هر دو و ۱۰% عوامل ناشناخته، عامل ناباروری میباشند.
۴) ناباروری به مرور زمان رفع میگردد. خیر ناباروری یک نارسایی سیستم تولید مثلی بوده و نیاز به درمان پزشکی دارد.
۵) ناباروری یک اختلال روانشناختی است. خیر اینگونه نیست که با القاء ذهنی بتوان ناباروری را درمان کرد.
۶) ناباروری یک اختلال نادر است. خیر از هر ۷ زوج یکی مشکل ناباروری دارند. اما با پیشرفت علم درمان ۸۰ تا ۹۰ درصد این زوجها موفقیت آمیز بوده و میتوانند صاحب فرزند شوند.
۷) سن و ناباروری ارتباط چندانی با هم ندارند. خیر اوج قدرت باروری زن در سن ۲۰ سالگی میباشد که این وضعیت تا سن ۳۰ سالگی تقریبا ثابت می ماند. اما از ۳۵ سالگی به بعد قدرت باروری زن با سرعت بیشتری کاهش می یابد. یک زن ۲۵ ساله که رابطه جنسی غیر محافظت شده دارد در ظرف یک سال ۸۶% شانس حاملگی دارد. این شانس در سن ۳۵ سالگی به ۵۲% و در سنین ۴۰ تا ۴۵ سال به ۵۰ تا ۱۰ درصد کاهش می یابد. احتمال ناباروری، افزایش نواقص ژنتیکی در نوزاد و عوارض بارداری پس از سن ۳۵ سالگی در زنان و سن ۵۰ سالگی در مردان افزایش می یابد.
هترین زمان برای بارداری بعد از پریود,بهترین زمان نزدیکی برای دختردار شدن
بهترین زمان آزمایش خون بارداری

بهترین زمان بارداری برای دختر دار شدن

برای اینکه جنین دختر بشود معمولا به زن و شوهر ها توصیه می کنیم که ۱۷ روز قبل از شروع پریود بعدی مقاربت داشته باشند. البته این در صورتی است که سیکل قاعدگی خانم ها منظم و ۲۸ روزه باشد. تعیین روز دقیق تخمک گذاری کار خیلی سختی است، اما به طور تقریبی به این شکل می توان محاسبه کرد که البته ۱۰۰ درصد نیست و ممکن است درصد کمی خطا داشته باشد. برای شما که نوزدهم هر ماه پریود می شوید، روز تخمک گذاری تان به طور تقریبی مصادف با روز دوم ماه است. اما برای دختر شدن جنین ۳-۲ ماه قبل از بارداری از لبنیات زیاد استفاده کنید. قبل از مقاربت، یعنی حدود ۸ ساعت قبل محیط واژن را اسیدی کنید. این کار را می توانید با سرنگ بدون سوزن و سرکه انجام بدهید.فرق نمی کند که سرکه سفید یا رنگی باشد. سرکه را با سرنگ به داخل واژن خود تزریق کنید ۵-۴ بار این کار را انجام دهید و ترشی جات بیشتری بخورید تا احتمال دختردار شدنتان افزایش پیدا کند

بهترین زمان بارداری برای پسر دار شدن

در مورد روش های خانگی می توانید از چند ماه قبل از بارداری هم خودتان و هم همسرتان از خوردن لبنیات و ترشی جات بپرهیزید. در شب‌هایی که احتمال تخمک گذاری بیشتر است مقاربت داشته باشید که معمولا ۱۴ روز مانده به زمان پریود بعدی است. البته محاسبه روز تخمک گذاری سخت است. این عدد برای خانم هایی است که پریود منظم و ۲۸ روزه دارند. از کیت تخمک گذاری هم می توانید استفاده کنید. کیت تخمک گذاری وسیله ای شبیه بی بی چک است که باید از داروخانه تهیه کنید و در ادرار بگذارید. وقتی۲ خط قرمز روی آن ایجاد شد یعنی زمان تخمک گذاری نزدیک است و تا ۲۴ الی ۳۶ ساعت دیگر اتفاق می افتد. در این زمان ها مقاربت داشته باشید، این هم۱۰۰% نیست ولی تا حدودی به شما کمک می کند. می توانید پیش از مقاربت محیط واژن را با محلول آب و جوش شیرین قلیایی کنید؛ یعنی یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب بریزید و با سرنگ ۵ سی سی بدون سوزن ۵-۴ بار این محلول را به داخل واژن خود تزریق کنید. با این کارها شانس پسر شدن جنین بالا می رود، ولی باز هم می گویم هیچ روش خانگی۱۰۰ صد در صد نیست

این مطلب را حتما بخوانید  : تغذیه دوران بارداری سه ماهه اول | تغذیه دوران بارداری برای زیبایی نوزاد

بهترین زمان بارداری | زمان تخمک گذاری |بهترین زمان برای بارداری پسر و دختر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا