پوست و مو

خواص سرکه سیب و تاثیر بینظیر سرکه سیب بر روی موها

خواص سرکه سیب : تاثیر سرکه بر پوست و مو چیست ؟ خواص درمانی سرکه برای زیبایی و شادابی موها چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره تاثیر سرکه بر پوست و مو ، خواص سرکه برای سلامتی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

سرکه سیب برای مو خوره

سرکه سیب برای ریزش مو ,خواص سرکه سیب

 

 

تاثیر بینظیر سرکه سیب بر روی موها:

 سرکه سیب

سرکه سیب برای مو جزو بخشی از خواص سرکه سیب است اما در حقیقت جزو پرمصرف ترین بخش درمانی آن محسوب می شود. سرکه سیب به عنوان یکی از داروهای طبیعی معجزه آسا در  از کمک به برداشتن زگیل گرفته تا راهی طبیعی برای درمان سوختگی و یک پاک کننده طبیعی عالی.

اما آیا می دانستید سرکه سیب می تواند محصولی عالی برای مراقبت از موهایتان هم باشد؟

سرکه سیب یک پاک کننده طبیعی و عالی برای موهاست، موهایتان را سالم نگه داشته، به آن درخششی سالم بخشیده، از ریزش مو جلوگیری کرده و حجم موهایتان را هم بیشتر می کند.

علاوه بر این، اگر شما یا کسی از خانواده تان از شوره مو رنج می برد، سرکه سیب می تواند جایگزینی عالی برای محصولات درمانی شیمیایی باشد که هم برای محیط زیست مضر است و هم می تواند عوارض جانبی در بر داشته باشد.

اما چطور؟ سرکه سیب با از بین بردن باکتری ها و قارچ ها که سلامت پوست سرتان را به خطر می اندازد، به کنترل شوره سر کمک می کند.

اما چرا سرکه سیب می تواند ماده ای عالی برای موها و پوست سرتان باشد؟

چون سرکه سیب حاوی میزانی طبیعی و سالم از اسید آلفا هیدروکسی است. این ماده مهم برای کمک به پاک سازی طبیعی بقایای محصولات دیگری است که برای موهایتان استفاده می کنید.

با جلوگیری از از ایجاد این بقایا، موهایتان درخشش زیبایی پیدا کرده و از این مهمتر توازن pH موهایتان به حد ایدآل رسیده که به ارتقای سلامت موهایتان کمک می کند.

سرکه سیب خواص پیشگیری کننده مختلفی هم دارد زیرا گردش خون را در مویرگ هایی که درست زیر پوست سرتان هستند، افزایش می دهد.

از اینها گذشته، سرکه سیب بخاطر خواص ضدقارچ و ضدباکتری که دارد می تواند به اندازه یک شامپوی ضدعفونی کننده موثر باشد. این آن را به محصولی بسیار عالی برای جلوگیری از عفونت پوست سر تبدیل می کند.

همچنین با استفاده از سرکه سیب برای درمان فولیکول هایی که توسط باکتری بسته شده اند (که باعث ایجاد پوسته پوسته هایی در منافذ موها روی پوست سر می شود) می توانید از ریزش موهایتان جلوگیری کنید.

 

روش استفاده از سرکه سیب برای مو

اکثر افراد توصیه می کنند که سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید. اما بااینکه همه موها شبیه به هم نیستند، فرمول هایی برایتان آورده ایم که می توانید طبق نوع موهایتان از آن استفاده کنید.

اگر موهایتان ضخیم و بلند است، نسبت سرکه و آب گرم مصرفی تان یک به یک باشد.

اگر موهایتان نازک و کوتاه است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به چهار باشد. همچنین اگر به طور مداوم موهایتان را با موادشیمیایی صاف می کنید، بهتر است از همین نسبت استفاده کنید.

اگر موهایتان ضخیم، مجعد یا فر است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به سه باشد.

همچنین می توانید رایحه محبوبتان را به این فرمول اضافه کنید تا بوی سرکه سیب اذیتتان نکند.

فرمولاسیون سرکه سیب خودتان را درست بعد از شامپو کردن موها استفاده کنید، سپس موها را آب گرفته و وقتی می خواهید موهایتان را خشک کنید، دقت کنید که آنها را در حوله نپیچید. موهایتان برای اینکه بوی سرکه سیب زیاد نماند، باید تنفس کنند.

توصیه می کنیم حتما یک بار در ماه از این درمان عالی استفاده کنید.

 

با خواص و فواید سرکه برای مو آشنا شوید

سرکه سیب یکی از مفیدترین و پرکاربردترین انواع سرکه در آشپزی و زیبایی است. از کمک به برداشتن زگیل گرفته تا راهی طبیعی برای درمان سوختگی و یا استفاده از آن به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی ازجمله کاربردهای عالی سرکه سیب در زندگی روزمره ما هستند. از قدیم استفاده از سرکه سیب برای مو نیز مورد توجه بوده است. در واقع گذشتگان با آزمون و خطا به این نتیجه رسیدند که استفاده از سرکه باعث نرمی، صافی و براق‌شدن ‏موها می‌شود. شاید شما نیز شنیده باشید که سرکه سیب برای خارش پوست سر و خشکی پوست و همچنین در پاکسازی و ناز بین بردن موخوره بسیار تاثیر گذار می‌باشد. در ادامه به معرفی فواید سرکه برای مو می‌پردازیم و شما را با چندین نمونه طرز استفاده از این ماده طبیعی برای بهداشت پوست و مو آشنا خواهیم کرد.

 

 

سرکه سیب برای موهای چرب

سرکه سیب برای شوره سر

 

 

فواید سرکه برای مو (سرکه سیب)

سرکه سیب یک پاک‌کننده طبیعی و عالی برای موهاست، موهایتان را سالم نگه داشته، به آن درخششی سالم بخشیده، از ریزش مو جلوگیری کرده و حجم موهایتان را هم بیشتر می‌کند. علاوه بر این، اگر شما یا کسی از خانواده‌تان از شوره مو رنج می‌برد، سرکه سیب می‌تواند جایگزینی عالی برای محصولات درمانی شیمیایی باشد که هم برای محیط زیست مضر است و هم می‌تواند عوارض‌جانبی در بر داشته باشد.

سرکه سیب با از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌ها که سلامت پوست سرتان را به خطر می‌اندازد، به کنترل شوره سر کمک می‌کند. سرکه سیب حاوی میزانی طبیعی و سالم از اسید آلفا هیدروکسی است. این ماده مهم برای کمک به پاک‌سازی طبیعی بقایای محصولات دیگری است که برای موهایتان استفاده می‌کنید.

سرکه سیب فواید درمانی بسیار زیادی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

 

پاک کننده فوق العاده مو: ترکیب سرکه سیب با جوش شیرین یک پاک کننده فوق العاده برای مو می باشد.‏

روشن کننده طبیعی مو: سرکه سیب بدون از بین بردن روغن طبیعی مو، تمام آلودگی از جمله کثیفی و چربی را از بین ‏می برد.‏

از بین بردن گره مو: لطافتی به موهایتان می دهد که با استفاده از شانه یا برس براحتی بتوانید موهایتان را شانه بزنید.‏

احیای مو: با روش هایی که جهت مراقبت از مو وجود دارد کم کم مو لطافت و نرمی خود را از دست می دهد و شما با ‏استفاده از سرکه سیب می توانید آن را دوباره احیا نمایید.‏

افزایش رطوبت مو: با بستن کوتیکول های مو در جذب بیشتر رطوبت کمک می کند.

درمان خشکی و خارش پوست سر: سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ بوده که این خواص در از بین ‏بردن خشکی و خارش پوست شر بسیار موثر می باشد.‏

جلوگیری از موخوره و شکنندگی مو: سرکه سیب با صاف کردن کوتیکول مو، از موخوره جلوگیری میکند.‏

درمان شوره سر: خواص ضد قارچ موجود در سرکه سیب توانایی مو در مبارزه با شوره سر را افزایش داده و همچنین ‏به دلیل خاصیت اسیدی که دارد سطح ‏ph‏ پوست سر را متعادل نموده و با بازگرداندن لایه محافظ سر از رشد قارچ جلوگیری ‏می کند.‏

از بین بردن حالت وز مو: ترکیب سرکه سیب با جوش شیرین در از بین بردن حالت وز مو بسیار موثر خواهند بود.‏

ریزش مو: مناطقی از سر که دچار ریزش شده اند، سرکه سیب با تحریک آن مناطق سبب رویش مجدد مو می شود.‏

 

در ادامه سه راه مختلف استفاده از سرکه برای مو را آموزش خواهیم داد که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

 

روش‌های استفاده از سرکه برای مو

موهای صاف و درخشان با استفاده از سرکه سیب: می‌توان این ماده‌ طبیعی را جایگزین شامپوی مو کرد. این ماده می‌تواند هر موادی را بدون ازبین‌بردن چربی طبیعی مو از موی شما پاک کند و موهای شما را صاف، نرم و درخشان نماید. همچنین باکتری‌های مو را از بین برده و برای کسانی که از شوره‌ی سر رنج می‌برند می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. برای داشتن موهای صاف و درخشان با استفاده از سرکه کافی است یک لیوان آب و یک لیوان سرکه را با هم مخلوط نمایید و هنگام دوش‌گرفتن این مخلوط را روی موهای خود بریزید (می‌توانید از ظرف اسپری دار استفاده نمایید) به آرامی پوست سر خود را ماساژ دهید. و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی موهایتان بماند. سپس آبکشی نمایید. در این صورت نیازی به استفاده از نرم کننده ندارید زیرا سرکه‌ی سیب موهایتان را نرم و ابریشمی خواهد کرد.

درمان موخوره با استفاده از سرکه: بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل این است که هر از گاهی نوک موهایتان را بزنید که موخوره ها از بین بروند. اما برای تهیه ماسک مو  به سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری نیاز دارید. ترکیبات ذکر شده را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید سپس موهای‌تان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند سپس موهای‌تان را شست‌وشو دهید.

استفاده از مخلوط عسل و سرکه سیب برای درمان موهای خشک: عسل دارای خاصیت نرم‌کنندگی و روشن کنندگی مو می‌باشد. برای بهره بردن از این خواص کافی است سرکه سیب را با کمی آب مخلوط نموده در یک ظرف در بسته نگه دارید.‏ یک قاشق عسل را به مخلوط اضافه نمایید. در ظرف را محکم بسته و خوب ظرف را تکان دهید.‏ حالا از این ترکیب برای شستشوی موها استفاده کنید.

ترکیب سرکه با شامپو: شما می‌توانید یک قاشق چایخوری سرکه سیب را به شامپو مورد علاقه خود اضافه نموده و مو و پوست خود را با ‏استفاده از آن ماساژ دهید.‏

امیدواریم این نکات آرایشی بهداشتی برای شما مفید واقع شود و بتوانید با استفاده از یک ماده طبیعی مثل سرکه، سلامت موهای خود را به آن‌ها بازگردانید.

 

 

روش استفاده از سرکه سیب برای ریزش مو

تاثیر سرکه بر پوست و مو

خواص سرکه سیب و تاثیر بینظیر سرکه سیب بر روی موها

منبع  : ستاره / نمناک / مردمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا