دوران بارداری

خواص معجون گل قند | برطرف کردن ویار بارداری با گل قند

خواص معجون گل قند در درمان ویار چیست ؟ فواید گل قند در دوران بارداری چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره فواید گل قند در بارداری ، خواص گل قند در درمان ویار بارداری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 نحوه درست کردن گل قند

قیمت معجون گل قند

 

 

برطرف کردن ویار بارداری با گل قند

از بیماری های شایع گوارشی دوران بارداری، تهوع و استفراغ بارداری یا ویار بارداری است. این مشکل بین ۶ تا ۱۶ هفتگی رایج است اما می تواند در هفته های بعدی بارداری هم دیده شود.

علت آن افزایش ناگهانی برخی هورمون ها در این دوران است، اما ارتباط آن با ژنتیک و سبک زندگی اثبات شده است و ملاحظه شده در دخترانی که تهوع بارداری را در مادرانشان دیده اند این بیماری بیشتر اتفاق افتاده است، همین طور در کسانی که سابقه بیماری دیابت، پرکاری تیروئید، آسم، بیماری مول درحاملگی قبلی و بیماری گوارشی داشته اند احتمال تهوع بارداری بیشتر است.

همین طور در حاملگی هایی که جنین دختر بوده این بیماری بیشتر و شدیدتردیده می شود.

برای درمان این بیماران توصیه می شود وعده های غذایی متعدد با حجم کم و حاوی غذاهای خشک و سرد و جامد باشد، از غذاهای پر حجم و آبکی مثل آش و سالاد بپرهیزند، در صورت کاهش وزن خیلی نگران نباشند و در صورت نیاز از داروهای ضد تهوع به توصیه پزشک استفاده کنند تا این دوران بگذرد، اما در صورتی که استفراغ های شدید و مکرر یا همراه با وجود خون در استفراغ داشتند یا کاهش وزن شدید وجود داشت، نیاز به بستری در بیمارستان دارند، زیرا هر چند در موارد نادر اما دیده شده که استفراغ بارداری منجر به عوارض ناگواری مثل کما و نارسایی کلیه شده است.

ویار بارداری سبب کاهش تغذیه مناسب مادر شده و می تواند سبب ضعیف شدن مادر و جنین شود؛ لذا استفاده از داروی گل قند که ترکیبی از گل محمدی و عسل است برای رفع این مسئله پیشنهاد می شود.

 

خواص داروی گُل قند

مهدی برهانی، متخصص طب سنتی در ارتباط با دوران بارداری و رفع مشکلات ناشی از آن از طریق طب سنتی اظهار داشت:بهتر است مادران باردار هنگام بارداری از مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی حدالامکان خودداری کنند و در صورت ضرورت حتما با پزشک خود مشورت داشته باشند.

با اشاره به اینکه تجویز داروهایی همچون آهن و اسید فولیک برای مادران باردار به دلیل فقر آهن و کم خونی توصیه می شود گفت:یکی از علل کم خونی می تواند جذب نامناسب آهن از طریق دستگاه گوارش باشد و در صورتی که بتوانیم این روند را تغییر بدهیم در درمان کم خونی به میزان زیادی موفق خواهیم بود.

 

برطرف کردن ویار بارداری با گل قند

این مشکل سبب کاهش تغذیه مناسب مادر شده و می تواند سبب ضعیف شدن مادر و جنین شود؛ لذا استفاده از داروی گل قند که ترکیبی از گل محمدی و عسل است برای رفع این مسئله پیشنهاد می شود. داروی گل قند در داروخانه های کشور نیز موجود است.

گل قند ماده اضافه ای که در معده سبب بروز ویار می شود را برطرف کرده و مادر با مصرف روزی ۲ قاشق مرباخوری گل قند می تواند از بروز این مشکل در خود جلوگیری کند؛ همچنین ممکن است مصرف این ماده از زردی نوزاد هنگام تولد نیز بکاهد.

 

معجون گل قند چه خاصیت درمانی دارد+ طرز تهیه

بی تردید شما هم تا کنون اسم گل سرخ محمدی به گوشتان خورده است. این گل یکی از خوشگل ترین و پر خاصیت ترین گلهای جهان است که ما در کشور عزیزمان زیاد در دسترس داریم چه به صورت خشک و چه به صورت تازه. امام قصد داریم شمار را با طرز تهیه و همچنین خواص درمانی  معجونی که از این گل زیبا و پرخاصیت تهیه می شود و به نام “معجون گل قند” آشنا کنیم. شاید شما هم از دسته افرادی باشید که گاهی داستانهایی از خواص درمانی این گل بی نظیر شنیده اید اما شنیدن کی بود مانند دیدن. امید است که مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

 

 

طرز تهیه گل قند با گل خشک

خواص گل انگبین

 

 

خواص درمانی گل قند

آرامبخش اعصاب و خواب

تقویت معده و روده

ضد یبوست

ضد اسپاسم

بهبود عملکرد گوارش و کبد

اشتها آور

نشاط آور

رفع کم خونی

درمان افسردگی

درمان صرع

شاداب کننده

رفع بوی بد دهان

تقویت کننده عمومی بدن

تقویت(قوه باه)قوای جنسی

درمان سرد مزاجی بانوان

تقویت کننده پوست

 

طرز تهیه معجون گل قند

برای تهیه این معجون مفرح به مقداری گل محمدی ، پودر قند کمی گلاب نیاز دارید.

ابتدا ظرفی شیشه ای با دهانه بزرگ و مقداری پودر قند را در دسترس قرار داده سپس اگر دسترسی به گل تازه دارید مقداری گل تازه را چیده و گلبرگ های آن را از غنچه جدا کنید و اگر گل تازه در دسترس ندارید از گل خشک هم می توانید استفاده کنید. مقداری پودر قند را مانند لایه ای نازک داخل ظرف بریزید و پهن کنید سپس یک لایه نازک گلبرگ را روی پودر قند قرار داده و چند قاشق چایخوری گلاب را روی آنها بپاشید این کار را تا پر شدن ظرف ادامه دهید. درب ظرف را بسته و به مدت ۳ هفته در جایی مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید پس از طی این مدت آماده مصرف شده است .

 

روش مصرف

بزرگسالان: ۱تا۲ قاشق مربا خوری، ۳ بار در روز، نیم ساعت بعد از غذا

کودکان بالای دو سال: ۱ قاشق چای خوری، ۳ بار در روز، نیم ساعت بعد از غذا

 

نکات مهم

از دیدگاه طب سنتی این معجون گرم و تر است و برطرف کننده سردی معده و کبد می‌باشد.

بهترین اثر بخشی فرآورده در افراد سرد مزاج با سردی معده و کبد می‌باشد.

در خانم‌های باردار و کودکان بالای ۲ سال به راحتی قابل استفاده است.

دارو در ظرف دربسته، دور از نور و در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.

 

 

 گل قند در بارداری

خواص گل قند در بارداری

 

خواص معجون گل قند | برطرف کردن ویار بارداری با گل قند

منبع : حکیم تهرانی / دکتر سلام / فارس نیوز/ نمناک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا