پوست و مو

درمان سفیدی زودرس مو | درمان قطعی سفیدی مو به صورت خانگی

درمان سفیدی زودرس مو : چگونه از سفیدی مو جلوگیری کنیم ؟ درمان سفیدی مو زودرس چیست ؟ در اینجا با مقاله ای دیگر درباره مراقبت از پوست و مو ، رفع سفیدی زودرس موها ، راه های پیشگیری از سفیدی مو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 درمان سفیدی مو با هلیله سیاه

درمان سفیدی مو در جوانی , درمان سفیدی زودرس مو

 

چه عواملی باعث میشود که سفیدی مو زود تر به سراغمان بیاید؟

 سفیدی مو

سفیدی زودرس مو با توجه به ژنتیک و تغذیه و همچنین عادات بهداشتی و سلامتی بروز می کند. در صورتی که این مشکل ریشه ای ژنتیکی نداشته باشد ، عوامل دیگر از قبیل تغذیه و سلامت روان و رعایت بهداشت مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

یک متخصص مو وژنتیک در رابطه با علت سفیدی زودرس مو اظهار کرد:به طور معمول از سنین ۳۵ سالگی موهای سفید شروع به رشد می کنند اما در برخی افراد بنا به دلایلی در سنین زیر ۳۰ یا ۲۵ سال موها سفید می شوند که به آن سفیدی زودرس می گویند.

 

علت سفیدی زودرس مو 

وی افزود:افرادی که پدر و مادر یا سایر اعضای خانواده شان دچار سفیدی زودرس موها شده اند بیش از دیگران در معرض سفیدی زودرس موها قرار دارند.

با توجه به اینکه در سفیدی زودرس موها معمولا قسمتی از موهای سر سفیدرنگ شده و به تدریج افزایش می یابد،افرادی که در سنین زیر ۳۰ سال هستند و چند دانه از موهای سفید بر روی سرشان دیده می شود، نگران نباشند؛ چراکه این گونه موارد جزو سفیدی زودرس مو محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد:یکی دیگر از فاکتورهای سفیدی زودهنگام موها عوامل تغذیه ای هستند؛ به طوریکه کمبود پروتئین و سوء تغذیه از علل مهم سفیدی زودرس موها به شمار می آیند.

وی ادامه داد:استحمام دیر به دیر و نامنظم نیز در شروع سفیدی زودرس موها تاثیر بسزایی دارد، همچنین شانه نکردن موها هم با کندسازی خونرسانی در سطح موها موجب بروز این مشکل می شود.

این متخصص پوست و مو عنوان کرد:علاوه بر عوامل ذکر شده، اختلالات تیروئیدی، کم خونی های شدید، کمبود ویتامین B12 و برخی بیماری های ژنتیکی زمینه ساز سفیدی زود رس موها هستند.

عشقی گفت:کندن موهای سفید کار درستی نیست، البته از لحاظ علمی تاثیر کندن موهای سفید به درستی معلوم نشده است اما با این وجود توصیه می شود که به جای کندن موها آن ها را کوتاه کنیم.

وی در پایان تصریح کرد:درمان سفیدی زودرس موها با توجه به نوع و علت آن انجام می شود، البته درمان به گونه ای است که روند رشد موهای سفید را کندتر می کند

 

 درمان سفیدی موی سر، روش های گیاهی سیاه کردن موهای سفید

درمان سفیدی موی سر در گذشته مردم بر این باور بودند که سفید شدن موها به علت بالارفتن سن می باشد. اما از جمله عواملی که در سفید شدن مو نقش دارند می توان به کم خونی و ژنتیک و .. اشاره کرد. برخی از مردم برای از بین بردن موهای سفید خود به رنگ موهای شیمیایی روی می آورند. در حالیکه استفاده مکرر از رنگ موها به شدت به پوست سر و مو آسیب جدی می رساند.  پس بهترین روش برای از بین بردن موهای سفید و تقویت پوست و موی سر استفاده از روشهای طبیعی و خانگی است که برخی از آن ها در زیر مختصر توضیح داده شده است:

 

  ماسک سیب زمینی

برای این کار کافی است سیب زمینی را پوست بکنید و پوست آنها را در ۲ لیوان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و زیر گاز را خاموش کنید و به مدت ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید تا خنک شود.  آن را در کاسه ای بریزید و برای خوشبو کردن آن چند قطره روغن یا اسانس رزماری یا اسطوخودوس در آن بریزید. سپس مانند همیشه موهایتان را شستوشو دهید و آن ترکیب را بر سرتان بریزید و سر و موهایتان را با آن ماساژ دهید؛ خواهید دید که موهای سفیدتان ناپدید میشود.

 

مخلوط حنا و قهوه

این ترکیب مؤثرترین روش طبیعی برای پوشاندن موهای سفید است. کمی حنا را با یک قاشق غذاخوری قهوه و کمی آب مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی موها بمالید. ۲ ساعت منتظر بمانید تا خمیر روی موها خشک شود. سپس موها را با یک شامپوی خوب بشویید.

 

 

 

درمان سفیدی مو در طب سنتی

رفع سفیدی مو ۵۰۴۰

 

 

روغن نارگیل و آب لیمو

۳ قاشق غذاخوری آب لیمو را با میزان کافی روغن نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب را روی موها بمالید. یک ساعت منتظر بمانید و بعد با یک شامپوی ملایم موها را بشویید. این روش بسیار مؤثر است.

 

برگ کاری و روغن نارگیل

برگ‌ کاری یکی از بهترین روش‌ها برای پوشاندن موهای سفید محسوب می‌شود. نصف فنجان برگ کاری را با روغن نارگیل بجوشانید. سپس آن را روی پوست سر و موها بمالید. با یک شامپوی ملایم بشویید. این روند مواد مغذی موردنیاز را به موها می‌رساند و رنگ سیاه را به آن‌ها باز می‌گرداند.

 

 عصاره بابونه

اگر در گروه افرادی هستید که عجله دارید و می‌خواهید خیلی سریع با تارهای سفید موی خود خداحافظی کنید، توصیه می‌کنیم از لوسیون بابونه برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده کنید. برای تهیه عصاره بابونه می‌توانید ۳ قاشق از برگ‌های خشک شده بابونه را با ۳ لیوان آب مخلوط کنید و  آن را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا نصف آب آن باقی بماند. این جوشانده را صاف کنید و تمام برگ‌های خشک را با کمک صافی جدا کنید و اجازه دهید این عصاره سرد شود. سپس از این عصاره برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده کنید. هر روز بعد از شامپو کردن موها با شامپوی گیاهی  از این عصاره برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده کنید و اجازه دهید روی موهای‌تان خشک شود.

 

  حنا و نارگیل ​

اگر ترجیح می‌دهید علاوه بر درمان سفیدی موها به جوان‌شدن ساقه موهای‌تان کمک کنید، توصیه می‌کنیم ترکیب روغن حنا و نارگیل را تجربه کنید. برای تهیه این روغن که می‌تواند با یکی ۲مرتبه استفاده موهای سفیدتان را تیره کنید. کافی است مقداری روغن نارگیل خالص از نزدیک‌ترین عطاری محل زندگی‌تان تهیه کنید و به اندازه یک استکان از آن را درون ظرفی بریزید و آن را به شیوه غیرمستقیم روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. وقتی روغن به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و برگ‌های خشک شده گیاه حنا را داخل آن بیندازید. بعد از مدتی خواهید دید که رنگ روغن به قهوه‌ای متمایل می‌شود. برای استفاده از این روغن کافی است اجازه دهید به طور کامل سرد شود. سپس با کمک یک قاشق چای خوری چند قطره از آن را روی موهای‌تان بریزید و با کمک بند دوم‌ انگشتان دست به آرامی موها را ماساژ دهید. این شیوه ماساژ مانع از آسیب رسیدن به ریشه مو و کنده‌شدن آنها می‌شود. این روغن را هفته‌ای ۲ بار روی موهای‌تان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای‌تان بماند.

 

چای سیاه و تنباکو

یکی از شیوه‌های طبیعی و بی‌دردسر برای از بین بردن سفیدی موها ماساژ موها با لوسیون گیاهی چای سیاه است. برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم نیست از این داروخانه گیاهی به آن عطاری بروید. می‌توانید به راحتی این لوسیون را در آشپزخانه منزل‌تان تهیه کنید. برای تهیه این لوسیون کافی است یک قاشق غذاخوری چای سیاه را با یک قاشق غذاخوری گیاه مریم‌گلی خشک شده با ۲ لیوان آب روی حرارت بگذارید تا آرام آرام بجوشد و یک لیوان از این جوشانده باقی بماند. سپس این جوشانده را از روی حرارت بردارید و آن را صاف کنید. اجازه دهید لوسیون به خوبی سرد شود. این لوسیون را هر هفته تهیه کنید و از آن برای ماساژ موهای‌تان استفاده کنید. بهترین روش برای سیاه‌کردن تارهای سفید مو این است که آنها را با این لوسیون گیاهی ۵ دفعه در هفته ماساژ دهید. بهترین حالت آن است که برای شست‌و شوی موهای‌تان ازیک شامپوی گیاهی سبک استفاده کنید و پس از آن موهای‌تان را با این لوسیون ماساژ دهید. یکی دیگر از لوسیون‌های گیاهی و طبیعی که می‌تواند به تیره‌ شدن موهای سفیدتان کمک کند جوشانده گیاه تنباکو است که به روش جوشانده چای سیاه آماده می‌شود. ماساژ این جوشانده نیز می‌تواند روند تیره شدن موها را تسریع کند.

 

 

"شامپو رفع سفیدی مو"

چگونه از سفیدی مو جلوگیری کنیم

 

درمان سفیدی زودرس مو | درمان قطعی سفیدی مو به صورت خانگی

منبع: افکارنیوز/روزگار/ نمناک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا