پوست و مو

خواص فندق و روغن فندق برای پوست و مو

خواص فندق : فواید فندق برای پوست صورت چیست ؟ چگونه فندق را برای سلامت پوست مصرف کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای دیگر درباره مراقبت های پوست و مو ، فواید بی نظیر فندق برای شادابی و لطافت پوست در خدمت شما هستیم . با ما همراه باشید.

 

 

طریقه مصرف روغن فندق

خواص فندق در طب سنتی , خواص فندق

 

 

 

فندق و فواید شگفت انگیز آن برای پوست و مو

فندق برای پوست و مو یک معجزه گر محسوب می شود. فندق و روغن فندق برای تهیه ماسک های زیبایی و رفع مشکلات ریزش مو و.. این روزها به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

 

خواص و فواید فندق برای پوست و مو

– ضماد سوخته فندق با پی بز برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.برای جلوگیری از ریزش مو پوست فندق رابسوزانید و خاکستر آنرا با پیه مخلوط کرده و قسمت هایی را که مو ریخته با آن ماساژ دهید

– کسانی که موخوره دارند فندق را سوزانده با سرکه مخلوط کنند با آب رقیق نمایند سر موها را با آن محلول ماساژ دهند.

– فندق اختلال در رشد مو را برطرف می کند.

– فندق باعث تنگ کردن عروق زیر پوست و باعث کشیدگی پوست و تغذیه و درمان آن می شود

-از این گیاه روی پوست خود بزنید و با یک پنبه آن را بمالید. این کار مثل یک لایه بردار و پاک کننده قوی برایتان عمل می کند.

– از این نوع فندق در آب بریزید و بدن خود را با آن بشویید تا پوستتان نرم شود و حساسیت و التهابات آن آرام بگیرند.

 

خواص روغن فندق برای پوست و مو

فندق بو داده مخلوط انیسون برای سوزش مجرای ادرار و تقویت نیروی جنسی مفید است

جهت رفع چین و چروک صورت :روغن فندق یک قاشق چای خوری و روغن جوانه گندم یک قاشق چای خوری

برای درمان جوش صورت روزی ۲ مرتبه با نوک انگشت از روغن فندق روی جوشهای صورت بگذارید.

 

ماسک فندق برای زیبایی و شفافیت پوست

۱- ابتدا یک فنجان فندق را داخل ظرفی می ریزیم. سپس یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و سپس هم می زنیم. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به مواد اضافه کرده و آن ها را خوب هم می زنیم. این ترکیب آماده است. می توانید داخل ظرفی قرار داده و داخل یخچال بگذارید. جوش شیرین کمک می کند تا لکه های پوستی تان بهبود یابد و ژل آلوئه ورا سبب مرطوب شدن پوست شده و آن را در برابر آسیب ها محافظت می کند.

۲- یک قاشق غذاخوری از این گیاه را با سیب زمینی پخته و له شده مخلوط کنید سپس دو قاشق غذاخوری شیر بز به آن بیفزایید و روی صورتتان بگذارید. بعد از حدود ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

۳-برای درمان پوست چرب می توانید دو قاشق غذاخوری از این گیاه را به همراه یک قرص آسپیرین در نصف لیوان آب حل کنید و حرارت بدهید سپس بگذارید خنک شود و روی پوست بزنید.

 

۱۳ خاصیت روغن فندق برای پوست

۱. تاثیراتی را که باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شوند، خنثی می‌کند

یکی از خواص مهم روغن فندق برای پوست، سرشار بودن آن از آنتی اکسیدان و بتاسیتوسترول است که فرآیند رشد سلول‌های سرطانی را خنثی می‌کند. روغن فندق با خنثی کردن احتمال انتشار سلول‌های سرطانی در بدن، سلول‌های بدخیم موجود در سیستم پوستی را غیر فعال می‌کند. آلفا توکوفرول – نوعی ویتامین E- نقش مهمی در خنثی کردن مکانیزم سرطانی که باعث تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود ایفا می‌کند.

 

۲. مشکلات پوستی را حل می‌کند

فندق سرشار از فلاونوئید‌های سالم مانند کاتچین و تانین است که این مغز را به یک ماده قابض بسیار موثر تبدیل می‌کنند. ویژگی قابض روغن فندق با گرفتن چربی منافذ موجود در اپیدرم، باعث درمان آکنه، جوش و جوش‌های سر سیاه می‌شود. از سوی دیگر، خواص ضد باکتری آن، با باکتری‌های مضر موجود در پوست مبارزه کرده و به درمان جای زخم باقی مانده از بسته شدن منافذ کمک می‌کند.

 

۳. در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت می‌کند

یکی دیگر از خواص فندق برای پوست این است که مانند یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست عمل می‌کند و جلوی اشعه مضر ماوراء بنفش آفتاب را می‌گیرد. روغن فندق به دلیل داشتن این ویژگی، در بسیاری از لوسیون‌ها و کرم‌های ضد آفتاب کاربرد دارد. روغن فندق، سرشار از ویتامین E. است که در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش آفتاب از پوست محافظت می‌کند. برای سالم و درخشان نگه داشتن پوست، روغن فندق را با آووکادو، گردو و کنجد ترکیب کرده و به طور منظم بر پوست بزنید.

 

۴. به آبرسانی پوست کمک می‌کند

مقدار ویتامین E. و اسید‌های چرب موجود در فندق، بالاست و به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌کند؛ بنابراین مغز‌ها مانند بهترین نرم کننده برای پوست عمل کرده و به حفظ رطوبت و بافت پوست کمک می‌کنند. استفاده منظم از ترکیب بالا باعث تغذیه پوست می‌شود.

 

۵. پیری زودرس پوست را به تعویق می‌اندازد/ خنثی می‌کند

یک فنجان فندق دارای ۸۵ ٪ ویتامین E. است. فندق سرشار از ویتامین‌های A، C. و K. نیز هست. این ویتامین‌ها به صورت فردی و همراه با هم برای حفظ جوانی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک عمل می‌کنند. افزایش زودهنگام خطوط روی پیشانی یا صورت نیز با به تعویق انداختن فرآیند پیری، متوقف می‌شود. تاثیرات ترکیبی ویتامین‌های A. و C. که سرشار از آنتی اکسیدان هستند، رادیکال‌های آزاد و سموم را از پوست دفع کرده و مانع از ایجاد خطوط و چروک‌ها می‌شود.

 

۶. جوانی و درخشانی پوست را حفظ می‌کند

فندق سرشار از آنتی اکسیدان است که نقش مهمی را در حفظ سلامتی و درخشانی پوست ایفا می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و دیگر سموم موجود در جریان خون مفید هستند. آنتی اکسیدان‌ها پوست را از رادیکال‌های آزاد که به پوست آسیب می‌رسانند رها می‌کنند.

اپیدرم نیز در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش و UVB خورشید محافظت می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها در ترکیب با فلاونوئید‌های موجود در مغزها، رشد سلول‌های جدید پوست را افزایش داده و سلول‌ها مرده را از بین می‌برند. این فرآیند جوان‌سازی و احیا باعث جوانی و درخشش پوست می‌شود.

 

۷. برای پوست حساس خطری ندارد

ویژگی مرطوب کنندگی و نرم کنندگی ملایم فندق، این مغز را به نرم کننده طبیعی ایده‌آلی برای پوست به ویژه پوست خشک و حساس تبدیل می‌کند.

 

۸. انعطاف‌پذیری پوست را حفظ می‌کند

روغن فندق، اسید‌های چرب بسیاری مانند اسید لینولئیک دارد که در آبرسانی پوست خشک نقش دارند؛ بنابراین روغن فندق، یکی از بهترین درمان‌ها برای مشکلات پوست خشک محسوب می‌شود. این روغن، انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد.

 

 

 

 خواص فندق در بارداری

خواص پوست چوبی فندق

 

 

 

۹. مرطوب و نرم می‌کند

روغن فندق خواصی مانند نرم کنندگی و مرطوب کنندگی برای پوست دارد. این خاصیت به دلیل وجود ویتامین E، فیتواسترول‌ها و اسید‌های استئاریک است. منیزیم، کلسیم و پتاسیم موجود در روغن فندق به نرم کردن پوست کمک می‌کنند.

 

۱۰. خاصیت ضد باکتری دارد

خواص روغن فندق برای پوست شامل خواص ضد باکتری می‌شود. این روغن، منافذ پوست را کوچک می‌کند و باعث ترشح سبوم می‌شود که مانند درمانی ضدباکتری برای مشکلات پوستی مانند ترک لب، ترک‌های پوستی، جای زخم و …، جدا از آکنه و جوش عمل می‌کند.

 

۱۱. به تغذیه پوست کمک می‌کند

روغن فندق به بازسازی و جوان‌سازی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. این روغن، پوست را احیا می‌کند. ارزش تغذیه‌ای روغن فندق باعث می‌شود این روغن به عنوان درمان زیبایی برای پوست صورت، بدن و دست‌ها کاربرد داشته باشد.

 

۱۲. برای ماساژ پوست مناسب است

خواص روغن فندق برای پوست شامل ماساژ و پاک‌سازی پوست نیز می‌شود. این روغن مانند یک ماده جذب کننده در روغن‌های معطر به کار می‌رود. روغن فندق خاصیت بافت خشک دارد که باعث چربی پس از استفاده نمی‌شود. این روغن جذب پوست شده و بافت‌های پوست را نرم می‌کند. از این روغن برای تسکین درد‌های بدنی نیز استفاده می‌شود.

 

۱۳. پوست چرب را درمان می‌کند

خواص روغن فندق شامل درمان پوست چرب نیز می‌شود. این روغن، منافذ پوست را بسته و ترشح روغن از پوست را تنظیم می‌کند و باعث تمیز و بدون چربی شدن پوست می‌شود. این روغن به عنوان ماده کلیدی در صابون‌ها، لوسیون‌ها و روغن‌های حمام کاربرد دارد.

 

روش‌هایی برای استفاده از روغن فندق

۱. ماسک صورت

اگر دچار پوست چرب و آکنه هستید، با استفاده از روغن فندق ماسک بسازید. یک قاشق روغن فندق، یک قاشق روغن جوجوبا و دو قطره روغن معطر لیمو را به یک قاشق غذاخوری خاک رس سبز اضافه کنید. با این مواد خمیری درست کرده و آن را ۱۰ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید

 

۲. درمان آفتاب سوختگی

اگر به آفتاب سوختگی دچار شدید، این روش می‌تواند درد را تسکین داده و پوست را آرام کند. ۴ قاشق غذاخوری پودر جو دوسر، ۱ قاشق غذاخوری ماست، ۲ قاشق غذاخوری کره کاکائو، ۱ قاشق غذاخوری روغن فندق و ۲ قاشق غذاخوری لیمو و آناناس را ترکیب کنید. این خمیر را روی نواحی آسیب دیده بگذارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید.

 

۳. روغن برنزه

برای جلوگیری از برنزگی پوست، از روغن برنزه بر پایه روغن فندق استفاده کنید. ۲ قاشق روغن کنجد، ۲ قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم، ۲ قاشق غذاخوری روغن فندق، ۴ قاشق غذاخوری روغن گردو، ۵ قطره روغن اسطوخودوس و روغن معطر یلانگ-یلانگ را ترکیب کنید. این روغن را به مدت ۲-۳ ماه در یخچال نگه داری کنید، سپس آن را به عنوان روغن ضد آفتاب به کار ببرید.

 

۴. روغن ضد آفتاب

چند قطره روغن فندق را با روغن کنجد، گردو و آووکادو ترکیب کرده و به طور منظم برای جلوگیری از اشعه‌های مضر ماوراء بنفش استفاده کنید.

 

۵. اسکراب برای درمان آکنه

یک قاشق فندق خشک را به صورت درشت آسیاب کرده و با نصف قاشق چایخوری پودر قهوه و شکر ترکیب کنید. سپس روغن زیتون یا نارگیل را اضافه کرده و از آن به عنوان اسکراب آکنه استفاده کنید.

می‌توانید با خوردن شکلات و خوراکی‌های مالشی حاوی فندق یا با گذاشتن روغن فندق روی پوست از خواص آن بهره‌مند شوید.

 

 

طریقه مصرف روغن فندق برای مو

فواید فندق برای پوست صورت

 

خواص فندق و روغن فندق برای پوست و مو

منبع: نمناک / فردا نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا