پوست و مو

خواص گل بنفشه برای پوست و بدن

خواص گل بنفشه : فواید گل بنفشه برای پوست چیست ؟ خواص درمانی و شگفت انگیز گل بنفشه چیست ؟ در اینجا با مقاله ای دیگر درباره پوست و مو ، فواید گل بنفشه برای شادابی پوست در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

خواص گل بنفشه برای نوزادان

گل بنفشه خشک , خواص گل بنفشه

 

 

تاثیر گل بنفشه بر شادابی پوست

 شادابی پوست

طبیعت برای هر مشکل ما پاسخی زیبا دارد که گل بنفشه یکی از آن هاست.

بیشترین استفاده از گل بنفشه برای درمان بیماری های پوستی است. البته گل بنفشه برای درمان اگزما، رفع خارش های پوستی، رفع خارش پلک، رفع شوره سر، رفع جوش صورت و زیبایی پوست نیز مفید است و این گیاه خاصیت نرم کنندگی پوست را دارد.

 

سایر خصوصیات گل بنفشه:

مزاج آن سرد و تر بوده و گیاهی است ملین، مسهل صفرا، خلط آور، تب بر و ضد کم خوابی. چنانچه از پودر خشک کرده گل های آن مقدار یک مثقال خورده شود اثر مسهلی دارد اما مقدار دم کرده آن دو مثقال است که معمولاً با داروهای دیگر و یا به تنهایی خورده می شود.

در ناراحتی هایی نظیر سرماخوردگی، سینه پهلو، آنفلوآنزا و تبهای گرم مزاج دیگری مانند تب گلودرد، ذات الجنب، ذات الریه، زکام های گرم مزاج و خشونت شش ها می توان گل بنفشه را با تخم کاهو و تخم خشخاش و بارهنگ از هرکدام دو مثقال گرفته و دم کرده و آب صاف کرده آن را میل نمود. برای دفع صفرا بنفشه را با آلوی زرد جوشانده و می خورند. برای مداوای اسهال های صفراوی یک مثقال شیر خشت و سه مثقال از پودر گل بنفشه را مخلوط کرده و در مدت دو روز و روزی دو بار می خورند.

در صورتی هم که فردی از عفونت های سینوسی رنج می برد، می تواند هر شب روغن گل بنفشه را به داخل بینی بچکاند.

 

 

 

خواص گل بنفشه برای پوست

دمنوش گل بنفشه

 

 

فواید و خواص گل بنفشه طبی (بنفشه وحشی یا معطر)

گیاهی است از تیره بنفشه علفی و کوچک قد و در غالب نواحی ایران و بیشتر در نواحی کوهستانی و مرطوب و کم آفتاب می روید. گل ها و برگهای این گیاه دارای آلکالوئیدی به نام ویولین همراه با مقداری اسید سالیسیک و مقداری اسانس و مواد داروئی دیگر است. به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، این گیاه در نواحی غربی ایران در اولین روزهای بهار گل می دهد و گل آن آبی مایل به بنفش است. گل ها و برگهای آن مصرف داروئی دارد.

مزاج آن سرد و تر بوده و گیاهی است ملین، مسهل صفرا، خلط آور، تب بر و ضد کم خوابی. چنانچه از پودر خشک کرده گلهای آن مقدار یک مثقال خورده شود اثر مسهلی دارد اما مقدار دم کرده آن دو مثقال است که معمولاً با داروهای دیگر و یا به تنهایی خورده می شود. در ناراحتی هایی نظیر سرماخوردگی، سینه پهلو، آنفلوآنزا و تبهای گرم مزاج دیگری مانند تب گلودرد، ذات الجنب، ذات الریه، زکام های گرم مزاج و خشونت شش ها می توان گل بنفشه را با تخم کاهو و تخم خشخاش و بارهنگ از هرکدام دو مثقال گرفته و دم کرده و آب صاف کرده آنرا میل نمود. برای دفع صفرا بنفشه را با آلوی زرد جوشانده و می خورند. برای مداوای اسهال های صفراوی یک مثقال شیر خشت و سه مثقال از پودر گل بنفشه را مخلوط کرده و در مدت دو روز و روزی دوبار می خورند.

 

 

عکس گل بنفشه کوهی

فواید بنفشه کوهی

خواص گل بنفشه برای پوست و بدن

 

منبع: دکتر سلام / نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا