پوست و مو

آفتاب سوختگی | آفتاب سوختگی و روش هایی بسیار مفید برای درمان آن

آفتاب سوختگی : چگونه آفتاب سوختگی را درمان کنیم ؟ درمان خانگی آفتاب سوخته شدن چیست ؟ در اینجا با مقاله ای دیگر درباره مراقبت های پوست و مو ، درمان خانگی آفتاب سوختگی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 درمان افتاب سوختگی چشم

پماد افتاب سوختگی , آفتاب سوختگی

 

 

برای ازبین بردن اثرات آفتاب سوختگی  بهترین کار این است که با این سه روش ساده آن را درمان کنید.

 آفتاب سوختگی

روش اول:

آب سرد یک دوست خوب برای پوست است به این ترتیب که پارچه ای را در ظرف حاوی آب و چند تکه یخ فرو بریم و آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی قسمت سوختگی بگذارید. کافیست این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

 

روش دوم:

یکی از بهترین روش های سوختگی استفاده از گیاه عنبر سائل است برای این امر تنها کافیست پارچه را با این گیاه مرطوب کنید و روی قسمت سوخته شده بگذارید این گیاه یک خاصیت ضد التهابی دارد وبرای تسکین درد سوختگی مفید است.

 

روش سوم:

استفاده از استات آلومینیوم  بسیار کار آمد و موثر است این دارو در مواقعی که آفتاب سوختگی همراه با  خارش شدید و خشکی پوست باشد بسیار مفید است.  استات برای درمان آفتاب سوختگی است  که به راحتی در داروخانه ها قابل دسترس است.

 

 

رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب سوختگی

پماد بتامتازون برای آفتاب سوختگی

 

 

آفتاب سوختگی و روش هایی بسیار مفید برای درمان آن:

 آفتاب سوختگی

زمانی که شما بدون آنکه از پوستتان محافظت کنید در معرض تابش خورشید قرار می گیرید احتمال آفتاب سوختگی شما بالا می رود. به محض آنکه پوستتان قرمز و ملتهب شد بدانید که اثر آفتاب روی پوستتان بسیار زیاد بوده است زیرا معمولا آفتاب سوختگی در درجات اولش علائم زیادی برای آگاه کردن شما ندارد . ماندن طولانی مدت زیر تابش مستقیم آفتاب به شکل بسیار بدی پوستتان را از بین می برد. سطح پوست خشک شده و سلولهای مرده روی آن به چشم می خورند. لکه های کوچک قرمز رنگ روی پوست پدیدار شده اند و محل سوختگی داغ شده است و همه اینها برایتان درد آور است.

 

برای درمان پوست آفتاب سوخته خود که اکنون دچار خارش، دردناک و حساس می باشد، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

۱- از کمپرس شیرخنک استفاده کنید. پروتئین موجود در شیر پوشش محافظت کننده ای بر روی پوست ایجاد می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. از آنجا که آنزیم های درمانگر بر روی پوست مرطوب بهتر عمل می کنند، پوست برای درمان بهتر به رطوبت نیاز دارد. با این روش پوست تسکین یافته و احساس سوزش و خارش آن کمتر می شود.

۲- زمانی که پوست در برابر تابش شدید اشعه های UV خورشید کوفته شده و صدمه دیده است، بدن به آنتی اکسیدان فراوانی نیاز دارد که این آنتی اکسیدان ها را می توان با خوردن روزانه چندین واحد میوه و سبزی تامین کرد. این آنتی اکسیدان ها سبب ترمیم هر چه سریع تر پوست می شوند.

۳- روش دیگر برای تسکین آفتاب سوختگی، استفاده از مواد غذایی است که خاصیت ضدالتهابی دارند. نوشیدن چای سبز و یا آب انار به تسکین پوست کمک می کند. هر دوی این مواد خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهنده دارند و هر دو دارای آنتی اکسیدان های قوی می باشند و می توانند در تسکین آفتاب سوختگی ناشی از اشعه های UV موثر باشند.

۴- استفاده از آنتی اکسیدان های موضعی یکی دیگر از راه های درمان آفتاب سوختگی است. برای صورت خود از آنتی اکسیدان هایی استفاده کنید که مرطوب کننده نیز باشند.

۵- برای روزهای اول که پوست آفتاب سوخته درد و سوزش شدیدی دارد، می توان از محصولاتی که دارای گیاه «آلوئه ورا» هستند، استفاده کرد. این ماده گیاهی برای تسکین و خنک کردن پوست موثر است.

۶- اما نکته بسیار مهم:زمانی که پس از چند روز پوست سوخته شروع به کنده شدن می کند، حتما آن را مرطوب نگه دارید و حداقل روزی سه بار آن را با کرم ها و پمادهای مرطوب کننده مرطوب کنید.

۷- هرگز وسوسه نشوید پوست های سوخته را که پس از چند روز به شکل بافت مرده و شاخی شده درمی آیند بکنید. اجازه دهید خود پوست، خشک شده و ریخته شود، زیرا کندن آنها سبب آسیب بیشتر، پوست می گردد.

۸- همچنین تا زمانی که مراحل پوست اندازی پوست های سوخته شما تمام نشده از محصولاتی مانند رتینوئید، اسید گلیکولیک و اسید سالیسیک استفاده نکنید، زیرا پوست در مرحله ای است که بسیار حساس شده و این محصولات موجب حساسیت بیش از حد آن می شود.

۹- و اما نکته آخر و مهم تر اینکه پس از بهبودی، دیگر اجازه ندهید پوست تان مجددا دچار آفتاب سوختگی شود. با استفاده از ضدآفتابی که بتواند پوست شما را در برابر هر دو اشعه مضر نور خوشید (UVA و UVB) محافظت کند، از آفتاب سوختگی پوست خود جلوگیری کرده و فراموش نکنید که هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب را تجدید کنید؛ به خصوص اگر زیاد عرق می کنید و یا اهل شنا کردن هستید، حتما این نکته را به خاطر بسپارید.

 

 

 

ماست برای آفتاب سوختگی

درمان قطعی آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی | آفتاب سوختگی و روش هایی بسیار مفید برای درمان آن

 

منبع:پزشکی نوین/جام نیوز/ نمناک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا