پوست و مو

محافظت از پوست | مراقبت از پوست در تابستان

محافظت از پوست : در فصل تابستان چگونه از پوست صورت خود محافظت کنیم ؟ در فصل های گرم چه مراقبت هایی ار پوست و مو لازم است ؟ در اینجا با یکی دیگر از مقالات پوست و محافظت از آن در هوای گرم در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 برای محافظت از پوست چه کار کنیم

تحقیق در مورد مراقبت از پوست , محافظت از پوست

 

 

جوراب مانع از پراکندگی عرق و باکتری‌های مرده پا در کفش می‌شود و با شستن جوراب کلیه میکروبهای جمع شده ازبین رفته و میزان میکروب و عوامل بیماری زا پوستی کاهش می‌یابد.

وی گفت : استفاده نکردن از جوراب علاوه براین که باعث زخم و ازبین رفتن زیبایی پوست پا می‌شود،سبب ماندگاری عرق و پوسته‌های پوست پا که از عوامل اصلی بیماری‌های قارچی پوست است در کفش و بروز بیماری‌های پوستی و عرق- سوز شدن پا می‌شود.

وی بااشاره‌به افزایش استفاده از لباس آستین کوتاه در تابستان،افزود: به دلیل این که نور مستمر آفتاب به خصوص در تابستان برای پوست خطرناک است و از عوامل بیماری‌های سرطان پوست و “کک و مک” می‌باشد توصیه می‌شود در این فصل برای حفاظت از سلامت پوست از لباس‌های رنگ روشن و آستین بلند نازک استفاده شود.

اصیلیان : استفاده از لباس‌های آستین کوتاه در منزل، مسیرهای کوتاه و زمانی که‌از اتومبیل استفاده‌می‌شود را بدون مشکل ذکر و اضافه کرد: افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند بخصوص کشاورزان ، چوپانان ، کارگران ساختمان باید از لباس آستین بلنداستفاده کنند.

اصیلیان با بیان این که در این فصل استفاده از کرم ضد آفتاب با نظارت پزشک تاکید می‌شود، اضافه کرد : استفاده از عینک دودی برای جلوگیری از چروک زودرس اطراف چشم و کلاههای نقاب دار برای حفاظت از پوست به عموم مردم توصیه می‌شود.

عضو انجمن متخصصان پوست کشور گفت : با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان استحمام و شستشوی جوراب و پا بعد از هر رفت و آمد به‌خصوص آنانکه از کفش- های تابستانه استفاده می‌کنند تاکید می‌شود.

در فصل تابستان چگونه باید از پوست خود مراقبت کنیم؟ این موضوع مهم را مورد بررسی قرار داده ایم. ده نکته و توصیه مهم برای حفظ زیبایی پوست را می گوییم که رعایت کنید.

 

 

 

 محافظت از پوست دست

چگونه از پوست دست خود مراقبت کنیم

 

 

از پوستتان در تابستان به خوبی مراقبت کنید تا به جوش و آکنه مبتلا نشوید!

مراقب رژیم غذاییتان باشید: از مصرف مواد غذایی مثل دونات و پیراشکی، نان سفید، سیب زمینی سرخ شده و انواع نوشابه خودداری کنید. خوراکی های شیرین و نشاسته دار را از رژیم غذاییتان حذف کرده تا بروز آکنه کنترل شده و در بلند مدت سالم بمانید.

دوری از استرس: استرس های جسمی و احساسی مطمئنا باعث بروز آکنه و جوش در برخی افراد می شوند. پس سعی کنید استرستان را کاهش دهید.

عدم استفاده از لوازم آرایشی نامناسب: یکی دیگر از عوامل شایع دیگری که مسئول ایجاد آکنه است، استفاده از نوع خاصی از لوازم آرایشی و پاک کننده است. از مصرف لوازم آرایشی چرب و موادی که به آنها حساسیت دارید، خودداری کنید. این محصولات منافد پوست را بسته و آن را تحریک کرده و در نهایت باعث بروز جوش و آکنه می شوند.

پاک کردن عرق: وقتی بیرون از خانه در معرض خورشید هستید، زیاد عرق می کنید. عرق حاوی سموم و آلودگی های دفع شده بدن است، پس باید با یک دستمال تمیز عرق را پاک کنید. عرق کردن باعث تمیز شدن طبیعی پوست می شود، اما باید در فواصل منظم خشک شود تا از بروز آکنه پیشگیری شود.

حفظ بهداشت صورت: به طور منظم صورتتان را با یک تمیز کننده ملایم شستشو دهید. آب سرد روی صورت بپاشین تا پوستتان شاداب و تازه شود، با انجام این کار بروز جوش به حداقل می رسد.

میوه و سبزیجات به رژیم غذاییتان اضافه کنید: سبزیجات و میوه های تازه زیادی میل کنید. این مواد غذایی نه تنها برای سلامت کلی شما خوب هستند، بلکه منابع حیاتی آنتی اکسیدان، انواع ویتامین و دیگر مواد مغذی ضروری هم هستند که جای باقی مانده آکنه را هم از بین می برند.

مصرف آب: حتما در طول روز آب زیادی بنوشید. آب سموم و آلودگی ها را از بدن بیرون کرده و پوست را تمیز و شاداب نگه می دارد.

سبک زندگی بدون تحرک نداشته باشید: سعی کنید از نظر جسمی فعال باقی بمانید. یوگا و ورزش های دیگر علاوه بر بهبود شرایط پوست، سوخت و ساز را هم بالا می برد.

لباس های راحت بپوشید: از لباسهایی استفاده کنید که گشاد بوده و پوست را تحریک نمیکنند. وقتی لباسهای تنگ و نامناسب نپوشید از بروز آکنه پیشگیری کرده اید. لباسهای نخی بپوشید.

بعد از ورزش دوش بگیرید: حتما بعد از ورزش دوش بگیرید تا عرق ناشی از آن از بین برود. وقتی بعد از یک تمرین سخت عرق می کنید، روی سطح پوست شما سلول های مرده بیشتر می شوند، پس ضروریست که آنها را فورا از بین ببرید تا موجب مسدود شدن منافذ پوست نشده و از بروز آکنه پیشگیری شود.

 

 

 برای مراقبت از پوست صورت چه کنیم؟

محافظت از پوست در تابستان

محافظت از پوست | مراقبت از پوست در تابستان

 

  منبع (hiDoctor.ir)/ سلامت نیوز/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا