بهداشت و سلامت

درمان سردرد عصبی | درمان سردرد بدون دارو

درمان سردرد عصبی : درمان فوری سر دردهای عصبی چیست ؟ چگونه سر درد میگرنی را درمان کنیم ؟ در اینجا با یکی دیگر از مقالات بهداشت و سلامت فردی ، بهبود سریع سردرد و پیشگیری از آن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان سریع سردرد شدید

درمان سردرد عصبی , درمان سردرد عصبی

 

 

خداحافظی با سردرد بدون دارو!

سردرد امان‌تان را بریده و هر چه قرص مسکن می‌خورید، دست از سرتان برنمی‌دارد؟ تا به حال بارها و بارها راه‌های زیادی را برای از بین بردنش امتحان کرده‌اید ولی بی‌فایده بوده است؟ دیگر از این‌که دائما دچار سردرد شوید خسته شده‌اید؟ خب، اگر جواب شما به تمامی این سوالات مثبت است، باید گفت وقت آن رسیده که خود درمانی را کنار بگذارید و به‌دنبال راه‌حل اساسی برای درمان سردرد باشید.

تا زمانی که دلیل اصلی ابتلا به سردرد مشخص نشود، تمام تلاش‌هایتان برای خلاص شدن از شر آن بی فایده خواهد بود. سردرد حسابی روی کیفیت زندگی شما اثر می‌گذارد و مانع انجام فعالیت‌های روزانه شما می‌شود.

دلایل زیادی می‌تواند در ابتلا به سردرد نقش داشته باشد که تشخیص دقیق عامل سردرد، کار شما نیست و باید حتما از یک پزشک کمک بگیرید. دلایل سردرد، طیف گسترده‌ای دارند؛ از یک استرس ساده تا فشارخون بسیار بالا می‌تواند باعث ابتلا به سردرد شوند. دکتر فرهاد علی‌همتی، متخصص کایروپراکتیک از آمریکا، برخی عواملی را که باعث ایجاد سردرد می‌شود، به شما می‌گوید، ضمن این‌که به درمان سردرد با کایروپراکتیک نیز می‌پردازد.

 

چرا سر به درد می‌آید

یکی از مشکلاتی که همه افراد در طول زندگی خود می‌توانند آن را بارها تجربه کنند، سردرد است. در این میان، برخی افراد هستند که دائما، دچار سردرد می‌شوند و این مساله با شدت‌های مختلف، آنها را درگیر می‌کند. این‌که سردرد به چه دلایلی ایجاد می‌شود، سوالی است که پاسخ‌های زیادی می‌توان به آن داد.

به طور کلی، دلایل بسیار زیادی در ایجاد سردرد نقش دارد. برای مثال، یکی از دلایل سردرد می‌تواند استرس‌هایی که فرد با آن مواجه است، باشد. علاوه بر این، تغییرات فصل و مشکلات سیستم عصبی، از دلایل دیگر سردرد به حساب می‌آید. موارد دیگری در ابتلا به سردرد نقش دارد که می‌توان به ضعف در بینایی و مشکلات چشم اشاره کرد.

گاهی مشکلات روحی یا روانی نیز می‌تواند افراد را دچار سردرد کند. مصرف برخی داروها، می‌تواند در ایجاد سردرد نقش داشته باشد. آن دسته از افرادی که به بیماری‌های مختلف مثل فشارخون بالا مبتلا هستند نیز بیش از سایر افراد مستعد ابتلا به سردرد هستند. یکی از مواردی که افراد به آن توجه کافی ندارند، سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب است که در پیشگیری از ابتلا به سردرد بی‌تاثیر نیست. سردرد به هر دلیلی که ایجاد شود، روی زندگی فرد تاثیر می‌گذارد و می‌تواند از کیفیت زندگی فرد بکاهد.

 

خداحافظی با سردرد بدون دارو!

برای کنترل و درمان سردرد، راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند از زدن پمادهای مخصوص پوست تا مصرف دارو و استراحت متغیر باشد و پزشک با توجه به وضعیت فرد، داروی مناسب را برای او تجویز می‌کند. اما پزشک متخصص کایروپراکتیک در درمان سردرد، دیدگاه متفاوتی دارد و بر این باور است که بسیاری از سردردها می‌توانند به دلیل وجود فشار بر سیستم عصبی به وجود بیایند که این مساله، منجر به تنگ شدن عروق و کاهش خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به مغز خواهد شد. برای درمان سردرد، متخصص کایروپراکتیک، اقدام به تنظیم ستون فقرات به شیوه‌ای خاص می‌کند که انجام این کار، باعث کاهش و از بین رفتن فشار به‌صورت تدریجی از روی دیسک و نخاع می‌شود. هنگامی که این فشار برداشته شود، بیمار احساس بهبودی خواهد کرد ضمن این‌که بدون دارو توانسته از طریق کایروپراکتیک درمان شود که این خود یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود.

 

وقتی بدن به داد خودش می‌رسد

شاید برخی افراد تصور کنند که همه سردردها را باید با کایروپراکتیک درمان کرد در حالی‌که این باور نادرست است و چنانچه درمان سردرد به شیوه کایروپراکتیک برای فرد مناسب نباشد، از طریق متخصص کایروپراکتیک، به متخصص دیگری ارجاع داده خواهد شد. آن دسته از افرادی که سردردشان با کایروپراکتیک تحت درمان قرار می‌گیرد، معمولا بعد از گذشت حدود ۴ تا ۵ جلسه، نتیجه درمان با کایروپراکتیک را می‌بینند و زمانی که تاثیر مثبت و بهبودی از این طریق حاصل شود، درمان ادامه پیدا می‌کند.

متخصصین کایروپراکتیک معتقدند که بعد از تنظیم ستون فقرات، بدن خود را ترمیم کرده و به مرور زمان بهبودی برای فرد حاصل می‌شود. آن دسته از افرادی که از این شیوه برای درمان سردرد بهره گرفتند، از آن راضی هستند که یکی از دلایل مهم این رضایت، به استفاده نکردن از دارو برای درمان سردرد برمی‌گردد.

 

 

برای سردرد چی خوبه

درمان سردرد با ماساژ

 

 

تکنولوژی در خدمت درمان

درمان سردرد به کایروپراکتیک محدود نمی‌شود و روش‌های مختلفی برای آن وجود دارد و هر فرد با توجه به وضعیتی که دارد، یک درمان خاص برای او در نظر گرفته می‌شود. برای مثال، یکی از درمان‌هایی که برای سردرد ممکن است به بیمار توصیه شود، استفاده از تکنولوژی نوروفیدبک محسوب می‌شود. در شرایطی که احتمال بهبود بیمار از طریق نوروفیدبک وجود داشته باشد، درمان بدین شکل انجام خواهد شد و متخصص کایروپراکتیک، مخالف این مساله نیست البته باید توجه داشت تا زمانی که فرد زیرنظر متخصص کایروپراکتیک تحت درمان است، نباید به‌صورت همزمان از درمان‌های دیگر بهره‌مند شود مگر این‌که شرایط خاصی وجود داشته باشد که متخصص کایروپراکتیک تشخیص بدهد که فرد به‌صورت همزمان، درمان‌های دیگر به‌صورت کمکی باید بهره‌مند شود.

 

اصلاح زندگی، توقف سردرد

تنظیم ستون فقرات توسط متخصص کایروپراکتیک، یکی از کارهایی است که می‌تواند به درمان سردرد کمک کند و بیمار در کنار این نوع درمان، باید روش‌های مراقبت از بدن را نیز بیاموزد تا با اصلاح سبک زندگی، جلوی ابتلا به سردرد تا حدود زیادی گرفته شود. اگر فرد بعد از درمان به روش کایروپراکتیک دوباره به سبک زندگی نادرست بازگردد، سردردهای او مجددا ایجاد خواهند شد.

به‌عنوان مثال، آن دسته از افرادی که عادت دارند دائما روی شکم خود بخوابند، به‌دلیل به هم خوردن تنظیم ستون فقرات و درگیر شدن سیستم عصبی بویژه در ناحیه گردن، می‌توانند مجددا دچار سردرد شوند. البته این مساله تنها عامل ایجاد برای سردرد به حساب نمی‌آید و عوامل دیگری نیز در ایجاد سردرد نقش دارند که از بین بردن برخی از این عوامل، تقریبا غیرممکن به حساب می‌آید که می‌توان به آلودگی هوا و استرس‌های محیطی اشاره کرد البته بیمار باید تا جای ممکن از عواملی که در ایجاد سر درد نقش دارد، به دور باشد. آن دسته از افرادی که از طریق کایروپراکتیک درمان می‌شوند، حتما باید به توصیه‌های مراقبتی‌ عمل کنند ضمن این‌که بعد از تکمیل دوره درمان باید هر چندوقت یکبار، به متخصص کایروپراکتیک مراجعه داشته باشند تا سردرد، دوباره ایجاد نشود.

بدانید که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

 

در موارد زیر سریعا به دکتر مراجعه کنید:

اگر سر درد شما نسبت به گذشته شدت بیشتری گرفته است. سردرد هایی که از نوع متوسط بوده اند و به طور ناگهانی شدید شده اند

سردردهایی که هر روز شدیدتر می شوند و قطع نمی شوند.

سردرد هایی که به طرز قابل ملاحظه ای هنگام دراز کشیدن شدت پیدا می کنند.

سردرد هایی که با درد گردن و تب همراه هستند.

سردردهایی که منجر به تشنج، تهوع ، غش و صرع، عدم توانایی تحمل نور زیاد، ضعف و تغییرات شخصیتی می شوند.

 

 

درمان سردرد بعد از گریه

درمان فوری سردرد

درمان سردرد عصبی | درمان سردرد بدون دارو

 

منبع : سلامت نیوز /  چار دیواری / جام جم / ingooneh.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا