بهداشت و سلامت

ام اس در چه کسانی شایع‌تر است؟ | درمان ام اس با طب گیاهی

ام اس ms : آیا درمان قطعی ام اس وجود دارد ؟ چه کسانی بیشتر در معرض بیماری ام اس قرار دارند ؟ در اینجا با مقاله ای درباره بهداشت و سلامت فردی ، درمان   قطعی بیماری ام اس در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان ام اس خوش خیم

درمان ام اس با عسل , ام اس ms

 

 

ام.اس در چه کسانی شایع‌تر است؟

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی نوروژنتیک گفت: در سال‌های اخیر فرکانس بیماری ام.اس به‌ویژه در نیمه شمالی کشور افزایش یافته است.

مرتضی سعیدی در حاشیه برگزاری‌ دومین کنگره بین‌المللی نوروژنتیک و دهمین همایش ملی نوروژنتیک، با بیان اینکه بیماری ام. اس در ایران با فرکانس افزاینده‌ای مواجه است، گفت: در گذشته شیوع بیماری ام. اس در ایران ۸ الی ۳۰ نفر در هر هزار نفر بود و جزو مناطق متوسط و پایین از لحاظ مبتلایان به ام. اس در دنیا محسوب می‌شدیم، اما در سال‌های اخیر فرکانس این بیماری به‌ویژه در نیمه شمالی کشور افزایش یافته است و شهرهایی همچون تبریز، تهران، اصفهان و مشهد میزان افراد مبتلا به ام. اس بیشتری دارند. در حال حاضر شیوع ام، اس در ایران به سطح اروپا نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: در نیمه جنوبی کشور فرکانس بیماری ام. اس پایین می‌آید و در کشورهای حاشیه خلیج فارس میزان مبتلایان به این بیماری نسبت به ایران بسیار کمتر است.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی نوروژنتیک گفت: حدود ۴هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا به ام. اس در خراسان‌ رضوی وجود دارد. شناخت عوامل ایجاد کننده و رفع این عوامل می‌تواند در کاهش میزان ابتلا به این بیماری موثر باشد. اصلاح فاکتورهای تغذیه‌ای، اصلاح شیوه زندگی و کاهش استرس‌ها از جمله این عوامل است. کمبود ویتامین دی نیز یکی از مشکلات زمینه‌ساز این بیماری است. ویتامین دی از طریق آفتاب و مصرف مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند، جذب می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: فاکتورهای ابتلا به بیماری ام. اس بسیار است، بنابراین علت بروز بیماری مشخص نیست، اما یکسری از فاکتورها در بروز بیماری نقش دارند. برای نمونه بیماری ام. اس شیوع بیشتری در میان بانوان نسبت به آقایان دارد، در جوانان ۲۰-۳۰ سال بیشتر دیده می‌شود و امکان ابتلای افرادی که پوست روشنی دارند نسبت به کسانی که رنگین‌پوست هستند هم بیشتر است؛ در واقع فاکتورهای نژادی در بروز این بیماری تاثیرگذار است.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه شرایط محیطی در افزایش میزان بیماری ام، اس موثر است، افزود: میزان شیوع بیماری در مکان‌هایی که تماس بیشتری با آفتاب وجود دارد، نسبت به مناطق دیگر کمتر است. همچنین عفونت‌های ویروسی دوره کودکی و نوجوانی می‌توانند زمینه‌ساز بروز بیماری باشند.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی نوروژنتیک تصریح کرد: مساله بسیار مهم تغییر الگوی زندگی افراد در طی سال‌های اخیر است. زندگی‌ها بیشتر آپارتمانی شده و کودکان در فضای بسته فعّالیت می‌کنند. در شیوه زندگی نیز استفاده از فست‌فودها بسیار افزایش یافته است و همه این عوامل نقش موثری در بروز بیماری دارند.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری ام، اس در میان زنان یک ویژگی جهانی است، تصریح کرد: ابتلا به بیماری ام، اس در میان بانوان نسبت به آقایان در سراسر دنیا حدود ۱.۵ تا سه برابر بیشتر است. دولت در رابطه با بیماری ام. اس گام‌های موثری را برداشته است. ام. اس جزء بیماری‌های خاص طبقه‌بندی شده و بسیاری از داروهایی که در درمان آن مصرف می‌شوند، رایگان است.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی نوروژنتیک ادامه داد: بیماری ام. اس بیماری التهابی در سیستم اعصاب مرکزی است که مغز و سیستم عصبی را درگیر کرده و با یک التهاب آغاز می‌شود. درنهایت کانون‌هایی از التهاب در مغز، اعصاب و بینایی ایجاد می‌شوند. پس از اینکه التهاب کانون‌ها فروکش کرد، بافت هم‌بند آن‌ها شکل می‌گیرد. بسته به این که کانون‌های التهاب در چه قسمت‌هایی از مغز باشند نشانه‌های بالینی بیماری هم تفاوت خواهد کرد.

 

سعیدی افزود: در حال حاضر اساس پیشگیری در اطلاع رسانی است تا بتوانیم فاکتورهایی ایجادکننده این بیماری را رفع کنیم. ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز بسیار نتیجه‌بخش است؛ چراکه فضای باز و وجود نور آفتاب در جلوگیری از بیماری ام، اس تاثیرگذار است.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: داروهایی که در درمان ام. اس استفاده می‌شوند برندهای معتبر جهانی هستند که در ایران نیز تولید می‌شود و تقریبا از لحاظ بازدهی تفاوت عمده‌ای با برندهای خارجی ندارند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی دارد، گفت: باید در خصوص این بیماری اطلاع رسانی جامعی صورت گیرد. ام. اس آنچنان که نام وحشت‌انگیزی دارد، بیماری حادی نیست. درمان‌های بسیار ارزشمندی برای این بیماری وجود دارد. مبتلایان ام. اس می‌توانند طول عمر عادی و کیفیت زندگی مناسبی داشته باشند به شرطی که بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان مناسب صورت گیرد.

 

درمان ام اس با طب گیاهی

ساده ترین روش های درمان ام اس ، مصرف گرمی ها و رعایت موارد زیر است:

۱- انجیر؛ شبی هفت عدد انجیر خیس خورده دریک لیوان آب که آب انجیر هم خورده شود.

۲- زیتون؛ هفت عدد زیتون صبح ناشتا و هفت عدد زیتون شب دو ساعت بعد از شام (زیتون شور غیر کارخانه ای)

۳- چرب کردن مواضعی که دچار ضعف حسی و حرکتی شده اند با روغن زیتون بودار

۴- پرهیز از بوهای سرد و بوهای صنعتی به همراه داشتن عطر گل محمدی و استشمام مداوم آن بسیار سودمند است.

۵- استفاده از ملین ها و هضم کننده ها برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش

۶- پژوهش های انجام شده در امریکا نشان میدهد که هفته ای یک قاشق مربا خوری زعفران می تواند به درمان ام اس کمک زیادی کند این، دانشمندان موفق به کشف ماده‌ای در زعفران شده‌اند که در درمان بیماریها، بویژه درمان ام اس و تصلب شرایین موثر است. ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلولهای مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می‌شود که چربی تولید می کنند.

 

 

 درمان ام اس با طب سنتی

تشخیص ام اس

 

 

چربی تولیدی در سلولهای مغز، همانند عایق و روکش در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری ام اس، به دلیل تورم سلولهای مغزی این عایق محافظتی از بین می رود. بر‌ اساس یافته‌های محققان، مصرف زعفران که حاوی کروسین است، می‌تواند تورم و فشار سلولی را که منجر به از بین رفتن عایق و تصلب شرائین در مغز می‌شود را تا حد زیادی در بیماران مبتلا به ام اس را کاهش دهد. نتایج این پژوهش در نشریه ایمونولوژی امریکا به چاپ رسید، که امیدهای تازه ای را در جهت تولید داروهای جدید برای درمان بیماری ام اس به همراه داشته است.

۷-بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان و متخصصان طب سنتی .سلامتی بیماران مبتلا به “ام اس” با گیاه جینسینگ .. قابل کاهش و درمان میباشد.

ترکیبات شیمیایی جینسینگ : این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است. که این گیاه در درمان و کاهش بیماری ام اس کمک شایانی میکند.

۸-روزی یک مشت گیاه خرفه برای درمان ام اس:

یکی دیگر از این درمان ها “گیاه خرفه” است. این گیاه به دلیل داشتن منیزیم به تنهایی بیماری MS را درمان می کند. چون مقدار منیزیم آن بسیار بالا است که ۳۷۵ میلی گرم منیزیم دارد، این کمپلکس های ایمنی دستگاه ایمنی بدن را تحریک کرده تا به بدن حمله کند که منجر به آسیب رساندن به بافت ها می شود.

۹-یکی از گیاهان برای درمان “ام اس” که تا ۹۰ درصد بهبودی را ایجاد کرده است، یک مشت در روز گیاه گزنه می باشد. خوردن گیاه خشک گزنه میتواند در درمان ام اس بسیار موثر باشد و هروز یک قاشق چایخوری در اب میوه بریزید و میل کنید.

۱۰-بیماری ام اس با کندر قابل درمان است، براساس آخرین تحقیقات انجام شده برروی گیاه کندر مشخص شد که روزی ۵ عدد از این گیاه قابلیت درمان بیماری ناعلاج ام اس را دارد. هم اکنون در آلمان از این دارو برای درمان بیماری ام اس و همچنین درمان سرطان مغز و جلوگیری از خونریزی روده استفاده می کنند، با توجه به اینکه عوارض التهابی در سلول های مغز علت اصلی بیماری ام اس شناخته شد به گونه ای که باعث خونریزی و التهاب در مغز بیماران میشود، به همین دلیل از گیاه کندر برای مهار پروستو گرانیت ها لونکوترین التهابات مغز استفاده شود که به درمان بیماری ام اس کمک زیادی میکند، همانطور که میدانیم هم اکنون بیماران ام اس با داروهای اینترفرون درمان می شوند که به خاطر هزینه های سنگین آن با مشکلاتی مواجه شده اند. بنابراین میتوانیم از گیاه کندر در قالب کپسول برای این بیماران استفاده کنیم.

۱۱-یکی از میوه های موثر که در این زمینه توانسته درمان کننده خوبی باشد آناناس است. این میوه به خاطر داشتن آنزیم های پانکرناتین ملامین، مولکول های پروتئین را شکسته و علاوه برخاصیت ضدالتهابی، به کاهش میزان کمپلکس های ایمنی در گردش خون کمک می کند. بالا بودن میزان کمپلکس ها در گردش خون در بیماریهای خودایمنی چون MS دیده میشود. آنزیم های موجود در آناناس مانع حملات ناشی از بالا بودن کمپلکس ها می شود.

۱۲- استفاده روزانه مبتلایان به ام اس از گیاه شاهدانه موجب کاهش لرزش های ناشی از این بیماری می شود و اثرات درمانی نسبتا مفیدی دارد به بیماران توصیه میکنم ؛یک قاشق چایخوری از این گیاه را بو نداده با آب مخلوط کرده و مصرف کنند شاهدانه میتواند در کاهش لرزش های ناشی از این بیماری بسیار موثر باشد .

 

غذاهای مضر در این بیماری

پرهیز از تخم مرغ ها، محصولات لبنی، بستنی، ترشی، تمر هندی، ماهی، فلفل، دارچین، زنجفیل، زیره، سرکه، چای، قهوه، سوسیس، کالباس، نسکافه، کاکائو، بادمجان، فست فود، برنج سفید، مواد غذایی کنسرو شده، گوشت گاو و شتر، غذاهای سرخ کرده. از غذاهای مزاج سرد استفاده نشود.

 

غذاهای مفید در این بیماری

مصرف آلو خشک، آب زرشک، تمشک، انجیر، زیتون، بادام، کنجد، گردو، پسته، فندق، انگور، کشمش آفتابی، به، غذاهای آب پز و دیگر گیاهان دارای منیزیم چون دانه خشخاش، لوبیا چشم بلبلی، اسفناج، عسل، سبزی های تازه، نخود، چغندر، حبوبات و آجیل خام. این مواد غذایی میتواند در درمان این بیماری موثر باشند و برای تقویت مفاصل خوردن هفته ای ۳ بار پاچه گوسفند توصیه میشود.

نکته: افراد زیادی که مبتلا به این بیماری بودند، در حال حاضر به لطف خدا و با همین روش های گیاهی و توصیه های ذکر شده ،درمان شده و روی پای خودشان راه می روند و حتی از حالت فلجی نیز خارج شدند و بهبود پیدا کردند. با این حال، لطفا در مصرف موارد فوق زیاده روی نکنید و از مصرف خودسرانه اکیدا بپرهیزید، لازم است مقدار مصرف روزانه خود از این گیاهان را با پزشک مربوطه در میان بگذارید.

 

 

ایا ام اس درمان قطعی دارد؟

درمان ام اس

ام اس در چه کسانی شایع‌تر است؟ | درمان ام اس با طب گیاهی

 

منبع : پارسی طب / سلامت نیوز / ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا