آموزش شیرینی پزی و دسرماه رمضان

فیلم طرز تهیه گوش فیل خانگی افغانی و اراکی و اصفهانی

دانلود طرز تهیه گوش فیل خانگی

فیلم طرز تهیه گوشفیل خانگی با بیان همه نکات مهم و فوت و فن های اصلی

طرز تهیه گوشفیل خانگی :

طرز تهیه گوش فیل خانگی

طرز تهیه گوش فیل افغانی,طرز تهیه گوش فیل اصفهانی

🔸یدونه تخم مرغ رو با دوسوم لیوان یا همون یک استکان ماستی که نه خیلی شل باشه و نه خیلی سفت کاملا با چنگال هم میزنیم تا کاملا مخلوط و یکدست بشه.

🔸دوقاشق غذاخوری روغن جامد آب شده یا کره ،دوقاشق غذا خوری شهد،یک پنس (نوک قاشق) نمک و یک قاشق مرباخوری بکینگ پودر هم اضافه کرده  وکاملا مخلوط میکنیم.

🔸حالا آرد رو قاشق قاشق اضافه کرده و هم میزنیم تا جایی که خمیر بسیار لطیفی بدست بیاد که به دست تمیز نچسبه.به هیچ وجه آرد اضافه به خورد خمیر نمیدیم وگرنه دیگه هرچی دیدین از چشم خودتون دیدین

🔸آرد اضافه باعث سنگین شدن بافت گوشفیل میشه و موقع سرخ شدن خوب پف نمیکنه.
خمیر رو دوساعت استراحت میدیم تا حجیم بشه و بعد سطح میز کار رو آرد پاشی کرده و خمیر رو به کمک وردنه به قطر یک سانت باز میکنیم و هر طور دوست داشته باشیم قالب میزنیم.

🔸من خودمو تو زحمت نداختم و از قالب استفاده نکردم و با کاتر ساده خمیر رو به شکل لوزی  و مربع بریدم

🔸حالا گوشفیل ها رو در روغن شناور سرخشون کرده و بعد بین پنج تا ده دقیقه در شهد میزاریم  و بعد هم درصافی قرار میدیم تا شهد اضافه ش خارج بشه.

🔸روغنی که برای سرخ کردن گوشفیل استفاده میکنیم باید در ابتدای سرخ کردن حتما حتما داغ باشه و اینکه گوشفیل ها رو به شکل انباشته در روغن نریزیم وگرنه گوشفیل ها پف نمیکنه و بعدا خمیری شکل میشه.

🔸برای شهد هم دولیوان شکر،یک لیوان آب،نصف لیوان گلاب، چند تا دونه هل، نصف قاشق زعفران و یک قاشق چایخوری آبلیمو رو گذاشتم رو شعله تا بجوشه و کاملا قوام بیاد و وقتی خوب خنک شد برای بامیه و زولبیا و گوشفیل میتونیم ازش استفاده کنیم.

🔸قوام و غلظت شربت یکی از مهمترین عوامل در کیفیت شیرینی های نامبرده هست چراکه اگه شربتمون بیش از حد غلیظ باشه به خورد شیرینیها نمیره و اگر قوام کافی نداشته باشه بعد از یکی دوساعت شیرینی هامون نرم و خمیری شکل میشه.

🔸با این دستور دوبرابر گوشفیلهای موجود در تصویر بدست میاد.
نکته آخر اینکه اگه دوست ندارید گوشفیل رو داخل شهد بزارید میتونید بعد از سرخ کردن بزارید کاملا خنک بشه و روشون کمی پودر قند الک کنید.

فیلم های طرز تهیه زولبیا و طرز تهیه بامیه را هم حتما ببینید.

فیلم طرز تهیه گوش فیل خانگی افغانی و اراکی و اصفهانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا