پوست و مو

صاف شدن موهای فر با این روش ساده

روش های بسیاری برای صاف شدن موهای فر وجود دارد. داشتن موهای زیبا تاثیر بسیاری در ظاهر مد و لباس اشخاص دارد. در اینجا با مقاله ای روش های ساده و کارآمد صاف شدن موها در خدمت شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

 صاف کردن مو به روش ژاپنی

صاف کردن مو با گلت , صاف شدن موهای فر

 

راه حل برای لخت شدن موهای وز

هر چیزی اصول خودش را دارد. بایدها و نبایدهایی که رعایت آنها، نتیجه‌ای دلخواه برای‌تان به ارمغان خواهد داشت. این روزها در اوج پیشرفت علم و تکنولوژی که زیبایی را بیش از همیشه ممکن کرده، شاید یکی از معضلات خانم‌ها وز موهای‌شان باشد که به هیچ طریقی از بین نمی‌رود. اگر احیانا شمایی که این مطلب را مطالعه می‌کنید یکی از همین خانم‌ها هستید، نگرانی‌ها را دور بریزید؛ چون همه رازهای زلف ابریشمی در همین سطور نهفته است؛ خیلی ساده و بی‌دردسر.

 

باید روبالشی سیلک استفاده کنید

شاید روبالشی سیلک کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما آیا دوست ندارید وقتی از خواب بیدار می‌شوید هم موهای‌تان خود به خود آراسته و مرتب باشند؟ در این صورت دیگر صبح‌ها نیازی به سشوار کشیدن به قصد مرتب کردن آنها ندارید. به این ترتیب ارزشش را دارد که روبالشی خود را از جنس سیلک انتخاب کنید.

 

باید شامپو را عوض کنید

اگر از موهای وز رنج می‌برید، اولین اقدام تغییر شامپویی است که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید. در چنین مواقعی بهتر است سراغ شامپوهای حالت‌دهنده بروید. این شامپوها علاوه بر اینکه موهای شما را تمیز می‌کنند، وز آنها را گرفته و به مرور زمان باعث لطافت‌شان می‌شوند. درواقع باید شامپویی انتخاب کنید که با وجود شست‌وشو، روغن‌های طبیعی موهای شما را هم حفظ کند چون همین روغن‌ها مانع از وز شدن موها می‌شوند.

 

نباید حوله‌های کهنه استفاده کنید

باید حوله‌های جدید را جایگزین حوله‌های قدیمی خود کنید. به کیفیت حوله‌ای که موهای‌تان را در آن می‌پیچید، اهمیت ویژه‌ای بدهید. جنس این حوله‌های جایگزین بهتر است میکروفیبری باشد؛ چون این حوله‌ها نرم‌تر هستند و در عین حال اصطکاک کمتری بین موهای شما ایجاد می‌کنند.

 

باید چربی بخورید!

منظور از چربی، آن دسته چربی‌هایی نیست که در نهایت به کیلوهای اضافی ناموزون در بدن‌تان تبدیل می‌شوند. اینجا حرف از امگا۳ وسط است. جدا از اینکه می‌توانید این اسید چرب را از مکمل‌های غذایی امگا۳ دریافت کنید، می‌توانید با خوردن غذاهایی مانند ماهی سالمون یا آووکادو به طور طبیعی این چربی را به بدن خود برسانید. رطوبت و چربی این اسید، ساقه‌های خشک و شکننده موهای‌تان را تغذیه می‌کند. همچنین ناخن‌های شما هم ناخودآگاه با این کار تغذیه می‌شوند.

 

باید از ماسک‌های هفتگی استفاده کنید

به‌خصوص اگر موهایی دارید که زیادی خشک هستند و متعاقب آن بیش از حد وز می‌شوند، باید حتما از ماسک‌های هفتگی استفاده کنید. شما باید همواره رطوبت را به قسمت‌های شکننده موی سر خود برسانید. این ماسک‌ها می‌توانند همان روغن‌های مخصوص مو باشند که بهتر است کمی گرم شوند و بعد ساقه موهای شما را تغذیه کنند. فقط این نکته را فراموش نکنید که باید چند دقیقه سنگینی این ماسک‌های روغنی را روی موهای‌تان تحمل کنید تا کاملا جذب ساقه مو شوند. به این ترتیب به مرور زمان وز موهای شما از بین می‌رود.

 

نباید حرارت زیادی به موها بدهید

بیشتر افرادی که موهای سالم و بدون وزی دارند، کمتر برای خشک کردن موهای‌شان سراغ سشوار می‌روند. باید بگذارید موهای‌تان در دمای محیط خشک شود. پس آنها را باز بگذارید و اجازه دهید رو به پایین قرار بگیرند. به این ترتیب در دمای محیط خشک می‌شوند؛ بدون اینکه بابت حرارت سشوار صدمه ببینند و وز شوند.

 

باید محصولات مراقبتی مناسب انتخاب کنید

خانم‌هایی را می‌بینید که حتی وقتی از خواب هم بیدار می‌شوند، موهای براق و شفافی دارند و خبری از وز شدن هم در آنها نیست. برای این منظور باید از سرم‌های مخصوص، کرم‌های ضد وز یا روغن‌های مختص مو استفاده کنید تا وز موهای شما از بین برود. مخصوصا این محصولات باید برای موهای ضخیم‌تر و البته فر بیشتر استفاده شوند. درضمن این نکته را بدانید تا زمانی که موی شما خیس است باید از این محصولات روی آنها بزنید تا وقتی از سشوار و اتو برای حالت دادن به مو استفاده می‌کنید، کمترین صدمه را ببینند.

 

 

صاف کردن مو با نوشابه

صاف کردن موهای مجعد

 

 

 روش های صاف کردن مو در خانه:

قدم ۱:موهایتان را با یک شامپوی صاف کننده ی مو بشویید و کاملا آبکشی کنید. شامپوهای حاوی کراتین و روغن آرگان بهترین نوع شامپو هستند، زیرا کوتیکول های مو را برای یک سبک موی با دوام، تقویت و صاف نگاه می دارد.

قدم ۲: روی موهایتان از ریشه تا نوک، یک نرم کننده ی قوی بمالید و بگذارید برای ۵ دقیقه بماند. سپس کاملا موهایتان را آبکشی کنید. محصولی را انتخاب کنید که بر پایه ی روغن ساخته شده باشد تا جلوی رطوبت را بگیرد.

قدم ۳: از یک حوله ی میکروفایبر استفاده کنید و به آرامی موهایتان را با آن فشار دهید تا رطوبتش گرفته شود. این کار بدون اینکه حالت خشکی ایجاد کند، رطوبت اضافی مو را می گیرد.

قدم ۴:به اندازه ی یک سکه سرم ضد وز را از وسط تا انتهای موهایتان بمالید.

قدم ۵: موهایتان را از سمت ریشه به نوک با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا گره های مو باز شوند و مواد آرایشی بطور یکسان در همه جای مو پخش شود.

قدم ۶:یک بخش ۵ سانتی از موهایتان را جدا کنید، یک بیگودی درشت را در انتهای مو قرار دهید و آنرا بسمت پوست سر بپیچید. برای صاف شدن بهتر از بیگودی های ۵ تا ۸ سانتی استفاده کنید.

قدم ۷: اگر لازم است، برای نگه داشتن بیگودی روی سرتان از یک گیره ی مو استفاده کنید. موهای ضخیم تر برای ثابت ماندن، اغلب به گیره نیاز دارند.

قدم ۸: تمام موها را با بیگودی بپیچید. از تقسیم بندی های ۵ سانتی استفاده کنید.

قدم ۹: اجازه دهید موهایتان در معرض هوا کاملا خشک شود. توجه داشته باشید برای اینکه مو کاملا صاف شود، باید بگذارید تا تمام رطوبت مو تبخیر شود.

قدم ۱۰: وقتی که مو خشک شد، بیگودی ها را باز کنید. مو را به آرامی با برسی که از الیاف طبیعی ساخته شده است شانه کنید تا صاف و درخشان تر شود.

قدم ۱۱: یک قوطی اسپری ضد رطوبت را در فاصله ۲۵ سانتی متری از سرتان قرار دهید و موهایتان را از ریشه تا نوک با آن بپوشانید تا حالت مو حفظ شود.

 

هشدار

استفاده ی روزانه از سشوار و اتوی مو برای صاف کردن مو، سرانجام باعث آسیب دیدن مو می شود. علاوه بر این همیشه قبل از سشوار کشیدن از یک اسپری محافظت در برابر حرارت استفاده کنید.

 

بهتر است بدانید:

موهای ضخیم، دیرتر از موهای نازک خشک می شوند. در این موارد برای صرفه جویی در وقت، آرایش مویتان را در شب انجام دهید. برای سرعت بخشیدن به فرایند خشک شدن موها، قبل از پیچیدن بیگودی، ریشه ی موهایتان را به آرامی با نوک انگشتان بلند کنید.

 

 

صاف کردن مو با مواد طبیعی

صاف کردن مو های فر

صاف شدن موهای فر با این روش ساده

برگرفته از سرخاب سفیداب – نمناک – مامی سایت

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا