خواص میوه ها و سبزیجات

فواید قهوه سبز | طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری

از خواص میوه ها و سبزیجات هر چه بگوییم کم است. قهوه سبز از آن دسته خوراکی است که کمتر به فواید آن پرداخته شده است. امروز قصد داریم در این مقاله به فواید بینظیر قهوه سبز و خواص آن برای لاغری همچنین بهترین شیوه تهیه قهوه سبز بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

قیمت قهوه سبز

عوارض قرص قهوه سبز , قهوه سبز

 

بهترین روش دم کردن قهوه سبز

قهوه یکی از نوشیدنی های گرم و خوش طعم و عطر محبوب بین تمام افراد دنیاست. اما برای تهبه این نوشیدنی چند قلق لازم است تا طعم بهتری پیدا کند.

قهوه های رسیده معمولا خوش طعم تر هستند، اما قهوه سبز به دلیل خواص فراوان و خاصیت کم کنندگی وزن در بین عموم جا باز کرده است. اما چون قهوه سبز تلخ تر می باشد و عده ای به دنبال بهترین روش دم کردن آن هستند ما طرز تهیه قهوه سبز را در ادامه این مطلب به موزش می دهیم.

 

خواص قهوه سبز را بشناسید:

قهوه سبز نسبت به قهوه معمولی کافئین کمتری دارد و بخاطر طعم ملایم آن به یک دمنوش گیاهی شبیه می باشد. اما نسبت کلروژنیک آن نسبت به قهوه بو داده بسیار بیشتر است و این خاصیت به مانند یک آنتی اکسیدان در مقابل التهاب سیستم های عصبی و ملین در برابر یبوست عمل می کند. علاوه بر این وجود مقادیر فراوان از این ماده در قهوه سبز باعث تقویت شبکیه چشم و جلوگیری از ضعف بینایی می شود.

از خواص قهوه سبز برای پیشگیری از تشکیل سنگ صفرا و کنترل قند خون و کاهش فشار خون نیز استفاده می کنند. از قهوه سبز برای لاغری هم استفاده می شود که به علت داشتن درصد کافئین پایین خیلی تاثیر گذار نیست و اما بی تاثیر هم نمی باشد. اما استفاده از قهوه های معمولی بو داده در کاهش وزن به دلیل داشتن کافئین بیشتر بسیار موثر تر می باشد. چون کافئین سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

 

طرز تهیه قهوه سبز:

برای اینکه قهوه سبز شما طعم و عطر بهتری داشته باشد، به شیوه زیر در طرز تهیه قهوه سبز عمل کنید:

دانه های قهوه سبز را آسیاب کنید و پودر به دست آمده را با آب سرد مخلوط نمایید.

مخلوط پودر قهوه سبز با آب سرد را درون قهوه جوش ریخته و به مدت یک ربع یا پانزده دقیقه بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد.با این روش قهوه سبز خوش طعم تری را دم کنید

بعد از این مدت قهوه را از روی حرارت بر دارید و به مدت یک ساعت و یا بیشتر بگذارید تا خنک شود، زیرا هرچه قهوه بعد از جوشیدن بیشتر بماند خوش طعم و عطر تر می شود.

در این مرحله قهوه را از صافی رد کنید و نوش جان بفرمایید.

اگر مایلید که قهوه سبز شما طعم بهتری به خود بگیرد کمی عسل به آن بیفزایید.

انواع قهوه از جمله ماسب ترین نوع نوشیدنی ها در فصل های سرد هستند و شما با دم کردن قهوه با روش درست و مناسب می توانید طعم و عطر بهتری به نوشیدنی های خود بدهید.

 

آموزش لاغری با مصرف قهوه سبز

 

 

عکس کسانی که با قهوه سبز لاغر شدن

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

 

 

استفاده از قهوه سبز و تاثیر آن در لاغری

شاید تا به حال اسم قهوه ی سبز را شنیده باشید که به عنوان یک قهوه موثر در کاهش وزن که می تواند به شما کمک کند.عصاره قهوه سبز  به عنوان یکی از مکمل های است که برای کاهش وزن بسیار معرفی می شود.GCE  در قهوه خام یا قهوه ی سبز وجود دارد البته در قهوه های معمولی نیز دیده می شود ولی در برشته کردن آن بیشترین خواص خود را از دست می دهد.

زمانی که قهوه برشته می شود و برای فروش آماده می گردد به رنگ قهوه ی تبدیل می شود ولی دانه های قهوه بصورت طبیعی و خام رنگ سبز دارند.

قهوه ی سبز و ماده های موثری با نام کلروژنیک که در آن وجود دارد می توان سبب پیشگیری از بیمارهای متفاوتی شود که می توان در این رابطه به بیماری های مانند دیابت، سنگ کیسه صفرا ، فشار خون ، بیماری های کبدی و…. اشاره کرد.

میزان کافئینی که در قهوه ی سبز وجود دارد از قهوه ی معمولی کمتر است و عوارضی که از کافئین می توانند ناشی شوند در قهوه ی سبز کاهش پیدا می کنند و در مقابل کلروژنیک اسید زیادی در قهوه سبز وجود دارد.

 

آیا قهوه سبز سبب لاغری می شود ؟

مصرف کافئین سبب می شود که چربی های ذخیره شده در بدن سوزانده شوند.البته این چربی سوزی در صورتی اتفاق می افتد که بدن بعد از مصرف آن دارای تحرک های مناسبی باشد. همچنین در تحریک متابولیسم بدن نیز تاثیرات جزئی پدید می آورد. به بیانی دیگر این تحریک ها و تاثیرات کمک می کند تا میزان کالری بیشتری سوزانده شود ولی این میزان به قدری زیادی نخواهد بود. پژوهش های متنوعی انجام شده که نشان میدهد اسید کلروژنیک می تواند تاثیرات مشابهی را در بدن پدید بیاورد.

امروزه می بینیم که در مکمل های لاغری از اسید کلروژنیک به عنوان یک عصاره بدون کافئین سبز  استفاده می کنند.مصرف این نوع قهوه سبب بالا رفتن میزان ضربان قلب شده و در نهایت کمی فشار خون را بالا می برد. البته افراد در مقابل این ماده دارای حساسیت های مختلفی هستند و در بدن افراد نیز سرعت دفع آن هم با سرعت های مختلفی صورت می گیرد.

 

قهوه ی سبز برای لاغری بهتر است یا قهوه ی معمولی ؟

همانطور که پیش تر بیان کردیم کافئین سبب می شود که چربی سوزی بیشتری صورت بگیرد و به بیانی دیگر مانع ذخیره چربی شده و البته قهوه ی های که دارای کافئین نیستند تاثیر آن چنانی بر روی لاغری نداشته اند. اما با این حال قهوه ی سبز از کل کافئینی که در قهوه ی معمولی وجود دارد حدود بیست درصد می باشد و در کل اینگونه نتیجه می گیریم که نتایج در قهوه ی معمولی نسبت به قهوه ی سبز بیشتر می باشد.

 

چگونه قهوه ی سبز را مصرف کنیم ؟

قهوه ی سبز به صورت دانه های قهوه ی معمولی به فروش می رسند که شما می توانید آنها را خریداری نمایید. قهوه جوش خودتان را آماده کنید و به ازای هر فنجان آب باید یک قاشق چای خوری قهوه سبز را اضافه کنید و اجازه بدهید تا قهوه ی تان دم بکشد. معمولی برای اماده شدن غذا یک ربع دقیقه (۱۵ دقیقه) زمان لازم است. بعد از اینکه قهوه تان آماده شد آن را از صافی رد کنید و نوش جان نمایید.

طمعی که این قهوه دارد با قهوه ی معمولی متفاوت است و شما در زمان مصرف قهوه ی سبز از خوردن نوشیدنی های دارای کافئین و یا مواد غذایی دوری کنید.

در مراکز فروش معتبر نیز مکمل های قهوه ی سبز به صورت قرص یا کپسول به فروش می رسند. البته پیش از اینکه اقدام به مصرف نمایید حتما  از یک مشاور تغذیه و پزشک کمک بگیرید و چند مکمل را با یکدیگر به صورت همزمان مصرف نکنید.

عده ی از افراد که به کافئین حساسیت دارند باید با احتیاط بیشتری برای مصرف عمل کنند و ممکن است عوارضی نیز مانند استرس، تپش قلب و … را به دنبال داشته باشد.

در واقع نتیجه می گیریم برای رسیدن به لاغری و چربی سوزی و کاهش دریافت کالری هیچ روشی نیست که بتواند یک شبه معجزه کند. شما باید فعالیت و تحرک های لازم را داشته باشید و همچنین به صورت اصولی و انجام رژیم های مناسب به تناسب اندام برسید.

 

 

چای سبز بهتره یا قهوه سبز

فواید قهوه سبز

فواید قهوه سبز | طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری

منبع : زوم تک – برترین ها – آرگا مگ

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا