مد و لباس

نکاتی برای انتخاب پالتوی زمستانه

یکی از انتخاب های سخت در این فصل ، انتخاب پالتوی مناسب برای سرماست ، همه به بدنبال پالتویی هستند که علاوه بر حفاظت در برابر سرما و بارش برف و باران ، دارای وزن سبکی و راحتی باشد. در اینجا با نکاتی برای انتخاب پالتوی مناسب همراه شما هستیم.

 

 

مدل پالتو با پارچه مخمل

نکاتی برای انتخاب پالتوی زمستانه

 

با پالتو رسمی‌تر باشید

در بین لباس‌های زمستانی پالتو استایل رسمی‌تری به شما می‌بخشد. یک پالتوی خوش‌فرم و زیبا می‌تواند شما را جذاب کند. از طرفی علاوه‌بر زیبایی پالتو، گرمابخشی آن هم مهم است. در این مطلب سعی داریم در مورد نکاتی که هنگام خرید پالتو باید به آن توجه کنید و ویژگی‌های یک پالتوی خوب صحبت کنیم؛ لباسی که هر چند به نسبت گران است، اما تا مدت‌ها در کنار شما می‌ماند.

 

هنگام خرید پالتو باید توجه داشته باشید که :

آیا می خواهید هر روز از آن استفاده کنید یا در موقعیت های خاص؟

آیا ترجیح می‌دهید آن قدر گرم باشد که تنها هم بشود آن را پوشید یا می خواهید آن را با لباس دیگری بپوشید؟

 

تک لایه یا دو لایه ؟

بسیاری از پالتو ها دو لایه هستند یعنی غیر از این که بدن را گرم می کنند در مقابل برف و باران هم مقاوم هستند. البته پول بیشتری هم می طلبد. به علت گرمای زیاد پالتو های دو لایه دنبال سایزی باشید که به سایز مانتو یا کت شما نزدیک باشد چون دیگر نیازی به پوشیدن لباس بیشتر در زیر آن نیست.

در صورتی که پالتو های تک لایه را باید کمی آزاد تر انتخاب کنید چون گرمای چندانی ندارند و فقط خاصیت ضد آب دارند. اگر در تالار یا میهمانی با این نوع پالتو بنشینید یک کوچولو عرق خواهید کرد.

 

نوع و کیفیت پارچه

نوع و کیفیت پارچه هم از نکات مهمی است که باید در انتخاب پالتو به آن دقت کنید. اگرجیبتان اجازه می‌دهد، پارچه‌ای مانند کشمیر را انتخاب کنید که در عین‌حال ‌‌که حسابی گرم است، سبک هم هست. اما خب، قیمتش هم بالاتر است.پارچه‌های پشمی و ابریشمی که از پوست بدن حیوانات تهیه شده است گزینه دیگری برای انتخاب شماست.

پارچه‌های پشمی مانند یک عایق گرما را حفظ می کنند. پارچه های پشمی در برابر کثیفی، گرد و خاک و ساییدگی مقاومند. جالب‌تر این است ‌که، می‌توانند بدون این که خیلی سنگین شوند رطوبت زیادی را به خود جذب کنند. برای تمیز کردن پارچه‌های پشمی، بهتر است آن ها را به خشک‌شویی بسپارید. در صورتی که خودتان در منزل لباس های پشمی را شستید برای خشک کردن آن ها را آویزان نکنید. بهتر است روی یک سطح صاف، پهن‌شان کنید. آویزان کردن لباس‌های پشمی باعث می‌شود که لباس ظاهر اولیه خود را از دست بدهد و حالت شل بگیرد.

 

بلندی و قد پالتو

معمولا آقایان انواع بلند را انتخاب می‌کنند، در حالی‌که خانم‌ها مدل‌های کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهند. حقیقتا کار درست را آقایان انجام می دهند چون پالتوهای بلند باعث می شود تمام بدن شما به خصوص پاهایتان گرم شوند و سرما هیچ راهی برای ورود به بدن شما را پیدا نکند؛ در مقابل پالتو های کوتاه فقط بالا تنه را گرم نگه می دارد و پاها در معرض شدید باد قرار می گیرند.

 

انتخاب رنگ

درست است که انتخاب رنگ سلیقه ای است ولی بهتر است بدانید که رنگ های تیره بیشتر از رنگ های روشن گرما را جذب می کنند. می توانید رنگ هایی مثل قهوه ای، سورمه ای تیره، مشکی و خاکستری را انتخاب کنید.

 

سایز پالتو

هنگام پرو پالتو دست هایتان را چند بار به جلو بکشید یا باز و بسته کنید، در صورتی که احساس کردید قسمت ساعد شما کشیده می شود شک نکنید انتخاب تان اشتباه است. آستین های پالتو باید طوری باشد که بتوانید در زیر آن لباس های آستین دار یا ضخیم بپوشید. اندازه قد آستین هم باید تا روی مچ دست شما بیاید که آستین لباس شما از زیر آن دیده نشود. حواستان باشد که به هنگام نشستن و برخاستن، قسمت دامنی پالتو نباید بالا برود و هیچ‌کشیدگی نباید در آن ناحیه ایجاد شود.

 

 

انواع پارچه پالتویی

پارچه پالتویی جدید

 

 

۱. کیفیت یک پالتوی خوب

کیفیت حرف اول را می‌زند. لیبل و مشخصات هر پالتو را به دقت بخوانید. بسیاری از پالتوها از مواد اولیهٔ نامرغوب درست می‌شوند. بعضی از پالتوها که به عنوان «پالتوی پشمی» معرفی می‌شوند فقط درصد کمی الیاف پشم دارند و ۸۰ درصدشان نایلون و مواد مصنوعی است. الیاف پلی‌‌استر شما را در سرمای زمستان گرم نگه نمی‌دارد و بوی عرقتان را به شدت بدبو می‌کند. دنبال پالتویی با جنس خوب و با الیاف خوب باشید.

 

۲. خرید پالتوی خوب سخت است

ناامید نشوید. خرید پالتو کار سختی است. شاید هنگام خرید پالتو دوست داشته باشید اولین پالتویی که می‌پسندید دقیقاً اندازه‌تان شود و همان چیزی باشد که می‌خواهید؛ اما در بیشتر موارد این اتفاق نمی‌افتد. ممکن است مجبور شوید به چندین فروشگاه مراجعه کنید و پالتوهای زیادی را امتحان کنید، اما مطمئن باشید ارزش وقتی را که صرف می‌کنید دارد. برای خرید یک پالتوی خوب و گرم باید صبور باشید و وقت بگذارید.

 

۳. هنگام خرید پالتو لباس‌هایی را که باید زیر آن بپوشید در نظر بگیرید.

موقع پرو کردن پالتو باید در نظر داشته باشید که لباس‌هایی هم زیر آن خواهید پوشید. در نظر گرفتن این نکته یعنی باید پالتوی شما کمی بر روی بدنتان آزادتر بایستد.

 

۴. پالتوی جیب‌دار در اولویت است.

جیب پالتو یکی از اجزای مهم این لباس است. وظیفهٔ اصلی جیب گرم نگه‌داشتن دستان شماست. پس کت و کاپشتی که جیب نداشته باشد نمی‌تواند شما را به خوبی گرم نگه‌دارد. از طرفی این جیب‌ها باید جادار باشد و آستر آن به خوبی دستان شما را گرم کند. حتماً موقع پرو پالتو یا کاپشن جیب‌های آن را امتحان کنید.

 

۵. مدل دلخواه‌تان را مشخص کنید.

پالتوها مدل‌های مختلفی دارند: پالتوی بلند، پالتوی کوتاه، پالتو تا روی زانو، پالتوی تک دکمه، پالتوی بی‌دکمه، پالتوی دابل برست، پالتوی راسته، پالتوی چین‌دار. ببینید کدام یک از این مدل‌ها بیشتر بر اندام شما برازنده است و کدام یک را بیشتر می‌پسندید. زیاد به مد روز توجه نکنید. مدها خیلی زود از بین می‌روند. سعی کنید مدلی کلاسیک و ساده را انتخاب کنید که بتوانید تا چند سال از آن به خوبی استفاده کنید.

 

۶. جنس پارچه پالتو مهم است.

به دنبال چه جنس پارچه‌ای هستید؟ پالتوها جنس‌های مختلفی دارند: پالتوی چرم، پالتوی پشمی، پالتوی پنبه‌ای، پالتوی فلانل، پالتوی کشمیر. اول مشخص کنید که دنبال چه جنس پارچه‌ای هستید. هر پارچه برای موقعیت و آب و هوای خاصی مناسب است. بعضی از پارچه‌ها گرمای چندانی ندارند. برای محیط‌های خیلی سرد پالتوهای پشمی بهترین گزینه هستند.

 

۷. هر رنگ پالتو برای محیط خاصی کاربرد دارد.

رنگ‌ها هم مهم هستند. پالتوی خود را در کجا استفاده می‌کنید؟ با توجه به کاربرد آن رنگشان را انتخاب کنید. برای مثال پالتوهای خاکی برای محیط‌های اداری مناسبند؛ پالتوهای رنگ روشن برای محیط‌های غیررسمی مناسبند؛ رنگ‌های طوسی، آبی و مشکی برای محیط‌‌های رسمی مناسبند.

 

۸. پالتویی متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

مهم‌ترین قسمت خرید، هزینهٔ در نظر گرفته شده برای آن است. البته همان‌طور که گفتیم اگر هزینهٔ بیشتری برای پالتو و کاپشن صرف کنید، ضرر نخواهید کرد چراکه این دست لباس تا مدت‌ها در کنار شما خواهد بود. اما یک سری از برندها و جنس‌ها از همه گران‌تر هستند. برای مثال کشمیر یکی از پارچه‌های گران قیمت است و درنتیجه پالتوی کشمیر هم پالتوی گرانی می‌شود. با توجه به بودجه‌ای که برای خرید پالتو در نظر گرفته‌اید به سراغ برند، جنس و فروشگاه مورد نظر خود بروید.

 

۹. شرایط شست‌وشوی پالتو را بپرسید.

 

هر لباسی روش‌های خاصی برای شست‌وشو و اتوکشی دارد. بعضی از آن‌ها را نباید با آب شست و باید فقط خشکشویی کرد. بعضی از آنها را نباید اتو کشید و یا هنگام شست‌و‌شو نباید از سفیدکننده استفاده کرد. همهٔ این نکات را بر روی برچسب یا لیبل لباس می‌نویسند. حتماً قبل از شست‌و‌شو این برچسب را مطالعه کنید و یا از فروشنده شرایط شست‌‌وشوی پالتو را بپرسید.

 

۱۰. شرایط نگه‌داری پالتو را بدانید.

بسته به جنس پارچهٔ پالتو شرایط نگه‌داری آن هم متفاوت می‌شود. هنگام خرید از فروشنده بپرسید که پالتویتان را کجا نگهداری کنید. برای زمستان بعدی چگونه پالتویتان را بسته‌بندی کنید. چه موادی را بزنید که از حملهٔ حشرات در امان بماند. اینها همه نکته‌هایی است که هنگام خرید پالتو، مخصوصاً پالتوهای گران قیمت، باید بپرسید.

 

پارچه فوتر از کجا بخرم

مدل پالتو برای افراد تپل

نکاتی برای انتخاب پالتوی زمستانه

 

منبع: pcparsi – laklakgroup.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا