مد و لباس

نکاتی مهم برای خرید کفش عروس

خرید کفش عروس یکی از مواردی است که شاید بسیاری از عروس خانم ها به دلیل فشار استرس زیاد به آن و راحتی که باید کفش مناسب باید داشته باشد توجه نکنند. در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم که در انتخاب کفش مناسب تاثیر گذار است.

 

کفش عروس راحت

کفش عروس لژدار

 

۱- کیفیت کفش:

شاید تصور کنید کفش عروسی تنها برای یک شب است پس کیفیت و دوام آن اهمیتی ندارد. در حالی که کفش عروسی باید مقاوم و با دوام باشد. در عین حال داخل کفش نرم و سبک باشد تا راه رفتن به راحتی انجام شود.

۲- پاشنه مناسب:

کفش عروسی باید مجلسی و شیک باشد. اما مجلسی بودن به معنای داشتن پاشنه بیش از حد نیست. بلکه پاشنه کفش باید مناسب باشد تا هیچ آسیبی به پا نرسد. هر چه باشد قرار است کفش برای یک روز هم که شده پوشیده شود. آنهم در مجلسی که تمام مهمانان چشم به عروس دوخته اند. بنابراین باید پاشنه آن به گونه ای باشد که اختلالی در راه رفتن ایجاد نکند.

۳-  امتحان کردن کفش قبل از عروسی:

برای اطمینان از اینکه کفش راحت است و بدون هیچ مشکلی می توان با آن راه رفت، باید آن را امتحان کرد. راه رفتن با کفش بر روی فرش و کفپوش های نرم می تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند. در عین حال پس از خرید کفش هم بهتر است با آن چند ساعت راه بروید تا پا به کفش ها عادت کند. توصیه می شود کفش عروسی چند ماه قبل از برگزاری تشریفات عروسی خریداری شود.

– انتخاب کفش متناسب برای پس از عروسی

کفش های عروسی معمولا گران قیمت هستند. بنابراین خرید یک جفت کفش با هزینه بالا تنها برای یک شب مقرون به صرفه نیست. بهتر است کفشی را انتخاب کنید که بتوان پس از عروسی هم از آن استفاده کرد. کفش هایی که راحت باشند و راه رفتن با آنها مشکل ساز نباشد.

۵- خرید کفش در زمان غروب

بهتر است کفش خود را در غروب خریداری کنید. زیرا در این ساعت از روز پاها متورم و بزرگ می شود و در نتیجه می توان خرید بهتری را انجام داد. در هنگام صبح پاها کوچکتر است و کفشی که خریداری می شود، تنگ و کوچک می شود که بعدها برای راه رفتن مشکل ایجاد می کند.

۶- خرید دو جفت کفش

اگر وسواسی زیادی برای انتخاب کفش دارید و یا نمی توانید با کفش های پاشنه بلند به خوبی راه بروید، پیشنهاد ما خرید دو جفت کفش است. یک جفت کفش پاشنه بلند که در آتلیه باید پوشیده شود. با این کفش ها عکس های خود را ثبت کنید و برای ورود به سالن از کفش هایی که پاشنه کمتری دارند، استفاده کنید. در سالن باید راه بروید و به مهمانان خوشامد بگویید. اگر نتوانید با کفش ها به خوبی راه بروید، مطمئنا با مشکل مواجه خواهید شد.

– ست کردن کفش با لباس

اگر خرید کفش و لباس همزمان هستند، کار راحت است و می توانید کفش ها را متناسب و همرنگ با لباس خود تهیه کنید. در صورتی که لباس عروس فانتزی و کوتاه است، می توانید کفش ها را پاشنه کوتاه انتخاب کنید تا با لباس تان هماهنگ باشد.

۸-  تزئینات روی کفش

زیبایی کفش های عروس اهمیت زیادی دارد. عموما کفش هایی که با بندهای بلند و بصورت ضربدری روی ساق پا بسته می شوند، زیبایی بیشتری دارند. داشتن نگین هایی که با برخورد نور به آنها موجب جلب توجه حاضرین شود هم از دیگر مشخصه های کفش های زیبا هستند.

۹- قرار دادن روزنامه در کفش

اگر احساس میکنید که کفش ها پای شما را اذیت می کنند، می توانید از روزنامه و آب لیمو استفاده کنید. به این صورت که مقداری روزنامه را با آب لیمو خیس کرده و در کفش قرار دهید. سپس آن را تا صبح به حال خود رها کنید. صبح می توانید آن را بپوشید. با این کار کفش پای شما را اذیت نمی کند.

به کف کفش عروس توجه کنید

هنگام خرید کفش به کف آن هم نگاهی بیندازید و فقط ظاهر کفش را نبینید. از بابت استحکام پاشنه ها مطمئن شوید. بهتر است کف کفش کاملا صاف نبوده و شیارهایی داشته باشد. در این صورت هنگام راه رفتن در زمین های براق و صیقلی سالن های عروسی احتمال لیز خوردن شما وجود ندارد. به یاد داشته باشید که لباس عروسی بلند و چند لایه و پف دار است و اگر روی آن با سنگ و نگین های مختلف کار شده باشد، به لباس سنگینی تبدیل می شود. در نتیجه ممکن است راه رفتن عادی شما را با مشکلاتی روبرو کند. بنابراین لازم است که از بابت استحکام کفش و لیز نبودن کف آن مطمئن شوید.

 

کفش عروس از کجا بخرم

خرید کفش عروس

 

حواس تان به قد داماد باشد

به قد داماد هم توجه کنید. اینطور نباشد که با پوشیدن کفش پاشنه بلند ۱۰ سانتی متری قدتان از داماد خیلی بلند تر شود. درصورتیکه قرار است تنها به خرید بروید این نکته را در نظر داشته باشید و از قبل برای خودتان معلوم کنید که پاشنه شما حداکثر باید چند سانتی متر ارتفاع داشته باشد. اگر با داماد تقریبا هم قد هستید ترجیحا به دنبال کفش هایی با پاشنه بسیار کوتاه یا حتی انواع کفش های سفید بی پاشنه باشید.

برای خرید کفش عروس کجا برویم؟

کفش عروس در بوتیک های شهر با قیمت های مختلفی به فروش می رسد. بورس خرید این جور کفش ها خیابان سپهسالار است. در اطراف میدان محسنی، ، پاساژ ونک و پاساژ قائم تجربش بوتیک های بیشتری درکنار هم ردیف شده اند که در میان شان کفش های مناسبی برای جشن عروسی پیدا می شوند. برندهای ترک و ایتالیایی کفش های خوب و راحتی دارند. کفش های چینی هم در بازار فراوان هستند که البته نمی توانید بر روی کیفیت شان زیاد حساب کنید. گاهی در میان کفش های ایرانی هم نمونه های خوبی به چشم می خورند.

فکر میکنید چه نکات مهم دیگری در خرید کفش هست که نادیده گرفته شده است؟

 

خرید کفش عروس پاشنه کوتاه

کفش عروس پاشنه بلند سفید

نکاتی مهم برای خرید کفش عروس

منابع

noarous.com

beytoote.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا