بیوگرافی

معرفی گروه موسیقی هوروش بند | بیوگرافی مهدی دارابی و مسعود جهانی

هوروش باند ، نام یک گروه موسیقی تازه کار موفق است ، که خیلی سریع با سبک خاص و آهنگ های زیبا جای خود را در دل مخاطبین این سبک پیدا کردند. در ادامه به معرفی این گروه و بیوگرافی عوامل آن میپردازیم.

 

بیوگرافی مهدی دارابی خواننده هوروش باند

بیوگرافی مسعود جهانی

 

به گزارش ترانک هوروش باند نام یک گروه موسیقی فارسی زبان است. مهدی دارابی و مسعود جهانی از اعضای اصلی این گروه به حساب می آیند. خواننده تمام قطعات مهدی دارابی و تنظیم  کننده تمام قطعات مسعود جهانی است در سایر بخش ها مانند آهنگسازی و ترانه سرایی علاوه بر این دو نفر، مسیح و آرش عدل پرور نقش بسزایی دارند. سبک کار آن ها موسیقی تلفیقی است.

هوروش‌بند یکی از گروه‌هایی بود که در تابستان پر خبر ۹۶ به استیج راه پیدا کرد و شهریورماه چهار اجرا در تهران داشت اما این گروه داستان متفاوتی نسبت به سایر خواننده‌ها دارد. «مسعود جهانی» یکی از تنظیم‌کننده‌های جوان موسیقی است که طی چند سال اخیر با خوانندگان مختلفی همکاری موفقی انجام داده است. او به نوعی عضو اصلی یا سرپرست هوروش‌بند است. سال گذشته این تنظیم‌کننده به همراه «مهدی دارابی» گروه هوروش را تشکیل می‌دهد.

اما مهدی دارابی پیش از فعالیت در قالب این گروه به همراه مسعود جهانی سابقه خوانندگی داشت و هوروش اولین تجربه او در این زمینه محسوب نمی‌شد. مهدی دارابی در روز ۱۸ خرداد سال ۱۳۹۲ سه قطعه «ازت خاطره دارم»، «به من سر بزن» و «تو حالت ناخوشه» را به صورت همزمان منتشر کرد و این آثار اولین تجربه جدی او در عرصه موسیقی بود.

دارابی که آن زمان با چهره و لحن و فضای موسیقایی متفاوتی فعالیت می‌کرد در ادامه قطعاتی نظیر اگه نباشی، منو دس ننداز و نشد و… را منتشر کرد. آثار شخصی مهدی دارابی در آن زمان برایش بازخورد چندانی نداشت اما شرایط این خواننده از سال گذشته تغییر کرد.

او با فضایی کاملاً متفاوت در کنار مسعود جهانی قرار گرفت و آنها به سراغ تلفیق موسیقی هیپ هاپ و سنتی و پاپ و حتی جَز رفتند و با استراتژی دقیقی از لحاظ محتوایی کارشان را شروع کردند.

«یاد تو می‌افتم» اولین قطعه آنها بود که زمستان ۹۵ منتشر شد. آنها در ادامه قطعات «مجنون» و «آخر منو به باد داد» را به مخاطبانشان ارائه کردند اما اتفاق ویژه برای هوروش در قطعه «به کی پُز میدی؟» رخ داد. آهنگی توانست دایره شنوندگان این گروه نوپا را گسترده‌تر کند و مسیر را برای برگزاری کنسرتشان هموارتر کرد.

«ماه دلم»، «عاشقم»، «خنک شد دلت» و «فاصله نه» سایر کارهای آنها تا شهریور ۹۶ بود. نکته دیگر درباره هوروش این است که این گروه علاوه بر تولید محتوا برای خودش، تأمین‌کننده کلام و موسیقی چهره‌های مختلف بازار هم هست و به عبارت دیگر این گروه شامل چند تولیدکننده است که در کنار هم جمع شده‌اند.

معنی هوروش چیست؟

هور در زبان فارسی، آفتاب و خورشید است و وش هم مانند است.

مثل خورشید

بیوگرافی مهدی دارابی :

مهدی دارابی متولد ۱۷ مرداد ۱۳۷۲ است که به عنوان خواننده اصلی گروه هوروش بند شناخته می شود. وی در تهران متولد شد و اصالتا لرستانی است.

بیوگرافی مسعود جهانی

مسعود جهانی دیگر عضو گروه هوروش باند متولد ۱۰ خرداد ۱۳۶۶ در تهران است. او با خوانندگان زیادی کار کرده و تجربه او تاثیر زیادی در موفقیت این گروه داشته است.

مهدی دارابی خواننده این گروه در تاریخ ۸ دی ۱۳۹۶ مهمان برنامه دورهمی بود.

 

 اعضای گروه هوروش بند

بیوگرافی مهدی دارابی

 

مسعود جهانی در ارتباط با سبک موسیقی گروه «هوروش» گفت: تلاش کردم در قطعه اول این گروه فضای موسیقی اصیل را با موسیقی هیپ هاپ تلفیق کنم، تلفیقی که صرفاً یک اسم یا عنوان نیست و مخاطب با شنیدن اولین قطعه جلب آن می‌شود. محوریت این قطعه فقط روی ترانه نیست ولی به گونه‌ای کار را تولید کرده‌ایم که موسیقی و ترانه مکمل هم باشند و خواننده موسیقی و ترانه را همزمان روایت می‌کند.

حمید فریزند مدیر تولید گروه «هوروش» فعالیت این گروه را گسترده و ادامه دار توصیف کرد: قطعه «یاد تو می‌افتم» اولین اثر رسمی «هوروش بند» است و به تازگی مجوز انتشار آن را نیز دریافت کرده‌ایم.

به طور حتم فعالیت این گروه به مدیریت مسعود جهانی ادامه دار خواهد بود و آلبوم آن نیز سال آینده منتشر می‌شود. مهدی دارابی در این گروه و به عنوان خواننده فعالیت می‌کند که این اتفاق در همین قطعه اول هر آنچه که ما و مخاطبان جدی موسیقی از «هوروش» انتظار داریم را فراهم می‌کند.

 

کنسرت ها

هوروش بند برای اولین بار در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۶ در جزیره کیش به روی صحنه رفت.

۲ شهریور ۱۳۹۶ – جزیره کیش – تالار شهر

۱۷ شهریور ۱۳۹۶ – تهران – مرکز همایش های برج میلاد

۲۶ شهریور ۱۳۹۶ – تهران – مرکز همایش های برج میلاد

۲۷ شهریور ۱۳۹۶ – تهران – مرکز همایش های برج میلاد

۲۸ شهریور ۱۳۹۶ – تهران – مرکز همایش های برج میلاد

و …

 

تک آهنگ ها

یاد تو می افتم (۱۳۹۵)

مجنون (۱۳۹۶)

آخر منو به باد داد (۱۳۹۶)

به کی پز میدی (۱۳۹۶)

ماه دلم (۱۳۹۶)

عاشقم (۱۳۹۶)

خنک شد دلت (۱۳۹۶)

فاصله نه (۱۳۹۶)

خالیه جای تو (۱۳۹۶)

تویی دوا (۱۳۹۶)

مثل من باش (۱۳۹۶)

و …

 

بیوگرافی مهدی دارابی هوروش بند

هوروش باند

معرفی گروه موسیقی هوروش بند | بیوگرافی مهدی دارابی و مسعود جهانی

منابع:

taranak.com

webahang.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا