بهداشت و سلامت

بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) | عوارض و تاثیر بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان(سفید کردن دندان) روشی است، که برای درمان بدرنگی ها و از بین بردن رنگدانه های روی دندان استفاده می شود. اگر می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید، بلیچینگ دندان، دندان هایی سفید و زیبا به شما هدیه میدهد. اغلب فکر می کنند که بلیچینگ دندان فقط برای آدم های مشهور و ستاره های سینماست، اما در حالی که افراد بسیار زیادی بلیچینگ دندان را انجام داده اند و احتمالا میلیون ها نفر دیگر نیز قصد انجام آن را دارند.

 

بررسی انواع بلیچینگ دندان

بلیچینگ یکی از راه های عملی و موثر برای سفید کردن دندان ها می باشد، افراد زیادی هستند که از بلیچینگ برای رفع مشکل رنگ دندان های خود استفاده کرده اند و نتیجه مطلوبی نیز بدست آورده اند. بلیچینگ به دو صورت بلیچینگ خانگی و بلیچینگ در مطب دندانپزشک انجام می گیرد. هر دو نوع بلیچینگ موثر هستند و اثر مشابهی دارند، تفاوت عمده آنها در مدت زمان انجام آن است.

بلیچینگ در مطب دندانپزشک در یک جلسه به اتمام می رسد در حالی که بلیچینگ در منزل، نیازمند استفاده در زمان ۳ – ۶ هفته است. با توجه به این تواصیف، مشخصا هزینه بلیچینگ دندان در مطب دانپزشک از بلیچینگ در خانه بیشتر است.

 

تاثیر بلیچینگ دندان

تاثیر بلیچینگ دندان

 

بلیچینگ در منزل

اگر قصد انجام بلیچینگ در منزل را دارید، ابتدا باید به مطب دندانپزشک مراجعه کنید تا ضمن بررسی دندان های شما، از آن قالب بگیرد. دندانپزشک از روی قالب دندان برایتان یک گارد دهانی می سازد، این گارد بسیار سبک است و مناسب دندان های شما ساخته شده است. هنگام قراردادن این گارد در دهان می توانید صحبت کنید و به انجام کارهایتان بپردازید و یا حتی با آن بخوابید.

همراه با گارد دهان به شما موادسفید کننده داده خواهد شد، طرز و نحوه استفاده و انجام بلیچینگ را در منزل به شما نیز آموزش می دهند. مدت زمان قرار دادن گارد روی دندان، متغیر است اما توصیه می شود که آن را بین ۲ تا ۴ ساعت استفاده کنید.

 

بلیچینگ در منزل

عوارض و تاثیر بلیچینگ دندان

 

بلیچینگ در مطب دندانپزشک

اگر برای سفید کردن دندان هایتان عجله داشته باشید، می توانید آن را در مطب انجام دهید و فورا صاحب دندان های سفید شوید.

در این روش ابتدا دندانپزشک با ژل مخصوص محافظ لثه، تمام لثه اطراف دندانهای جلو را به منظور محافظت می پوشاند، همچنین لب شما به وسیله دهان بازکن مخصوص کنار زده شده و کاملا محافظت می شود. سپس ژل مخصوص بلیچینگ را روی سطوح بیرونی دندان های جلو قرار می دهند و بعد از آن با دستگاه مخصوص بلیچینگ به ژل گذاشته شده روی دندان ها اشعه تابانده می شود. با چندبار تکرار این فرایند، بلیچینگ با موفقیت به اتمام می رسد و شما صاحب لبخند زیبایی هستید.

بلیچینگ دندان در مطلب

سفید کردن دندان

 

عوارض و تاثیر بلیچینگ دندان

اصولا بلیچینگ اگر تحت نظارت دندانپزشک انجام بگیرد عارضه خاصی ندارد، فقط ممکن است دندان ها را تا مدتی حساس کند که این مورد نیز معمولا با خمیردندان های ضد حساسیت درمان می شوند.

سفیدی حاصل از بلیچینگ دندان می‌تواند از ۱ تا ۵ سال، بسته به عادت‌های شخصی شما مانند سیگار کشیدن و نوشیدن چای و قهوه، دوام داشته باشد. در این زمان شما می‌توانید عمل بلیچینگ را دوباره انجام دهید. به احتمال زیاد در دفعات بعد گارد دهانی هنوز بکار شما بیایند، فقط کافی است که مواد سفیدکننده را تهیه کنید، همچنین پروسه انجام بلیچینگ در دفعات بعد کوتاه تر خواهند بود.

تاثیر بلیچینگ بر روی دندان

بلیچینگ دندان

 

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه‌های مربوط به سفید کردن دندان در کلینیک‌های مختلف متفاوت است. این هزینه به عوامل مختلفی شامل شدت درمان مورد نیاز، تعرفه‌های دندانپزشک مربوطه، مواد مورد استفاده و خدمات مراقبت بعد از عمل بستگی دارد.

به طور میانگین هزینه هر بار بلیچینگ حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) | عوارض و تاثیر بلیچینگ دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا