فناوری

علت ریپورت شدن در تلگرام | آموزش تلگرام

نرم افزار تلگرام یکی از محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسان در ایران بشمار می آید که متاسفانه بستر بسیار مناسبی را برای تبلیغات برای اسپمر ها فراهم کرده است. اما خوشبختانه تلگرام سیاست کاربر پسندانه ای دارد که اجازه نمی دهد بعضی از کاربران اسپم ارسال کنند و باعث سلب آسایش دیگر کاربران شوند.

مسدود شدن حساب در تلگرام

علت ریپورت شدن در تلگرام

 

چگونه حساب تلگرام شما مسدود میشود؟

در صورتی که شما برای کاربرانی که شماره شما را ذخیره نکرده باشند پیام بفرستید، متنی در صفحه چت نمایش داده میشود که اگر کاربر پیام شما را ناخواسته بداند، شما را ریپورت میکند و پیام شما اسپم یا هرزنامه تلقی میشود.

بدین ترتیب سیستم تلگرام نیز شما را محدود میکند و دیگر نمی توانید به کسانی که شماره تان را ذخیره نکرده باشند، پیام بفرستید.

 

علت ریپورت شدن در تلگرام

جلو گیری از ریپورت شدن

 

 

همچنین موقعی که کاربر به گروه یا کانالی اضافی میشود، گزینه گزارش اسپم نمایش داده میشود. پس ممکن است که ریپورت شدن اکانت شما بخاطر اضافه کردن کاربران به کانال و گروه هایی باشد که برای آنها ناخوشایند باشد.

هنگام دعوت اضافه کردن افراد به گروه ها و کانال ها دقت کنید که مبادا محتوای آن برخلاف سلیقه کاربر باشد چون براحتی باعث محدود شدن حساب شما خواهد شد.

 

 

از کجا بفهمیم که حساب تلگرام ما ریپورت شده است؟

وقتی که میخواهید به کاربرانی که شماره شما را ندارند پیام بفرستید، پیام شما ارسال نمیشود و آیکون اخطار قرمز رنگ در کنار پیام شما نمایش داده میشود، در این صورت شما ریپورت شده اید و باید برای رفع ریپورت حساب خود اقدام کنید.

همچنین قبلا ربات چک کننده ریپورت را معرفی کرده بودیم، با مراجعه به PV این ربات از وضعیت ریپورت بودن حساب خود مطلع شوید.

 

 

ریپورت یا Report Spam در اصطلاح به معنای گزارش هرزنامه است که فقط یک گزارش کافی است تا اکانت شما ریپورت شود. زمانی که شما پیامی خصوصی برای فردی که شماره تلفن وی در دفترچه تلفن شما وجود ندارد ارسال میکنید، آن شخص میتواند شما را به عنوان مزاحم به تلگرام معرفی کرده و تلگرام بر همین اساس و برای تنبیه شما محدودیت هایی اعمال میکند که این عمل در بین کاربران به ریپورت معروف شده است. یکی از تنبیهات این است که برای مدت چهار تا هفت روز بخشی از عملیاتی را که شما میتوانید در تلگرام بطور معمول انجام دهید، از شما سلب میکند و پس از گذشت مدت مذکور، اگر گزارش مجددی برای شما ارسال نگردد، وضعیت به حالت عادی در می آید و شما میتوانید پیامهای خصوصی ارسال کنیدو

مدتی است بین کاربران رایج شده است که برایم تعدادی استیکر ارسال کنید تا از ریپورت در بیام یا روی لینک کلیک کنید و برای عده ای بفرستید تا از ریپورت خارج شوید، که تمام این موارد صرفا بر مبنای اشتباه و دروغ است. نکته اصلی این است که با توجه به رمز نگاری و امنیت تلگرام اینکه شما بتوانید این تنبیه را دور بزنید، امکان پذیر نیست و صرفا وقت خود را تلف میکنید و تا زمانیکه زمان تنبیه خاتمه پیدا نکرده است، دسترسی شما آزاد نخواهد شد.

 

  • همچنین دقت داشته باشید که تنظیم بخش نمایش آخرین بازدید روی Nobody به مدت طولانی ممکن است باعث ریپورت شدن حساب شما شود.
  • استفاده از پیام رسان های جایگزین بجای استفاده از ورژن اصلی تلگرام نیز ممکن است منجر به ریپورت شدن حساب شما شود.
  • فروارد کردن بیش از حد پیام ها در گروه ها در طول روز نیز ممکن است یکی از دلایل ریپورت شدن حساب باشد.

 

موفق باشید.

علت ریپورت شدن در تلگرام | آموزش تلگرام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا