آموزش آشپزیماه رمضان

فیلم آموزش طرز تهیه کاچی خوشمزه برای زائو با نکات مهم

طرز تهیه کاچی با آرد گندم,طرز تهیه کاچی برای زائو,طرز تهیه کاچی با نبات

طرز تهیه کاچی با آرد گندم,طرز تهیه کاچی برای زائو,طرز تهیه کاچی با نبات

فیلم آموزش طرز تهیه کاچی


کاچی چهار مغز

کاچی یک دسر ایرانیه و از سنتهای با قدمت چند صد ساله با تنوع پخت در سراسر ایران، که در گذشته نقش مهمی در سلامتی و تقویت جسم و روح خانواده داشته که نه تنها مقوی، انرژی زا خصوصاً برای رفع کم خونی هم مفیده . . .

🔷مواد لازم برای پخت کاچی :

🔸مغز گردو پنجاه گرم نیم کوب شده، مغز بادام پنجاه گرم نیم کوب شده، مغز پسته پنجاه گرم نیم کوب شده، مغز فندق بیست و پنج گرم نیم کوب شده،  آرد جوانه گندم یا آرد برنج دو لیوان، نبات آسیاب شده دو لیوان، روغن حیوانی(گاو یا گوسفند) و یا کره دویست گرم، گل گاوزبان پنجاه گرم، آب چهار لیوان، گلاب نصف فنجان، زعفران ساییده شده یک قاشق چایخوری .

🔶طرز تهیه کاچی :

🔹نبات کوبیده شده را با چهارلیوان آب روی حرارت می گذاریم بجوشد.بعد زعفران را حل  کرده و گلاب را به آن اضافه می کنیم و آن را کنار می گذاریم. جگاوزبان را به همراه آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و کنار می گذاریم .روغن حیوانی (من کره ریختم) را در یک قابلمه ریخته ، پس از ذوب شدن روغن آرد را کم کم اضافه می کنیم. بعد با قاشق چوبی آن را مرتب به هم می زنیم. شعله را ملایم کرده و به هم زدن آن ادامه می دهیم تا رنگ آرد طلایی شود ( برای تهیه کاچی نیاز به سرخ کردن آرد نمی باشد). در این مرحله نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و گاوزبان دم شده و شربت آماده شده از نبات را کم کم به آن اضافه می کنیم و مرتب به هم می زنیم تا مایع صاف و یک دست شود. گردو، بادام ، پسته ، فندق را هم اضافه می کنیم و ظرف را مجدداً روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاچی جا بیفتد و می گذاریم کاچی به روغن بیفتد. در این مرحله کاچی آمادست .

فیلم آموزش طرز تهیه کاچی خوشمزه  برای زائو با نکات مهم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا